Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Απαγόρευση νομικών ενεργειών από τους servicers χωρίς προηγούμενη έγγραφη ενημέρωση οφειλής φέρνει ο Γεωργιάδης

Απαγόρευση νομικών ενεργειών από τους servicers χωρίς προηγούμενη έγγραφη ενημέρωση οφειλής φέρνει ο Γεωργιάδης
Η Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή έχει λάβει πολλά παράπονα καταναλωτών τα οποία είναι προσανατολισμένα στις οικονομικές απαιτήσεις των servicers
Σχετικά Άρθρα

Την επιθετική στρατηγική των servicers και των εξουσιοδοτημένων νομικών γραφείων που κυνηγούν οφειλέτες από την …ανατολή έως τη δύση του ηλίου προσπαθεί να μειώσει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης αφού ανεβάζει τον πήχη της προστασίας των καταναλωτών από τις αυθαιρεσίες των πιστωτών με νέα διάταξη που θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή.
Η Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή έχει λάβει πολλά παράπονα καταναλωτών τα οποία είναι προσανατολισμένα στις οικονομικές απαιτήσεις των servicers και των νομικών γραφείων , όμως ενημερώνουν τους δανειολήπτες για τις οφειλές σε προφορικό επίπεδο ενώ απουσιάζει παντελώς η έγγραφη ενημέρωση και το ύψος των οφειλών και πώς αυτά διαμορφώνεται.
Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης με την απόφασή του να φτιάξει το καλάθι του νοικοκυριού με χαμηλότερες τιμές για τα ευάλωτα νοικοκυριά φαίνεται ότι ανακάλυψε μία ουσιαστική δραστηριότητα του υπουργείου που έχει υπό τον έλεγχο και αφορά την προστασία των εκατομμυρίων καταναλωτών.

Σε υπουργό των Καταναλωτών μετεξελίσσεται ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης


Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες θα αναβαθμίσει την προστασία των καταναλωτών σε βαθμό που το υπουργείο Ανάπτυξης θα μεταμορφωθεί σταδιακά σε υπουργείο των Καταναλωτών.
Στα άμεσα σχέδια του υπουργού είναι να περάσει διάταξη που θα υποχρεώνει αρχικά τους servicers πριν τη διατύπωση των οφειλών σε προφορικό επίπεδο ,όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα, να αποστέλλεται έγγραφη ενημέρωση που θα πιστοποιεί με τον επίσημο τρόπο το ύψος της απαίτησης.
Μέχρι σήμερα οι servicers εξαντλούν την παρουσία τους και τις απαιτήσεις τους σε προφορικό επίπεδο ενώ ο «ταλαίπωρος» δανειολήπτης δεν λαμβάνει κάτι επίσημο στα χέρια του όπως και το όνομα του πιστωτή.
Πρόκειται για πάγιες διαδικασίες με άξονα την προφορική ενημέρωση καθιστώντας τους δανειολήπτες όμηρους στις απαιτήσεις τους.
Η Γενική Γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή έχει άπειρες καταγγελίες που πιστοποιούν την αναγκαιότητα παρέμβασης του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων προς αυτή την κατεύθυνση.
Η αγριότητα των servicers δεν έχει όριο ούτε φραγμό όταν κάποια στιγμή αποφασίζουν την καταγγελία της σύμβασης, σε χρόνο ρεκόρ προχωρούν στην έκδοση διαταγής πληρωμής που ανοίγει το δρόμο για την κατάσχεση της περιουσίας του δανειολήπτη.
Οι εισηγήσεις που δέχεται ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης είναι να συμπεριλάβει στη επικείμενη διάταξη ότι πρώτα θα προηγείται η ενημέρωση της οφειλής πριν την εκκίνηση όλων των νόμιμων ενεργειών.

Απαιτούν μηνιαία καταβολή το 50% του εισοδήματος του δανειολήπτη.


Επιπλέον οι προτάσεις για ρυθμίσεις προς την πλευρά του δανειολήπτη είναι προφορικές ενώ οι μηνιαίες καταβολές που ζητούνται καλύπτουν ακόμη και το 50% του εισοδήματος.
Ο δανειολήπτης «παγώνει» με τη πρόταση που την καθιστά ανέφικτη με τον εκπρόσωπο του νομικού γραφείου να λέει ότι προχωρούν σε νομικές ενέργειες είσπραξηςτης οφειλής χωρίς να του έχει αποσταλεί εγγράφως το ύψος της οφειλής όπως και ποιος είναι ο πιστωτής.
Δανειολήπτες έχουν δεχθεί τηλεφωνική ενημέρωση για οφειλές από 150 έως μερικές χιλιάδες ευρώ , οι οποίες σύμφωνα με τους εκπροσώπους των πιστωτών είχαν δημιουργηθεί πριν από πέντε και έξι χρόνια. Οι οφειλές είχαν ξεχαστεί από τους υπόχρεους, οι οποίοι εμβρόντητοι πληροφορούνται την απαίτηση χωρίς να μπορούν να αμυνθούν.
Αρκετοί είναι αυτοί που δεν θυμούνται το χρέος ενώ στην προσπάθεια τους να επικοινωνήσουν με τον πιστωτή βρίσκουν τοίχο διότι ο κύκλος της επικοινωνίας ολοκληρώνεται στον εκπρόσωπο του πιστωτή που έχει συγκεκριμένες οδηγίες από τον εντολέα του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τράπεζες αλλά και οι κρατικοί φορείς όπως Δήμοι τηρούν με θρησκευτική ευλάβεια την ενημέρωση των δανειοληπτών γνωστοποιώντας εγγράφως την οικονομική απαίτηση η οποία αποτελεί στην πράξη την εκκίνηση των διαδικασιών για εξόφληση του χρέους.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης