Ο κίνδυνος να καταψηφιστεί ο νόμος για τις τράπεζες, υποχρέωσε την κυβέρνηση να τον εντάξει στο πολυνομοσχέδιο ώστε να ψηφιστεί
Τελικώς και μετά από παρασκηνιακές διεργασίες, ο νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα κατατεθεί μαζί με το πολυνομοσχέδιο και έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες ψήφισης του αν και το πολυνομοσχέδιο θα έχει πολλά άρθρα τα οποία θα κατατεθούν ως ένα νομοσχέδιο.
Οι ανησυχίες που υπήρχαν ότι ο νόμος των τραπεζών – που σχεδιαζόταν να κατατεθεί ξεχωριστά – δεν θα ψηφιστεί απομακρύνονται και πλέον το βασικό σενάριο είναι ότι ο νέος νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα ψηφιστεί.
Αυτό σημαίνει ότι η διαδικασία της αύξησης κεφαλαίου της Eurobank θα προχωρήσει εξέλιξη άκρως θετική για την τράπεζα καθώς θα ιδιωτικοποιηθεί και θα ανακεφαλαιοποιηθεί ταυτόχρονα.
Το μείζον ερώτημα που ανακύπτει είναι άπαξ και ψηφιστεί ο νόμος των τραπεζών και η Eurobank ενεργοποιήσει την διαδικασία σύγκλισης έκτακτης γενικής συνέλευσης εντός 7 ημερών όπως ορίζει ο νέος νόμος τι θα ψηφίσει στην Γενική Συνέλευση των μετόχων το ΤΧΣ όταν…δεν θα συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου;
Η Τρόικα έθεσε ως ρήτρα να μην συμμετάσχει το ΤΧΣ στην αμκ της Eurobank.
Τα 3 δισεκ. θα καλυφθούν κατά προτεραιότητα από τους ιδιώτες μετόχους, ξένους θεσμικούς επενδυτές και το ΤΧΣ θα εμπλακεί μόνο αν υπάρξει αδιάθετο στην αμκ.
Προφανώς όμως τίθεται μείζον θέμα νομικής υφής για το Ταμείο.
Το ΤΧΣ ελέγχει το 95% της Eurobank και αν παραιτηθεί των δικαιωμάτων στην αύξηση των 3 δισεκ. θα υποχωρήσει στο 35%.
Απεμπολώντας το δικαίωμα συμμετοχής στην αμκ της Eurobank το ΤΧΣ χάνει κάθε πιθανότητα να ανακτήσει αξιόλογο ποσοστό των κεφαλαίων που επένδυσε στην Eurobank.
Ως υπενθύμιση τονίζεται ότι το ΤΧΣ έχει επενδύσει 5,8 δισεκ. στην αμκ της Eurobank 1,25 δισεκ. το δημόσιο μέσω των προνομιούχων μετοχών, 500 εκατ κεφάλαιο και 4,1 δισεκ. ρευστότητα για το funding gap του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και άλλα 600 εκατ κεφάλαιο για την Νέα Proton bank και 680 εκατ το ΤΕΚΕ ως funding gap και 700 εκατ για την ΤBank πρώην Αspis bank.
Συνολικά σε κεφάλαια και ρευστότητα έχουν επενδυθεί από το ΤΧΣ 11 δισεκ. 1,25 δισεκ. από το δημόσιο μέσω των προνομιούχων και επίσης 1,4 δισεκ. από το ΤΕΚΕ.
Η Eurobank διαθέτει 2,67 δισεκ. κεφαλαιοποίηση και μετά την αμκ των 3 δισεκ. θα βρεθεί περίπου στα 5 δισεκ. χρηματιστηριακή αξία.
Αν το ΤΧΣ κατέχει το 35% και θελήσει να πουλήσει το μερίδιο του το 35% στα 5 δισεκ. ισοδυναμεί περίπου 1,8 δισεκ.
Δηλαδή το ΤΧΣ το καλύτερο που μπορεί να πετύχει είναι 1,8 δισεκ. σε σύνολο επένδυσης 11 δισεκ. ευρώ δηλαδή καταστροφή.
Γεννάται το ερώτημα λοιπόν τι θα πράξει το ΤΧΣ στην περίπτωση που από την μια πρέπει να στηρίξει την αύξηση κεφαλαίου μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων αλλά από την άλλη η εξέλιξη αυτή θα ζημιώσει το Ταμείο που είναι ο βασικός μέτοχος;
Αν βρεθεί φόρμουλα συμμετοχής και παρά την αντίθεση της Τρόικα έχει καλώς αν δεν βρεθεί όμως φόρμουλα συμμετοχής τι πρόκειται να συμβεί;
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ως bankingnews.gr θεωρούμε δίκαιο το αίτημα συμμετοχής και του ΤΧΣ με 700-800 εκατ στην αμκ της Eurobank υπό τον απαράβατο όρο ότι τον πρώτο λόγο και ρόλο στην αύξηση θα έχουν οι ξένοι θεσμικοί επενδυτές.
www.bankingnews.gr
Οι ανησυχίες που υπήρχαν ότι ο νόμος των τραπεζών – που σχεδιαζόταν να κατατεθεί ξεχωριστά – δεν θα ψηφιστεί απομακρύνονται και πλέον το βασικό σενάριο είναι ότι ο νέος νόμος για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα ψηφιστεί.
Αυτό σημαίνει ότι η διαδικασία της αύξησης κεφαλαίου της Eurobank θα προχωρήσει εξέλιξη άκρως θετική για την τράπεζα καθώς θα ιδιωτικοποιηθεί και θα ανακεφαλαιοποιηθεί ταυτόχρονα.
Το μείζον ερώτημα που ανακύπτει είναι άπαξ και ψηφιστεί ο νόμος των τραπεζών και η Eurobank ενεργοποιήσει την διαδικασία σύγκλισης έκτακτης γενικής συνέλευσης εντός 7 ημερών όπως ορίζει ο νέος νόμος τι θα ψηφίσει στην Γενική Συνέλευση των μετόχων το ΤΧΣ όταν…δεν θα συμμετάσχει στην αύξηση κεφαλαίου;
Η Τρόικα έθεσε ως ρήτρα να μην συμμετάσχει το ΤΧΣ στην αμκ της Eurobank.
Τα 3 δισεκ. θα καλυφθούν κατά προτεραιότητα από τους ιδιώτες μετόχους, ξένους θεσμικούς επενδυτές και το ΤΧΣ θα εμπλακεί μόνο αν υπάρξει αδιάθετο στην αμκ.
Προφανώς όμως τίθεται μείζον θέμα νομικής υφής για το Ταμείο.
Το ΤΧΣ ελέγχει το 95% της Eurobank και αν παραιτηθεί των δικαιωμάτων στην αύξηση των 3 δισεκ. θα υποχωρήσει στο 35%.
Απεμπολώντας το δικαίωμα συμμετοχής στην αμκ της Eurobank το ΤΧΣ χάνει κάθε πιθανότητα να ανακτήσει αξιόλογο ποσοστό των κεφαλαίων που επένδυσε στην Eurobank.
Ως υπενθύμιση τονίζεται ότι το ΤΧΣ έχει επενδύσει 5,8 δισεκ. στην αμκ της Eurobank 1,25 δισεκ. το δημόσιο μέσω των προνομιούχων μετοχών, 500 εκατ κεφάλαιο και 4,1 δισεκ. ρευστότητα για το funding gap του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου και άλλα 600 εκατ κεφάλαιο για την Νέα Proton bank και 680 εκατ το ΤΕΚΕ ως funding gap και 700 εκατ για την ΤBank πρώην Αspis bank.
Συνολικά σε κεφάλαια και ρευστότητα έχουν επενδυθεί από το ΤΧΣ 11 δισεκ. 1,25 δισεκ. από το δημόσιο μέσω των προνομιούχων και επίσης 1,4 δισεκ. από το ΤΕΚΕ.
Η Eurobank διαθέτει 2,67 δισεκ. κεφαλαιοποίηση και μετά την αμκ των 3 δισεκ. θα βρεθεί περίπου στα 5 δισεκ. χρηματιστηριακή αξία.
Αν το ΤΧΣ κατέχει το 35% και θελήσει να πουλήσει το μερίδιο του το 35% στα 5 δισεκ. ισοδυναμεί περίπου 1,8 δισεκ.
Δηλαδή το ΤΧΣ το καλύτερο που μπορεί να πετύχει είναι 1,8 δισεκ. σε σύνολο επένδυσης 11 δισεκ. ευρώ δηλαδή καταστροφή.
Γεννάται το ερώτημα λοιπόν τι θα πράξει το ΤΧΣ στην περίπτωση που από την μια πρέπει να στηρίξει την αύξηση κεφαλαίου μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων αλλά από την άλλη η εξέλιξη αυτή θα ζημιώσει το Ταμείο που είναι ο βασικός μέτοχος;
Αν βρεθεί φόρμουλα συμμετοχής και παρά την αντίθεση της Τρόικα έχει καλώς αν δεν βρεθεί όμως φόρμουλα συμμετοχής τι πρόκειται να συμβεί;
Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ως bankingnews.gr θεωρούμε δίκαιο το αίτημα συμμετοχής και του ΤΧΣ με 700-800 εκατ στην αμκ της Eurobank υπό τον απαράβατο όρο ότι τον πρώτο λόγο και ρόλο στην αύξηση θα έχουν οι ξένοι θεσμικοί επενδυτές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών