Απόψεις - Άρθρα

Μανδρίνος (ξενοδόχοι Θεσσαλονίκης) στο BN: Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς επαγγελματικό τουρισμό

Μανδρίνος (ξενοδόχοι Θεσσαλονίκης) στο BN: Η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς επαγγελματικό τουρισμό
Όπως όλα δείχνουν έχουμε μια τριετία μπροστά μας για να επανέλθουμε στα προ covid επίπεδα» δηλώνει ο πρόεδρος των ξενοδόχων Θεσσαλονίκης
Σχετικά Άρθρα

Υψηλές πληρότητες τα Σαββατοκύριακα της ΔΕΘ καταγράφει η Θεσσαλονίκη, μετά από πολύ καιρό εξαιτίας της πανδημίας που έπληξε σημαντικά τα συνεχούς λειτουργίας ξενοδοχεία.
Η αισιοδοξία επέστρεψε έστω και συγκρατημένα στην πόλη παρά την ανησυχία για το επόμενο διάστημα όπως δείχνει σήμερα η εικόνα των κρατήσεων, αφού το καλοκαίρι που πέρασε τόσο Βαλκάνιοι όσο και επισκέπτες από τη Γερμανία, την Κύπρο, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ στήριξαν το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης.
Ο πρόεδρος των ξενοδόχων και μέλος του Δ.Σ. της ΠΟΞ κ. Ανδρέας Μανδρίνος χαρακτηρίζει «κομβικής σημασίας» την αλλαγή σκυτάλης στο υπουργείο Τουρισμού «ειδικά σε αυτή τη χρονική στιγμή» καθώς όπως λέει, οι επιχειρηματίες αναμένουν να υπάρξει άμεσα μια μεσομακροπρόθεσμη στρατηγική ενίσχυσης του τομέα, με έμφαση και στη Βόρεια Ελλάδα.
«Πολύ σημαντικό για τον προορισμό είναι να δρομολογηθούν τα έργα που είχαν σχεδιαστεί, αλλά και να ολοκληρωθούν όσα έχουν ξεκινήσει» τονίζει.

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου

Κάθε Σεπτέμβριο η Θεσσαλονίκη πραγματοποιεί ετήσιο τουριστικό restart με αφορμή τη ΔΕΘ.
Πέρυσι η διοργάνωση ματαιώθηκε και δεχτήκατε τεράστιο πλήγμα. Φέτος είστε ικανοποιημένοι από την κίνηση;  


Ήταν πράγματι μεγάλο πλήγμα η ματαίωση της περσινής ΔΕΘ. Φέτος είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι, καθώς η πληρότητα των ξενοδοχείων κινείται βέβαια μετά από πολύ καιρό σε υψηλά επίπεδα, όμως μόνο για τα δύο Σαββατοκύριακα της και κυρίως όχι με πελάτες τους εμπορικούς εκθέτες αφού αυτοί είναι ελάχιστοι.

Εγκαίνια ΔΕΘ με νέο κυβερνητικό σχήμα και αλλαγή σκυτάλης στο υπουργείο Τουρισμού.
Τι περιμένετε από τον Βασίλη Κικίλια οι ξενοδόχοι, δεδομένου ότι οι επόμενοι μήνες αναμένονται δύσκολοι λόγω πανδημίας και χαμηλότερης από ό,τι περιμένατε, εμβολιαστικής κάλυψης;


Είναι κομβικής σημασίας η αλλαγή σκυτάλης στο υπουργείο Τουρισμού, ειδικά σε αυτή τη χρονική στιγμή. Αναμένουμε λοιπόν άμεσα μια μεσομακροπρόθεσμη στρατηγική για την ενίσχυση του τουριστικού τομέα όπου θα δίνεται βάση και στη Βόρεια Ελλάδα. Πολύ σημαντικό για τον προορισμό είναι να δρομολογηθούν τα έργα που είχαν σχεδιαστεί, αλλά και να ολοκληρωθούν όσα έχουν ξεκινήσει.

Πέρυσι η μείωση των διανυκτερεύσεων ήταν δραματική. Φέτος που κυμαίνονται οι πληρότητες στην πόλη, ιδιαίτερα από το καλοκαίρι και μετά, όταν ήρθαν δηλαδή οι Βαλκάνιοι και ξαναζωντάνεψε η αγορά; Έχετε εικόνα για Οκτώβριο – Νοέμβριο ή είναι ακόμη νωρίς;

Τον Ιούλιο και Αύγουστο, ο τουρισμός στα ξενοδοχεία της πόλης κινήθηκε σε σχετικά ικανοποιητικά επίπεδα αγγίζοντας το 55 % σε πληρότητα. Είναι φανερό ότι οι παραδοσιακές αγορές (Βαλκάνιοι) του προορισμού στήριξαν και φέτος το προϊόν, αλλά υπήρξαν κρατήσεις και από Γερμανία, Κύπρο, Γαλλία και ΗΠΑ.
Δυστυχώς, υπάρχει μια μεγάλη ανησυχία για το επόμενο διάστημα όπως δείχνει η εικόνα των κρατήσεων αυτή τη στιγμή στην πόλη.

Ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας τα οποία παρέμειναν κλειστά από την αρχή της πανδημίας, εξαιτίας του lockdown δεν κατάφεραν να ανοίξουν ξανά μέχρι τη φετινή άνοιξη ή και το καλοκαίρι ακόμα. Φοβάστε επανάληψη του ίδιου σκηνικού το χειμώνα;  

Υπάρχει ήδη ανησυχία για περαιτέρω κλιμάκωση της πανδημίας με τυχόν μεταλλάξεις.
Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, θα οδηγήσει ξανά τον προορισμό σε μια περίοδο μηδενικής ζήτησης.
Οι συνέπειες για τον κλάδο αλλά και για την Ελλάδα γενικότερα θα είναι μη αναστρέψιμες καθώς πέρα από τα μειωμένα έσοδα από τον τουρισμό θα έχουμε μείωση της επενδυτικής ζήτησης, λόγω της αβεβαιότητας για την παγκόσμια οικονομία, κλείσιμο αρκετών επιχειρήσεων αλλά κυρίως δραματική μείωση των θέσεων εργασίας.

Πως επιβιώνετε, ποιες κινήσεις κάνετε και πότε εκτιμάτε ότι θα επανέλθετε στα προ covid επίπεδα;

Ο κλάδος του τουρισμού έχει χτυπηθεί όσο κανένας άλλος από την πανδημία.
Παράλληλα όμως, αυτή η περίοδος έχει υποδείξει και τα απαραίτητα βήματα που πρέπει να γίνουν, από άποψη εξέλιξης της ζήτησης, υγείας, καινοτομίας και ψηφιοποίησης, αλλά και βιωσιμότητας για την ευημερία του κλάδου.
Δυστυχώς όπως όλα δείχνουν έχουμε μια τριετία μπροστά μας για να επανέλθουμε στα προ covid επίπεδα. Θα πρέπει λοιπόν να εστιάσουμε την προσοχή μας στην αξιοποίηση νέων ευκαιριών, όπως ο εναλλακτικός και ο πράσινος τουρισμός.

Μπορεί να επιβιώσει ένας αστικός προορισμός όπως είναι η Θεσσαλονίκη χωρίς επαγγελματικό τουρισμό, εκθέσεις και μεγάλες διοργανώσεις με φυσική παρουσία; Ποια είναι η γνώμη σας για τα υβριδικά συνέδρια;

Τα συνέδρια και οι εκθέσεις ανέκαθεν αποτελούσαν βασικό παράγοντα για τον ξενοδοχειακό κλάδο της Θεσσαλονίκης και την οικονομική ευμάρεια της τοπικής κοινωνίας.
Ως εκ τούτου, η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να επιβιώσει εάν δεν γίνει άμεσα επανεκκίνηση και του επαγγελματικού τουρισμού.
Σε αυτό σίγουρα μπορεί να βοηθήσουν τα υβριδικά συνέδρια και η γενικότερη ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων. Το ιδανικό ωστόσο σενάριο είναι ένας συνδυασμός «συμβατικών» και υβριδικών συνεδριών στον προορισμό, με έμφαση στα συνέδρια με φυσική παρουσία διότι αυτά αποτελούν την άμεση πηγή εσόδων για όλη την πόλη.

Έχετε βγάλει άκρη με την παραξενοδοχία και τα παράνομα καταλύματα στην πόλη;

Το πρόβλημα της παραξενοδοχίας στην περιοχή μας είναι δυστυχώς εδώ και χρόνια πολύ σοβαρό και θα συνεχιστεί εάν η ίδια η Πολιτεία δεν βοηθήσει, ούτως ώστε τα καταλύματα αυτά να εντοπιστούν και να τους επιβληθούν οι σχετικές κυρώσεις.

Προ πανδημίας ακούγαμε για επενδυτική «έκρηξη» ξενοδοχείων στη Θεσσαλονίκη.
Σήμερα που βρισκόμαστε;

Η Θεσσαλονίκη λίγο πριν την έξαρση της πανδημίας βρισκόταν σε ένα εξαιρετικό momentum.
Αυτό είχε ως φυσικό αποτέλεσμα, πολλοί επιχειρηματίες και ξενοδόχοι να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις και νέα ξενοδοχεία στην πόλη.
Ευτυχώς κάποια από αυτά έχουν ήδη πραγματοποιηθεί ενώ αναμένουμε το επόμενο διάστημα και την ολοκλήρωση κάποιων μεγάλων νέων καταλυμάτων που θα ανανεώσουν την ξενοδοχειακή ταυτότητα της πόλης.

Γαστρονομία και πολιτισμός είναι τα δυνατά «χαρτιά» της Θεσσαλονίκης για την προώθησή της ως ελκυστικού προορισμού στο εξωτερικό. Ποιες οι προτεραιότητές σας στην εποχή της πανδημίας; Έχετε καλή συνεργασία με τους άλλους φορείς; 

Η προτεραιότητα μας είναι η φιλοξενία των επισκεπτών μας σε ένα ασφαλές περιβάλλον για αυτό και δίνεται μεγάλη σημασία στα υγειονομικά πρωτόκολλα και στην τήρηση των μέτρων.
Προφανώς και ο προορισμός στηρίζει την προώθηση του στα δυνατά του χαρτιά όπως είναι η γαστρονομία και ο πολιτισμός, εξερευνώντας παράλληλα και νέες ευκαιρίες και συνεργασίες.
Το τελευταίο αποτελεί βασική προϋπόθεση για να υπάρχει μια ενιαία στρατηγική προβολής και προώθησης της Θεσσαλονίκης.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης