Τουρισμός & Αερομεταφορές

Παπαθανασίου (Ξενοδόχοι Δελφών) στο BN: Τρομακτική και η φετινή μείωση του τζίρου, στο -85% σε σχέση με το 2019

Παπαθανασίου (Ξενοδόχοι Δελφών) στο BN: Τρομακτική και η φετινή μείωση του τζίρου, στο -85% σε σχέση με το 2019
«Ο ελληνικός πολιτισμός δεν έχει ανταγωνισμό, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να τον στηρίξεις», δηλώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δελφών
Σχετικά Άρθρα

Ο διασημότερος αρχαιολογικός προορισμός της Ελλάδας μετά την Ακρόπολη, έφτασε να υποδέχεται το 2019 περί το ένα εκατομμύριο επισκέπτες, ακόμη και από τα πιο απίθανα μέρη του κόσμου.
Σήμερα, ο «Ομφαλός της Γης» είναι άγνωστο πότε θα καταφέρει να ξαναβρεί τους ρυθμούς του, αφού όπως εξηγεί στο BN ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Δελφών κ. Γιάννης Παπαθανασίου «η πτώση του τζίρου συνεχίζει να είναι σε τρομακτικά επίπεδα.
Δεν μπορούν οι δωδεκάμηνοι προορισμοί – όπως είμαστε εμείς - να λειτουργήσουν με τη μορφή των νησιών, δηλαδή με 75 μέρες σεζόν, ούτε μπορούμε να συγκριθούμε με τις πληρότητες και τις τιμές οι οποίες υπάρχουν στους προορισμούς των θερινών διακοπών, μιλάμε για το μοντέλο «ήλιος και η θάλασσα».
Το 2020 η μείωση είχε φτάσει στο 95% του 2019 και φέτος, το 2021, υπολογίζουμε ότι βρισκόμαστε στο 85% της ίδιας χρονιάς».

Υψηλή κινητικότητα τον Αύγουστο από Ευρωπαίους

Φέτος και ιδιαίτερα τον Αύγουστο, η ανθρωπογεωγραφία του εισερχόμενου τουρισμού άλλαξε στους Δελφούς, σε σχέση με τις προ πανδημίας χρονιές.
Πολλοί αποδίδουν την αλλαγή αυτή κυρίως στην απουσία Ασιατών και στην «ισχνή παρουσία» των Αμερικανών, με τους Ευρωπαίους επισκέπτες και κυρίως τους Γάλλους να πρωταγωνιστούν αυτή τη φορά στο «φετινό τουριστικό μωσαϊκό του προορισμού».
«Φέτος είχαμε μια ανέλπιστη προσέλευση τουριστών στη χώρα μας, η οποία είχε και ένα καλό αποτέλεσμα για τους Δελφούς για ένα μήνα, αλλά από εκεί και πέρα δεν μπορεί αυτή η συγκυρία (ο οποία εν πολλοίς οφείλεται και στην καλή προετοιμασία της χώρας μας έναντι άλλων χωρών στη Μεσόγειο) να σώσει προορισμούς, οι οποίοι δουλεύουν με μια τελείως διαφορετική λογική.
Τον Αύγουστο πράγματι, υπήρχε μια κινητικότητα στην περιοχή μας, η οποία ήταν πολύ υψηλή.
Οι Ευρωπαίοι, όλες οι χώρες της Ευρώπης δηλαδή, έφτιαξαν ένα εντελώς καινούργιο μωσαϊκό, κατά κύριο λόγο οι Γάλλοι καθώς οι περισσότερες ανασκαφές έχουν προέλθει από τις γαλλικές αρχαιολογικές σκαπάνες από εκεί και πέρα οι Αμερικανοί ήταν ένα πολύ ισχνό κομμάτι για τον τουρισμό μας.
Δεν γνωρίζουμε αν αυτό θα επαναληφθεί, διότι επρόκειτο για μια αντανακλαστική κίνηση και δεν ήρθαν οι κλασικοί πελάτες του προορισμού» τονίζει ο κ. Παπαθανασίου

Χαμηλές πληρότητες

Ο ίδιος προσθέτει: «Σε αυτή τη βάση λοιπόν, οι πληρότητες από την αρχή της χρονιάς ήταν πολύ χαμηλές και θα παραμείνουν χαμηλές, διότι αυτή τη στιγμή η Ασία δεν «πετάει» στην Ευρώπη, οπότε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του κλασικού γύρου και της ηπειρωτικής Ελλάδας παράλληλα χάνει αυτούς τους τουρίστες, η Αμερικανική ήπειρος και συγκεκριμένα η Λατινική Αμερική ουδείς γνωρίζει πότε θα ξαναταξιδέψει διότι έχει καταρρεύσει μέσα στην λαίλαπα του κορωνοϊού, η δε Βόρεια Αμερική δεν έχει δημιουργήσει ένα υγειονομικό περιβάλλον, ώστε να ξέρουν με ποιον τρόπο θα ταξιδέψουν, κυρίως οι κάτω των 21ετών που είναι βασικό κομμάτι των κλασικών προορισμών του πρώτου εξαμήνου της κάθε χρονιάς.
Αυτό είναι κάτι που εμείς δεν μπορούμε να το θεωρήσουμε ως ενθαρρυντικό».

«Το ευρώ είναι ένα «κουρασμένο» νόμισμα όσον αφορά την κατανάλωση»

Όσον αφορά τα έσοδα και ποσά που ξόδεψαν οι φετινοί επισκέπτες, ο ίδιος θεωρεί ότι «οι τουρίστες που έχουν ως βάση το ευρώ, δεν έχουν ιδιαίτερη αγοραστική δυνατότητα.
Το ευρώ είναι ένα «κουρασμένο» νόμισμα όσον αφορά την κατανάλωση, οι Ευρωπαίοι που έχουν υψηλότερη αγοραστική δυνατότητα είναι Ευρωπαίοι οι οποίοι δεν έχουν ευρώ και από εκεί και πέρα είναι και τα υπόλοιπα νομίσματα της διεθνούς αγοράς».
Είναι για τον ίδιο μια «πραγματικότητα» που τον κάνει όπως λέει να «συμμερίζεται εν μέρει το success story του ελληνικού τουρισμού εν καιρώ πανδημίας, όχι όμως για όλες τις περιοχές της χώρας».
Σήμερα, οι Δελφοί διαθέτουν υψηλό επίπεδο φιλοξενίας και άρτιες τουριστικές υποδομές με πολλά ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενώνες καθώς και καταστήματα εστίασης, ενώ κάθε επίσκεψη μπορεί να συνδυαστεί με αρκετές εμπειρίες στη φύση.
Ωστόσο, ένα μεγάλο κομμάτι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή συνεχίζει να επενδύει στον κλασικό γύρο.
«Όσο πιο πολύ η Πολιτεία σταθεί δίπλα τους και δημιουργήσει ουσιαστικές υποδομές στις κατά τόπους πολύ μεγάλες αρχαιολογικές ζώνες, τόσο περισσότερα θα είναι και τα έσοδα και οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν» σημειώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων.

«Επιβάλλεται να δημιουργηθούν υποδομές»

Οι επιχειρηματίες τονίζουν ότι είναι άμεσο και επιβεβλημένο να γίνουν ουσιαστικές υποδομές και οργανογράμματα που θα διευκολύνουν τις ροές των επισκεπτών και θα αναδείξουν όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού της περιοχής «ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο ευέλικτο και ένα πιο ελκυστικό περιβάλλον, για να μπορούν να καταναλώνουν περισσότερα χρήματα κατά την παρουσία τους, στη διαδικασία αυτού του ταξιδιού».
Συγκεκριμένα, ζητούν υποδομές που «αρμόζουν σε μια ευρωπαϊκή χώρα» και αφορούν το λιμάνι της Πάτρας «μέχρι αυτές που θα διευκολύνουν τον τουρισμό που κατεβαίνει από το αεροπλάνο, αλλά και τον μαζικό τουρισμό που έρχεται με τα γκρουπ που προτιμούν να ταξιδεύουν μέσα σε ένα λεωφορείο».
«Από την άλλη, αν και δεν θα μπορούσαμε να ζητήσουμε κάτι παραπάνω από την Πολιτεία για τη στήριξη των επιχειρήσεων, ειδικά σε μια χώρα που είναι τόσο ταλαιπωρημένη όπως η Ελλάδα, θέλουμε σαφώς να μελετηθεί καλύτερα η ροή των τουριστών, ώστε να έχουμε αύξηση εσόδων, αυξημένες θέσεις εργασίας και χαρούμενους καταναλωτές που έρχονται από τα πέρατα του κόσμου για να επισκεφθούν τους Δελφούς ή την Ολυμπία.
Είναι προορισμοί που δεν χρειάζεται να επενδύσεις στο κομμάτι του μάρκετινγκ για να τους προωθήσεις.
Ο ελληνικός πολιτισμός δεν έχει ανταγωνισμό, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν πρέπει να τον στηρίξεις», καταλήγει ο κ. Παπαθανασίου.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης