Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Ο μεγάλος ηττημένος και αυτών των εκλογών είναι οι εταιρίες δημοσκοπήσεων – Απέτυχαν προκλητικά και παταγωδώς

Ο μεγάλος ηττημένος και αυτών των εκλογών είναι οι εταιρίες δημοσκοπήσεων – Απέτυχαν προκλητικά και παταγωδώς
Η πλέον επιτυχημένη εκτίμηση ήταν της Bridging Europe που έδειχνε διαφορές υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ 6% και 7%.
Οι εταιρίες δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα πρέπει να κάνουν σύσσωμες την αυτοκριτική τους γιατί στις τελευταίες εκλογικές αναμετρήσεις έχουν πέσει τόσο έξω, τόσο προκλητικά έξω.
Δεν θα δεχθούμε το εύκολο επιχείρημα ότι χειραγωγούνται και δωροδοκούνται.
Βεβαίως δεν αποκλείεται να υφίσταται και τέτοιο ζήτημα, δηλαδή να χρηματίζονται για να χειραγωγούν την κοινή γνώμη.
Όμως ακόμη και αν αυτό συμβαίνει, πλήττουν με βάναυσο τρόπο την αξιοπιστία τους και αυτό που κερδίζουν από τον χρηματισμό το χάνουν από την αξιοπιστία.
Πιστεύουμε ότι ο χρηματισμός – αν υπάρχει ως φαινόμενο – δεν είναι ο πρωτεύοντας λόγος της αποτυχίας ορθής πρόβλεψης.
Οι βαθύτεροι λόγοι έχουν να κάνουν με την μεθοδολογία των εταιριών δημοσκοπήσεων αλλά και με το διογκούμενο φαινόμενο οι πολίτες να παραπλανούν τους δημοσκόπους.
Π.χ. στο πρώτο κύμα των exit polls στις εκλογές στις 20 Σεπτεμβρίου η διαφορά ΣΥΡΙΖΑ με ΝΔ ήταν κάτω από 1%.
Exit polls εταιρίας δημοσκοπήσεων – αναφέρεται η MRB – έδειξε να περνάει μπροστά η ΝΔ με 0,5%, τουλάχιστον αυτό διέρρεε η ΝΔ.
Το αποτέλεσμα όμως των εκλογών το +7,5% συντριπτικής νίκης του ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο διάψευσε τους δημοσκόπους αλλά και τους εξέθεσε.
Η μεθοδολογία είναι κρίσιμη ειδικά στις τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις, δεν μπορεί να υπάρχει σοβαρό δείγμα σε σταθερά τηλέφωνα όταν σχεδόν το 80% των πολιτών χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο όμως για τις εταιρίες δημοσκοπήσεων είναι ότι οι πολίτες αντιμετωπίζουν τις σφυγμομετρήσεις ως ένα παιχνίδι παραπλάνησης.
Οι πολίτες συχνά πυκνά – εξόφθαλμα – κοροϊδεύουν τους δημοσκόπους στις τηλεφωνικές συνεντεύξεις τους.
Έχει χαθεί σε μέρος της κοινωνίας η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και εταιριών δημοσκοπήσεων.
Π.χ. όταν πριν τις εκλογές έδιναν ντέρμπι, η GPO έδειξε την ΝΔ να προηγείται μάλιστα 0,5% ενώ την τελευταία ημέρα – σε διάστημα 4 ημερών – πέρασε μπροστά τον ΣΥΡΙΖΑ με 2,5%.
Πολλές εταιρίες απέτυχαν να προβλέψουν το τελικό αποτέλεσμα πλην 2-3 περιπτώσεων.
Η πλέον επιτυχημένη εκτίμηση ήταν της Bridging Europe που έδειχνε διαφορές υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ 6% και 7%.

Πρώτη ενημέρωση: 08:12, Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης