Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

«Φρέσκος» προορισμός για συνέδρια η Ελλάδα

«Φρέσκος» προορισμός για συνέδρια η Ελλάδα

Ενδιαφέρον από διεθνείς οργανισμούς για πραγματοποίηση εκδηλώσεων

Σχετικά Άρθρα
Τη σημαντική αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο, αυτή του επαγγελματικού και συνεδριακού τουρισμού, βάζει στο «κάδρο» η Ελλάδα, καθώς πρόκειται για κοινό καλύτερου οικονομικού επιπέδου που κινείται σε καταλύματα υψηλότερων κατηγοριών και διατεθειμένο να ξοδέψει αρκετά χρήματα σε δραστηριότητες μέσα στην πόλη.

Απαραίτητη προϋπόθεση, όπως δηλώνουν επαγγελματίες που οργανώνουν τέτοιες εκδηλώσεις στη χώρα μας, είναι η πολύ υψηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων.
Οι ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές, αφού η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί μέσα στο επόμενο διάστημα» και αυτό δεν αποκλείουν να φανεί άμεσα, αφού ο προορισμός μπορεί να λειτουργήσει ως case study σε διεθνείς παρουσιάσεις αναφορικά με το πως έχει διαχειριστεί την κρίση και άρα έτοιμος να φιλοξενήσει υβριδικά συνέδρια.
«Είναι θετικά τα μηνύματα για την Ελλάδα ως προορισμός για επαγγελματικό και συνεδριακό τουρισμό, αρκεί να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να μπορέσουμε να υποδεχθούμε το κοινό» σημειώνει από την πλευρά της στο BN η κ. Σίσσυ Λυγνού, μέλος του Δ.Σ του ΙAPCO (International Association of Professional Congress Organizers) και γενική γραμματέας του HAPCO & DES (Hellenic Association ofProfessional Congress Organizers & Event Management Specialists).

Να αξιοποιήσουμε τη στιγμή

Αξίζει να σημειωθεί ότι το «χτύπημα» της πανδημίας ήρθε σε μια εποχή που ο επαγγελματικός και συνεδριακός τουρισμός στη χώρα μας σημείωνε άνοδο και η Ελλάδα κέρδιζε θέσεις στη διεθνή κατάταξη συνεδριακών προορισμών.
Το 2019, η Αθήνα ανέβηκε στην 17η θέση από την 24η που βρισκόταν το 2018 σε μετρήσεις του Διεθνούς Οργανισμού ICCA (International Congress & Convention Association), ενώ παράλληλα η Θεσσαλονίκη κατατάχθηκε σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στην 39η θέση από την 53η στην οποία βρισκόταν το 2018 και σε παγκόσμιο επίπεδο στην 70η θέση.
«Το «καλό όνομα» που απέκτησε η Ελλάδα μέσα στην πανδημία ότι μπορεί να εγγυάται την ασφάλεια και να χαρίζει απλόχερα ποιοτική φιλοξενία ακόμη και σε απαιτητικούς τουρίστες, φαίνεται πως συμπαρασέρνει ανοδικά και τα συνέδρια», σημειώνουν άνθρωποι του κλάδου. Για εκείνους, «η στιγμή αυτή πρέπει να αξιοποιηθεί, ειδικά φέτος, αφού η συγκυρία είναι θετική και η Ελλάδα για δεύτερη συνεχή χρονιά αποσπά επαίνους και αναδεικνύεται ως πρότυπο καλών πρακτικών για το ασφαλές άνοιγμα και τη συμβολή της στην παγκόσμια τουριστική επανεκκίνηση».
Τις τελευταίες μέρες, καταγράφεται ενδιαφέρον από διεθνείς οργανισμούς για πραγματοποίηση συνεδρίων στη χώρα μας.
Οι επαγγελματίες αποτιμούν θετικά το γεγονός ότι η Ελλάδα «είναι «φρέσκος» προορισμός όπου μεγάλες διοργανώσεις «δεν έχουν πάει» και εκτιμούν ότι θα είναι καθοριστική η προβολή της χώρας μας, ως το επόμενο σημείο συνάντησης επαγγελματικού και συνεδριακού τουρισμού.

Δημιουργία μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου

Άλλωστε, η έλλειψη υποδομών και οι καθυστερήσεις εμπόδιζαν τη χώρα μας στο να καταφέρει να καρπωθεί οφέλη στο μέγιστο βαθμό, από έναν τομέα που αναπτυσσόταν τα τελευταία χρόνια πανευρωπαϊκά και παγκόσμιά.
Για τον υπουργό Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια που συναντήθηκε με την πρόεδρο κ. Ειρήνη Τόλη και μέλη του Δ.Σ. του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων και Εκδηλώσεων, ο συνεδριακός τουρισμός είναι ένας τομέας στον οποίο η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα που πρέπει να εκμεταλλευτεί, αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην ανάπτυξη της χώρας.
Χαρακτήρισε μάλιστα κομβικής σημασίας τη δημιουργία Μητροπολιτικού Συνεδριακού Κέντρου στην Αθήνα που θα προσδώσει υψηλή προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της πόλης, ιδιαίτερα σε περιόδους μη τουριστικής αιχμής και συζήτησε με τους εκπροσώπους του HAPCO & DES την προοπτική προβολής του συνεδριακού Τουρισμού, μέσω της καμπάνιας του ΕΟΤ.
«Η MICE βιομηχανία είναι ένας τομέας που μπορεί να ωφελήσει αρκετές εμπλεκόμενες επαγγελματικές ομάδες και χρειάζεται υποστήριξη. Μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση των εσόδων και είναι πολύ σημαντικός για τον τουρισμό πόλεων και γενικότερα για τα συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχεία και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», τονίζει επιχειρηματίας που σημειώνει τόσο την προβολή, όσο και τις υποδομές, ανάμεσα στις προϋποθέσεις για την ανάπτυξή του.

Σαφείς κανόνες χωρίς εμπόδια

Την ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες εκτιμούν ότι τα πρωτόκολλα για τη διοργάνωση εκδηλώσεων, συναντήσεων και συνεδρίων πρέπει να αποκτήσουν ευελιξία, να βελτιώνονται προς το καλύτερο ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα που ισχύουν κάθε φορά και να έχουν όπως λένε «ίσους και σαφείς κανόνες, χωρίς εμπόδια, απέναντι στο διεθνή ανταγωνισμό».
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ευρωπαϊκά κράτη δεν ακολουθούν τους ίδιους κανόνες.
Για παράδειγμα στην Ιταλία, η πληρότητα στις αίθουσες συνεδρίων ανέρχεται στο 100%, ενώ μπορούν να παραβρίσκονται και άτομα με αρνητικό τέστ κορωνοϊού και στην Αυστρία, οι μάσκες δεν είναι απαραίτητες μέσα στους χώρους όπου πραγματοποιούνται οι εκδηλώσεις, αφού απαιτείται πιστοποιητικό εμβολιασμού.
Το θέμα των πρωτοκόλλων έχει απασχολήσει και τους ξενοδόχους, ιδιαίτερα όταν ο ρυθμός των εμβολιασμών στη χώρα μας παραμένει σχεδόν «κολλημένος».
Ο προβληματισμός είναι μεγαλύτερος στην επαρχία για τον ίδιο λόγο, αφού επιχειρηματίες που διαθέτουν 12μηνης λειτουργίας μονάδες θεωρούν ότι θα χάσουν ένα σημαντικό κομμάτι της πελατείας τους, όσο οι εμβολιασμοί «δεν τρέχουν», από γάμους, βαφτίσεις, εκδηλώσεις συλλόγων κλπ.
Πρόσφατα η ΠΟΞ, με επιστολή της προς τα αρμόδια υπουργεία Τουρισμού και Υγείας, έχει ζητήσει «οι χώροι στους οποίους διεξάγονται συνέδρια να λειτουργούν και αυτοί στο 100% της δυναμικότητας τους», αναφέροντας ότι «από τη στιγμή που η είσοδος επιτρέπεται μόνο σε εμβολιασμένους ή νοσήσαντες, είναι παράλογο η πληρότητα να ανέρχεται στο 80%, ενώ στα κέντρα διασκέδασης στο 100%».

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης