Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ: Τι αλλάζει με το σχέδιο νόμου

ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ: Τι αλλάζει με το σχέδιο νόμου
Η ΕΡΓΟΣΕ (διαχειριστής έργων) θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων σιδηροδρομικής υποδομής εκτός του εν λειτουργία δικτύου
Tην απόσχιση της ΕΡΓΟΣΕ από τον ΟΣΕ, με την ΕΡΓΟΣΕ να μεταβιβάζεται απευθείας στο ελληνικό δημόσιο, προβλέπει σχεδίου νόμου που παρουσιάσθηκε χθες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, στο Υπουργικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.
Το νομοσχέδιο επιδιώκει, μέσα από το νέο διαχωρισμό αρμοδιοτήτων μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, τη βέλτιστη αναδιοργάνωση του μηχανισμού παραγωγής και εποπτείας των σιδηροδρομικών έργων.
Ο ΟΣΕ (διαχειριστής υποδομής) θα αναλάβει τη διαχείριση της σιδηροδρομικής υποδομής και όλων των εργασιών που απαιτούνται για το σιδηροδρομικό δίκτυο σε λειτουργία, δηλαδή τόσο την τακτική, όσο και τη βαριά συντήρηση, καθώς και εργασίες ανάταξης.
Ο ΟΣΕ, μέσω του προγραμματισμού των εργασιών συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής που βρίσκεται σε λειτουργία, θα έχει ως στόχο τη μείωση των σφαλμάτων, ώστε να σταθεροποιείται η αποτελεσματική κυκλοφορία της γραμμής και να περιορίζει την πιθανότητα υποβάθμισης της ποιότητάς της.
Αντίστοιχα, η ΕΡΓΟΣΕ (διαχειριστής έργων) θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων σιδηροδρομικής υποδομής εκτός του εν λειτουργία δικτύου, π.χ. νέες χαράξεις, επεκτάσεις υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις.
Βασική λειτουργία της ΕΡΓΟΣΕ είναι η διαχείριση όλων των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την υλοποίηση των νέων έργων, δηλαδή στις μελέτες, διαδικασίες απαλλοτρίωσης, δημοπράτηση, προμήθεια υλικών, κατασκευή, υγιεινή και ασφάλεια, έλεγχος ποιότητας και παράδοση ολοκληρωμένου έργου στον ΟΣΕ προς εκμετάλλευση.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι υπεύθυνο για το σχεδιασμό της στρατηγικής κατεύθυνσης ενός μακροπρόθεσμου πλάνου δράσης, έχοντας τη μέριμνα για την αποτελεσματική κατανομή των απαιτούμενων πόρων για την υλοποίηση των δράσεων – προγραμμάτων και την επίτευξη των στρατηγικών στόχων, λαμβάνοντας ταυτόχρονα υπόψη τις εισηγήσεις των δύο εταιρειών.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον το ότι, για την επιλογή των διοικήσεων θα συγκροτηθεί Επιτροπή Επιλογής που θα απαρτίζεται από τουλάχιστον τρία μέλη: εκπρόσωπο/ους του Υπουργείου, εκπρόσωπο της ΕΕΣΥΠ και έναν ανεξάρτητο αξιολογητή με διεθνή εμπειρία σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι με τη συγκεκριμένη παρέμβαση εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό «αναβάθμισης του ρόλου των λιμανιών μας, συνδέοντάς τα με τον σιδηρόδρομο, ώστε η χώρα μας να έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει ως πολλαπλός κόμβος υποδομών, μεταφορών κι ενέργειας της ευρύτερης περιοχής. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στους λιμένες της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.
Αλλάζουμε, δηλαδή, το μοντέλο παραγωγής, ώστε όλα αυτά να έχουν υλοποιηθεί μέχρι το 2028. Διότι τώρα είναι η στιγμή να εκμεταλλευτούμε τη γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση της Βόρειας Ελλάδας, και του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Τώρα είναι η στιγμή που πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό και αξιόπιστο εμπορευματικό hub για το bypass των στενών προς τις χώρες του Ευξείνου Πόντου αλλά και πιο μακριά».
Το υπουργείο θα είναι υπεύθυνο για τη θέσπιση πλαισίου εταιρικής διακυβέρνησης, την αποσαφήνιση του πλαισίου εκπόνησης στρατηγικού σχεδιασμού, ενώ θα ελέγχει την αποτελεσματικότητα και την επίτευξη των στόχων των δύο εταιρειών.
Η υλοποίηση του σχεδιασμού θα παρακολουθείται μέσω συμβάσεων απόδοσης μεταξύ του υπουργείου και καθεμιάς από τις δύο εταιρείες, σύμφωνα με τις νέες τους αρμοδιότητες. Κάθε σύμβαση θα περιλαμβάνει ετήσιους στόχους επίτευξης και ορόσημα για τις εταιρείες.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης