γράφει : ΜΑΡΙΝΑ ΦΟΥΝΤΑ
Την ικανοποίησή του για την πορεία της ελληνικής οικονομίας εξέφρασε ο επικεφαλής της Task Force στην Ελλάδα, Η. Reichenbach, μετά το πέρας της συνάντησής του με τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης.
Ειδικότερα, ο Reichenbach εμφανίστηκε εξαιρετικά ικανοποιημένος από την πορεία της ελληνικής οικονομίας, ενώ διαπίστωσε πως σταδιακά οι ελληνικές επιχειρήσεις ανακτούν τη χαμένη τους ανταγωνιστικότητα.
Ο επικεφαλής της Task Force έκανε ειδική μνεία στο θέμα της επανεκκίνησης των αυτοκινητοδρόμων, σημειώνοντας ότι υπάρχει ετοιμότητα για τα επόμενα βήματα που περιλαμβάνουν και την κατάθεση των συμβάσεων προς κύρωση στη Βουλή.
Από την πλευρά του ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε ότι σύμφωνα με έκθεση του ΟΑΣΑ που θα δημοσιευτεί προσεχώς, διατηρούνται περίπου 500 εμπόδια, στην κατεύθυνση τόνωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Τα εμπόδια αυτά αφορούν σε νόμους, προεδρικά διατάγματα και διάφορες εγκυκλίους.
Σύμφωνα μάλιστα με δυο παραδείγματα που έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, υπάρχει ενδεικτικά νόμος ο οποίος ορίζει το μέγεθος των αποθκευτικών χώρων, ενώ αν ένας αγρότης καλλιεργεί πάνω από 20 στρέμματα γης θα πρέπει να απασχολεί γεωπόνο.
Αναφορικά με τη ρευστότητα, ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε ότι αναμένει τα στοιχεία των τραπεζών για το πόσα κεφάλαια έριξαν στην αγορά ενώ τόνισε ότι το 2013 θα είναι η τελευταία χρόνια δυσκολίας για τους Έλληνες.
Έντονες διαβουλεύσεις μεταξύ Ελλάδας και Κομισιόν για τα αναπτυξιακά έργα - Η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων πρωτεύον ζήτημα για τους Επίτροπους Hann και Αlmunia - «Αγκάθια» οι κρατικές ενισχύσεις και η κοινοτική χρηματοδότηση
Την επανέναρξη των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους κατέστησαν αναγκαία ο υπουργός Μεταφορών, Μ. Χρυσοχοΐδης, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιφερειακής Ανάπτυξης, J. Hann και ο Επίτροπος Ανταγωνισμού, J. Almunia.
Στο περιθώριο της συνάντησης των τριών ανδρών, κοινός τόπος αποτέλεσε η ουσιαστική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για την υλοποίηση των έργων, η οποία και θα συνεισφέρει στην ενίσχυση της απασχόλησης αλλά και της οδικής ασφάλειας.
Ωστόσο, όπως διαρρέουν αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα «αγκάθια» παραμένουν, καθώς τα εναπομείναντα ζητήματα είναι δύο:
1. Η συμβατότητα των κρατικών ενισχύσεων
2. Η εξεύρεση κονδυλίων για την κοινοτική χρηματοδότηση
Μάλιστα, μέρος της λύσης για την κοινοτική χρηματοδότηση αποτελεί η αναθεώρηση των προγραμμάτων μέσω της μεταφοράς πόρων.
Όπως καθιστούν σαφές οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, στόχος της Επιτροπής αποτελεί η εξεύρεση λύσης έως τον Οκτώβριο.
www.bankingnews.gr
Ο επικεφαλής της Task Force έκανε ειδική μνεία στο θέμα της επανεκκίνησης των αυτοκινητοδρόμων, σημειώνοντας ότι υπάρχει ετοιμότητα για τα επόμενα βήματα που περιλαμβάνουν και την κατάθεση των συμβάσεων προς κύρωση στη Βουλή.
Από την πλευρά του ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε ότι σύμφωνα με έκθεση του ΟΑΣΑ που θα δημοσιευτεί προσεχώς, διατηρούνται περίπου 500 εμπόδια, στην κατεύθυνση τόνωσης της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Τα εμπόδια αυτά αφορούν σε νόμους, προεδρικά διατάγματα και διάφορες εγκυκλίους.
Σύμφωνα μάλιστα με δυο παραδείγματα που έδωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, υπάρχει ενδεικτικά νόμος ο οποίος ορίζει το μέγεθος των αποθκευτικών χώρων, ενώ αν ένας αγρότης καλλιεργεί πάνω από 20 στρέμματα γης θα πρέπει να απασχολεί γεωπόνο.
Αναφορικά με τη ρευστότητα, ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε ότι αναμένει τα στοιχεία των τραπεζών για το πόσα κεφάλαια έριξαν στην αγορά ενώ τόνισε ότι το 2013 θα είναι η τελευταία χρόνια δυσκολίας για τους Έλληνες.
Έντονες διαβουλεύσεις μεταξύ Ελλάδας και Κομισιόν για τα αναπτυξιακά έργα - Η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων πρωτεύον ζήτημα για τους Επίτροπους Hann και Αlmunia - «Αγκάθια» οι κρατικές ενισχύσεις και η κοινοτική χρηματοδότηση
Την επανέναρξη των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους κατέστησαν αναγκαία ο υπουργός Μεταφορών, Μ. Χρυσοχοΐδης, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιφερειακής Ανάπτυξης, J. Hann και ο Επίτροπος Ανταγωνισμού, J. Almunia.
Στο περιθώριο της συνάντησης των τριών ανδρών, κοινός τόπος αποτέλεσε η ουσιαστική πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για την υλοποίηση των έργων, η οποία και θα συνεισφέρει στην ενίσχυση της απασχόλησης αλλά και της οδικής ασφάλειας.
Ωστόσο, όπως διαρρέουν αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα «αγκάθια» παραμένουν, καθώς τα εναπομείναντα ζητήματα είναι δύο:
1. Η συμβατότητα των κρατικών ενισχύσεων
2. Η εξεύρεση κονδυλίων για την κοινοτική χρηματοδότηση
Μάλιστα, μέρος της λύσης για την κοινοτική χρηματοδότηση αποτελεί η αναθεώρηση των προγραμμάτων μέσω της μεταφοράς πόρων.
Όπως καθιστούν σαφές οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, στόχος της Επιτροπής αποτελεί η εξεύρεση λύσης έως τον Οκτώβριο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών