γράφει : ΜΙΝΑ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
Οι Έλληνες μποϊκοτάρουν τα γερμανικά αυτοκίνητα όταν η ένταση με τη Γερμανία βρίσκεται στα ύψη, υποστηρίζει έρευνα του Vox.
Μάλιστα, η πτώση στις πωλήσεις είναι μεγαλύτερη σε περιοχές που έχουν υποστεί ναζιστικά εγκλήματα.
Μάλιστα, η πτώση στις πωλήσεις είναι μεγαλύτερη σε περιοχές που έχουν υποστεί ναζιστικά εγκλήματα.
Η κρίση της ευρωζώνης ενίσχυσε τις συγκρούσεις ανάμεσα στον Βορρά και τον Νότο και ιδιαίτερα ανάμεσα στη Γερμανία και την Ελλάδα.
Έρευνα του Vox παρουσιάζει στοιχεία που καταδεικνύουν ότι η πολιτική σύγκρουση ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, μεταφράστηκε σε απώλειες για το μερίδιο αγοράς των γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου οι γερμανικές δυνάμεις είχαν διαπράξει εγκλήματα κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.
Όταν η Καγκελάριος Merkel επισκέφτηκε την Αθήνα, οι διαδηλωτές την παρομοίασαν με τον Χίτλερ. Ανάλογες αντιδράσεις υπήρξαν και στην Κύπρο.
Στη Νότια Ευρώπη, η χρήση συμβόλων των ναζί, έγινε αναπόσπαστο μέρος των διαμαρτυριών κατά της πολιτικής λιτότητας που επιβάλει το Βερολίνο στην Ευρώπη.
Το εν λόγω working paper, εξετάζει εμπειρικά αν η σύγκρουση ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, μπορεί να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά και αναλύει τις πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα μετά το ξέσπασμα της κρίσης χρέους.
Σε καιρούς πολιτικής σύγκρουσης, οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων υποχωρούν, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου διεπράχθησαν εγκλήματα από τους Ναζί, κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.
Η Ελλάδα αναγκάστηκε να δεχθεί σκληρούς όρους και περικοπές ως αντάλλαγμα στη χρηματοδότηση που έλαβε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Η Γερμανία ήταν η χώρα που επέμεινε περισσότερο στην πολιτική λιτότητας.
Γερμανικές εφημερίδες και οι πολιτικοί εξέφρασαν την περιφρόνησή τους για τις απάτες και τις δήθεν ηθικές αδυναμίες του ελληνικού λαού.
Μία γερμανική εφημερίδα πρότεινε ότι η Ελλάδα πουλήσει νησιά της. Άλλη έδειξε την Αφροδίτη με υπερυψωμένο το μεσαίο δάχτυλο στο εξώφυλλο.
Τον Φεβρουάριο του 2012, ο Έλληνας πρωθυπουργός παραπονέθηκε για τις προσβολές προς τη χώρα του, στον γερμανό υπουργό Οικονομικών, Wolfang Schaeuble.
Η έρευνα καταγράφει τα επίπεδα της πολιτικής σύγκρουσης, μέσω των σχετικών δημοσιευμάτων της εφημερίδας «Καθημερινή».
Υπάρχουν τρία στάδια με ιδιαίτερη ένταση:
- Ο Σεπτέμβριος του 2011, όταν ο Schaeuble δήλωσε πως η Ελλάδα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να παραμείνει στο ευρώ
Ο Ιανουάριος του 2012, όταν απέτυχε το σχέδιο της Γερμανίας να αναλάβει τον έλεγχο του προϋπολογισμού
-Ο Μάιος του 2012, κατά τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών.

Τα εγκλήματα πολέμου
Στον παρακάτω πίνακα το δημοσίευμα παρουσιάζει τις μαρτυρικές πόλεις της Ελλάδας κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, οι οποίες υπέφεραν από τα ναζιστικά εγκλήματα.
Για να συμπεριληφθεί μια πόλη ή ένα χωριό στη λίστα των μαρτυρικών, πρέπει είτε να έχει καταστραφεί πλήρως, είτε να έχει χάσει το 10% του πληθυσμού κατά τη διάρκεια ομαδικών εκτελέσεων από τους ναζί.

Οι οικονομικές επιπτώσεις
Καθώς τα άσχημα νέα για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, εντάθηκαν μετά το 2008, οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέρρευσαν.
Άραγε η σύγκρουση Ελλάδας – Γερμανίας, επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
Η έρευνα επικεντρώνεται στην κατηγορία VW, των παραγωγών μικρών και μεσαίων οχημάτων.
Η συνολική τάση ευνοούσε τους γερμανούς κατασκευαστές στο σύνολο της Ευρώπη, καθώς η VolksWagen κέρδιζε μερίδιο αγοράς από την ιαπωνική Toyota.
Κατά μέσο όρο, σε ένα μήνα χωρίς πολιτική ένταση ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, το μερίδιο αγοράς των γερμανών κατασκευαστών στην Ελλάδα, κέρδιζε κατά 3,1% σε 12μηνη βάση.
Αντιθέτως, σε περιόδους έντασης, η άνοδος μετατρεπόταν σε πτώση -0,1%.
Εξετάζοντας, τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε επίπεδο νομού, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια έντονη αντίθεση μεταξύ των δύο τύπων περιοχών. Εκείνοι που επηρεάζονται από τις γερμανικές σφαγές κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, κατέγραψαν ταχεία πτώση σε μήνες συγκρούσεων του μεριδίου αγοράς των γερμανικών αυτοκινήτων - κατά μέσο όρο 3,4 ποσοστιαίες μονάδες.
Οι περιοχές που δεν υφίστανται αντίποινα καταγράφουν μικρή αλλαγή στο γερμανικό μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με το «κανονικούς» μήνες.

Οι καταναλωτές στράφηκαν σε άλλες μάρκες, ή απλώς ανέβαλαν τις αγορές αυτοκινήτων;
Θεωρούμε ότι οι νομοί που έζησαν τα ναζιστικά εγκλήματα την περίοδο 1941-44 δεν αγόρασαν απλώς λιγότερα γερμανικά αυτοκίνητα, αλλά προτίμησαν περισσότερα αυτοκίνητα από άλλους κατασκευαστές.
Αυτό δείχνει ότι οι απώλειες σε όρους πωλήσεων για τους γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων κατά τους μήνες που διεξήχθη η έρευνα, δεν ήταν προσωρινή.
Τα συμπεράσματα
Όπως συμπεραίνει η έρευνα, το μποϊκοτάζ είναι από τις πιο κοινές μορφές της πολιτικής δράσης.
Κατά μέσο όρο, σχεδόν το ήμισυ των επιχειρήσεων του δείκτη Fortune 50 υπόκεινται σε κάποιο είδος μποϊκοτάζ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι αποδείξεις για το μποϋκοτάζ κατά εταιρειών, είναι περιορισμένες.
www.bankingnews.gr
Έρευνα του Vox παρουσιάζει στοιχεία που καταδεικνύουν ότι η πολιτική σύγκρουση ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, μεταφράστηκε σε απώλειες για το μερίδιο αγοράς των γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου οι γερμανικές δυνάμεις είχαν διαπράξει εγκλήματα κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.
Όταν η Καγκελάριος Merkel επισκέφτηκε την Αθήνα, οι διαδηλωτές την παρομοίασαν με τον Χίτλερ. Ανάλογες αντιδράσεις υπήρξαν και στην Κύπρο.
Στη Νότια Ευρώπη, η χρήση συμβόλων των ναζί, έγινε αναπόσπαστο μέρος των διαμαρτυριών κατά της πολιτικής λιτότητας που επιβάλει το Βερολίνο στην Ευρώπη.
Το εν λόγω working paper, εξετάζει εμπειρικά αν η σύγκρουση ανάμεσα στο παρόν και το παρελθόν, μπορεί να επηρεάσει την καταναλωτική συμπεριφορά και αναλύει τις πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα μετά το ξέσπασμα της κρίσης χρέους.
Σε καιρούς πολιτικής σύγκρουσης, οι πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων υποχωρούν, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου διεπράχθησαν εγκλήματα από τους Ναζί, κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου.
Η Ελλάδα αναγκάστηκε να δεχθεί σκληρούς όρους και περικοπές ως αντάλλαγμα στη χρηματοδότηση που έλαβε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.
Η Γερμανία ήταν η χώρα που επέμεινε περισσότερο στην πολιτική λιτότητας.
Γερμανικές εφημερίδες και οι πολιτικοί εξέφρασαν την περιφρόνησή τους για τις απάτες και τις δήθεν ηθικές αδυναμίες του ελληνικού λαού.
Μία γερμανική εφημερίδα πρότεινε ότι η Ελλάδα πουλήσει νησιά της. Άλλη έδειξε την Αφροδίτη με υπερυψωμένο το μεσαίο δάχτυλο στο εξώφυλλο.
Τον Φεβρουάριο του 2012, ο Έλληνας πρωθυπουργός παραπονέθηκε για τις προσβολές προς τη χώρα του, στον γερμανό υπουργό Οικονομικών, Wolfang Schaeuble.
Η έρευνα καταγράφει τα επίπεδα της πολιτικής σύγκρουσης, μέσω των σχετικών δημοσιευμάτων της εφημερίδας «Καθημερινή».
Υπάρχουν τρία στάδια με ιδιαίτερη ένταση:
- Ο Σεπτέμβριος του 2011, όταν ο Schaeuble δήλωσε πως η Ελλάδα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να παραμείνει στο ευρώ
Ο Ιανουάριος του 2012, όταν απέτυχε το σχέδιο της Γερμανίας να αναλάβει τον έλεγχο του προϋπολογισμού
-Ο Μάιος του 2012, κατά τη διεξαγωγή των εθνικών εκλογών.

Τα εγκλήματα πολέμου
Στον παρακάτω πίνακα το δημοσίευμα παρουσιάζει τις μαρτυρικές πόλεις της Ελλάδας κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, οι οποίες υπέφεραν από τα ναζιστικά εγκλήματα.
Για να συμπεριληφθεί μια πόλη ή ένα χωριό στη λίστα των μαρτυρικών, πρέπει είτε να έχει καταστραφεί πλήρως, είτε να έχει χάσει το 10% του πληθυσμού κατά τη διάρκεια ομαδικών εκτελέσεων από τους ναζί.

Οι οικονομικές επιπτώσεις
Καθώς τα άσχημα νέα για την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, εντάθηκαν μετά το 2008, οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέρρευσαν.
Άραγε η σύγκρουση Ελλάδας – Γερμανίας, επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις των γερμανικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα;
Η έρευνα επικεντρώνεται στην κατηγορία VW, των παραγωγών μικρών και μεσαίων οχημάτων.
Η συνολική τάση ευνοούσε τους γερμανούς κατασκευαστές στο σύνολο της Ευρώπη, καθώς η VolksWagen κέρδιζε μερίδιο αγοράς από την ιαπωνική Toyota.
Κατά μέσο όρο, σε ένα μήνα χωρίς πολιτική ένταση ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γερμανία, το μερίδιο αγοράς των γερμανών κατασκευαστών στην Ελλάδα, κέρδιζε κατά 3,1% σε 12μηνη βάση.
Αντιθέτως, σε περιόδους έντασης, η άνοδος μετατρεπόταν σε πτώση -0,1%.
Εξετάζοντας, τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε επίπεδο νομού, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μια έντονη αντίθεση μεταξύ των δύο τύπων περιοχών. Εκείνοι που επηρεάζονται από τις γερμανικές σφαγές κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου, κατέγραψαν ταχεία πτώση σε μήνες συγκρούσεων του μεριδίου αγοράς των γερμανικών αυτοκινήτων - κατά μέσο όρο 3,4 ποσοστιαίες μονάδες.
Οι περιοχές που δεν υφίστανται αντίποινα καταγράφουν μικρή αλλαγή στο γερμανικό μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με το «κανονικούς» μήνες.

Οι καταναλωτές στράφηκαν σε άλλες μάρκες, ή απλώς ανέβαλαν τις αγορές αυτοκινήτων;
Θεωρούμε ότι οι νομοί που έζησαν τα ναζιστικά εγκλήματα την περίοδο 1941-44 δεν αγόρασαν απλώς λιγότερα γερμανικά αυτοκίνητα, αλλά προτίμησαν περισσότερα αυτοκίνητα από άλλους κατασκευαστές.
Αυτό δείχνει ότι οι απώλειες σε όρους πωλήσεων για τους γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων κατά τους μήνες που διεξήχθη η έρευνα, δεν ήταν προσωρινή.
Τα συμπεράσματα
Όπως συμπεραίνει η έρευνα, το μποϊκοτάζ είναι από τις πιο κοινές μορφές της πολιτικής δράσης.
Κατά μέσο όρο, σχεδόν το ήμισυ των επιχειρήσεων του δείκτη Fortune 50 υπόκεινται σε κάποιο είδος μποϊκοτάζ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι αποδείξεις για το μποϋκοτάζ κατά εταιρειών, είναι περιορισμένες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών