Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Μια ματιά στο πρώτο εξάμηνο της Autohellas και στις προοπτικές του δευτέρου

tags :
Μια ματιά στο πρώτο εξάμηνο της Autohellas και στις προοπτικές του δευτέρου
Εντυπωσιακή αύξηση σημείωσαν τα χρηματοοικονομικά έξοδα λόγω αύξησης των επιτοκίων
Σχετικά Άρθρα
Καλά αποτελέσματα δημοσίευσε η Autohellas με το τζίρο πάντως να επηρεάζεται θετικά από την εξαγορά στην Πορτογαλία ενώ τα καθαρά κέρδη δεν είχαν την ίδια αύξηση και ανήλθαν στα 27,19 εκατ. ευρώ από 26,4 εκατ. ευρώ. Η μητρική είχε μείωση κερδών.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως τα χρηματοοικονομικά έξοδα από 8,5 εκατ. ευρώ εκτινάχθηκαν στα 16,98 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση έχει σημειώσει πως περιμένει ηπιότερα περιθώρια φέτος καθώς η περσινή τουριστική χρονιά ήταν ιδιαίτερη.
Πιο αναλυτικά η αγορά του αυτοκινήτου και της μετακίνησης παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη το 2023 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.
Πιο συγκεκριμένα το Α’ εξάμηνο του 2023 ο τουρισμός συνέχισε με την ίδια δυναμική που ανέπτυξε στο Β’ εξάμηνο του 2022 ξεπερνώντας ακόμη και τα επίπεδα του 2019 σε ορισμένες αγορές.
Παράλληλα παρουσιάζεται σταδιακή αποκατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας αυτοκινήτων και ανταλλακτικών με αποτέλεσμα οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2022.
Ο συνδυασμός της ανάπτυξης της τουριστικής αγοράς και της αγοράς αυτοκινήτου οδήγησαν σε οργανική αύξηση όλων των δραστηριοτήτων του Ομίλου, τις μακροπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, την Εισαγωγή/Διανομή και Λιανική εμπορία καινούριων αυτοκινήτων αλλά και τις πωλήσεις μεταχειρισμένων.
Όμως ταυτόχρονα η ενεργειακή κρίση που έχει επηρεάσει την ευρωπαϊκή οικονομία, οδηγεί σε πληθωριστικές πιέσεις και αυξήσεις στο κόστος του αυτοκινήτου, στα επιτόκια και σε λοιπά λειτουργικά έξοδα, επιδρώντας στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου.
Στο Β’ εξάμηνο του 2023 αναμένεται σχετική αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο τόσο σε τουριστικές αφίξεις όσο και σε ταξινομήσεις αυτοκινήτων αλλά σε χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με το Α’ εξάμηνο 2023 του έτους.

i. Μακροχρόνιες και Βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ελλάδα

Το Α΄ εξάμηνο έφερε στον κλάδο Μακροχρόνιων μισθώσεων (Leasing), μετά από την εποχή της πανδημίας, σταθερά ανοδικές αφίξεις καινούργιων αυτοκινήτων προς κάλυψη παραγγελιών (ανανεώσεων αλλά και επιπλέον αναγκών) του πελατολογίου.
Τα προβλήματα προετοιμασίας αλλά και των εσωτερικών μεταφορών πλέον των αυτοκινήτων δημιούργησαν καθυστερήσεις και αναστάτωση στην αγορά.
Η εταιρεία προσβλέπει σε ένα ακόμη πιο δυνατό Β΄ εξάμηνο σε αφίξεις αυτοκινήτων και την σχετική ομαλοποίηση της αγοράς σε όλο το φάσμα για καλύτερη κάλυψη και εξυπηρέτηση των πελατών της.
Στον τομέα των Βραχυχρόνιων μισθώσεων (Rent a Car), οι μισθώσεις του Α΄ εξαμήνου παρουσίασαν ελαφρά αυξητική μεταβολή σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αποτέλεσμα που επηρεάστηκε και από την αύξηση του συνολικού πάρκου ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων μετά τη σχετική εξομάλυνση της παγκόσμιας παραγωγής και της βελτίωσης των χρόνων παράδοσης νέων οχημάτων. Τ
ο Β’ εξάμηνο είναι παραδοσιακά το ισχυρότερο καθώς επηρεάζεται από τους σημαντικούς τουριστικούς μήνες του Γ’ τριμήνου.
Η αύξηση των αφίξεων αναμένεται να συνεχιστεί και κατά την περίοδο αυτή αλλά με μικρότερο ρυθμό καθώς ήδη από το B’ εξάμηνο του 2022 ο τουρισμός είχε ανακάμψει και κινηθεί ακόμα και σε υψηλότερα επίπεδα από την προ-κορονοϊού περίοδο.
Ως εκ τούτου η διοίκηση είναι συντηρητική στις προβλέψεις της για το Β’ εξάμηνο 2023 αναφορικά με τα μεγέθη σε επίπεδο ενοικιάσεων καθώς και συνολικών εσόδων, με τις τιμές ενοικίασης να υφίστανται σχετική πίεση, παραμένοντας όμως αρκετά υψηλότερα από την προ πανδημίας εποχή.
Σε κάθε περίπτωση το Γ’ τρίμηνο του έτους βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη και η πρόβλεψη είναι μεταβαλλόμενη δεδομένου ότι έχουν ενδυναμωθεί οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

ii. Εμπορία αυτοκινήτων-ανταλλακτικών και υπηρεσιών

Στο Α’ εξάμηνο του 2023 παρατηρήθηκε σταδιακή βελτίωση στην παραγωγική αλυσίδα μετά από τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί λόγω έλλειψης πρώτων υλών.
Ωστόσο ο ρυθμός εξομάλυνσης της παραγωγής των κατασκευαστών, που εκπροσωπούν οι εισαγωγικές εταιρείες του ομίλου, δεν ήταν ο αναμενόμενος.
Η δραστηριότητα της εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων-ανταλλακτικών αντιμετώπισε αποτελεσματικά το πρόβλημα και παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, με αποτέλεσμα οι εισαγωγικές εταιρείες να βελτιώσουν περαιτέρω την κερδοφορία τους.
Η σχετική βελτίωση της παραγωγικής αλυσίδας επηρέασε θετικά το Α’ εξάμηνο 2023 και τη δραστηριότητα της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων και υπηρεσιών μετά τη πώληση βελτιώνοντας έτσι τις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων με ταυτόχρονη αύξηση του μεριδίου αγοράς αλλά και των εσόδων από την παροχή υπηρεσιών (After Sales).
Παράλληλα συνεχίστηκε η δυναμική ανάπτυξη της δραστηριότητας λιανικής πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκίνητων με αποτέλεσμα τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών στη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Το Β’ εξάμηνο του έτους τόσο η δραστηριότητα της εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων-ανταλλακτικών όσο και η δραστηριότητα της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων και υπηρεσιών μετά τη πώληση, θα εκμεταλλευτούν την περαιτέρω βελτίωση της παραγωγικής αλυσίδας στοχεύοντας στην βελτίωση του μεριδίου αγοράς και στην διατήρηση της κερδοφορίας σε ικανοποιητικά επίπεδα.

iii. Μακροχρόνιες και Βραχυχρόνιες μισθώσεις στο Εξωτερικό

Η εταιρεία δραστηριοποιείται, μέσω των θυγατρικών της, στις αγορές των Βαλκανίων, της Κύπρου με τελευταία προσθήκη την Πορτογαλία.
Στις αγορές αυτές η τουριστική κίνηση στο Α’ εξάμηνο 2023 ανέκαμψε φτάνοντας τα επίπεδα του 2019 με θετική επίδραση στις βραχυχρόνιες μισθώσεις.
Ειδικότερα στη περίπτωση της Πορτογαλίας η τουριστική κίνηση ξεπέρασε την αντίστοιχη περίοδο του 2019 ενώ τα μεγέθη της θυγατρικής εταιρείας παρουσίασαν ανάλογη ανάπτυξη με σκοπό την περαιτέρω διεύρυνση των δραστηριοτήτων και του μεριδίου αγοράς.
Παράλληλα στις λιγότερο τουριστικές αγορές της Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Σερβίας, που είναι πιο έντονο το μερίδιο των εταιρικών μισθώσεων, οι θυγατρικές του Ομίλου διατηρούν το ρυθμό ανάπτυξης τους εστιάζοντας στην ανάπτυξη των μακροχρόνιων μισθώσεων σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις παρά τις πληθωριστικές τάσεις.
Όσον αφορά τις πωλήσεις μεταχειρισμένων, δόθηκε περαιτέρω έμφαση σε όλες τις θυγατρικές, βελτιώνοντας την αποτελεσματική διαχείριση στόλου και συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη των οικονομικών μεγεθών.
Τέλος, το σύνολο της διεθνούς δραστηριότητας, στις αγορές που ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε το 2022, παρουσίασε οργανική ανάπτυξη, ενώ η προσθήκη της Πορτογαλίας συνέβαλε στον υπερδιπλασιασμό του κύκλου εργασιών.

Σημειώνεται πως εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 δεν αποκτήθηκαν επιπλέον ίδιες μετοχές.
Ως εκ τούτου, κατά την 30.06.2023 η Εταιρεία κατείχε συνολικά 508.000 ίδιες μετοχές, συνολικής αξίας 2.558.952 ευρώ που αντιστοιχούν στο 1,0447% του μετοχικού κεφαλαίου της.
Η Εταιρεία διατηρεί σημαντική συμμετοχή στην ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε., ποσοστού 11,836%.
Με την εν λόγω εταιρεία υπάρχουν συνέργειες, ενδεικτικά η αποκλειστική συνεργασία για την προώθηση ενοικιάσεων αυτοκινήτων στους πελάτες της.
Επιπλέον η Εταιρεία συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της TRADE ESTATES ΑΕΕΑΠ με ποσοστό 11,92%, εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη ακινήτων, προσβλέποντας σε συνέργειες που με τη σταδιακή μετάβαση σε νέες τεχνολογίες και ιδιαίτερα στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούν να δώσουν καινοτόμες λύσεις και υπηρεσίες στους κοινούς πελάτες.
Σημειώνεται πως η Trade Estates ετοιμάζεται να καταθέσει ενημερωτικό για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών το επόμενο διάστημα.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης