Το εφεδρικό αλεξίπτωτο τυλίχθηκε γύρω από την ουρά του αεροπλάνου, αφήνοντας τον αλεξιπτωτιστή κρεμασμένο να αιωρείται κάτω από το αεροσκάφος.
Το Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών της Αυστραλίας (ATSB) έδωσε στη δημοσιότητα αναλυτικά στοιχεία και βίντεο από το σοβαρό περιστατικό που συνέβη στις 20 Σεπτεμβρίου 2025, στο Άνω Βόρειο Queensland, κοντά στο Tully Airport (Tully).
Πρόκειται για μια τρομακτική στιγμή, όπου ένας αλεξιπτωτιστής κρεμάστηκε από το ουραίο πτερύγιο (την κάθετη και οριζόντια σταθεροποίηση της ουράς) ενός αεροπλάνου Cessna Caravan σε ύψος περίπου 15.000 ποδιών (4.500 μέτρων), αφού το εφεδρικό του αλεξίπτωτο άνοιξε κατά λάθος και τυλίχθηκε γύρω από το αεροσκάφος.
Το αεροπλάνο μετέφερε 17 αλεξιπτωτιστές και έναν εικονολήπτη για ένα προγραμματισμένο άλμα σχηματισμού 16 ατόμων (16-way formation jump).
Καθώς ο πρώτος αλεξιπτωτιστής (ο οποίος θα έπιανε την μπροστινή θέση) ετοιμαζόταν να βγει από την πλαϊνή κυλιόμενη πόρτα, η λαβή ("pud") του εφεδρικού αλεξίπτωτου μπλέχτηκε στο φλαπ του φτερού του αεροσκάφους (wing flap), με αποτέλεσμα να ανοίξει πρόωρα και ακούσια το εφεδρικό «μανιτάρι».
Η δύναμη του ανοίγματος τράβηξε βίαια τον αλεξιπτωτιστή προς τα έξω, με τα πόδια του να χτυπούν στον αριστερό οριζόντιο σταθεροποιητή της ουράς, προκαλώντας του σοβαρή ζημιά.
Το εφεδρικό αλεξίπτωτο τυλίχθηκε γύρω από την ουρά του αεροπλάνου, αφήνοντας τον αλεξιπτωτιστή κρεμασμένο να αιωρείται κάτω από το αεροσκάφος.
Ο εικονολήπτης, ο οποίος βρισκόταν κοντά στην έξοδο, χτυπήθηκε από το αλεξίπτωτο που άνοιξε και εκτινάχθηκε σε ελεύθερη πτώση, με αποτέλεσμα έναν μικρό τραυματισμό.
Η σωτηρία
Ο αλεξιπτωτιστής, με ψυχραιμία και ετοιμότητα, χρησιμοποίησε ένα μαχαίρι-γάντζο, το οποίο έφερε μαζί του, για να κόψει 11 από τα σκοινιά του μπλεγμένου εφεδρικού αλεξίπτωτου.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σχιστεί το υπόλοιπο ύφασμα, απελευθερώνοντάς τον από το αεροπλάνο.
Στη συνέχεια, ενεργοποίησε το κύριο αλεξίπτωτό του, το οποίο άνοιξε κανονικά, παρά τις εμπλοκές με τα υπολείμματα του εφεδρικού.
Κατάφερε να προσγειωθεί με ασφάλεια με ελαφρά τραύματα στα πόδια.
Η μάχη του πιλότου
Ο πιλότος του Cessna αναγκάστηκε να καταβάλει προσπάθεια για να αντιμετωπίσει την ισχυρή δόνηση των χειριστηρίων λόγω της ζημιάς στην ουρά.
Αρχικά, αισθάνθηκε το αεροπλάνο να «καρφώνεται» προς τα πάνω και νόμισε ότι είχε σταματήσει.
Μόλις ενημερώθηκε ότι ένας αλεξιπτωτιστής κρεμόταν στην ουρά, έκανε σήμα κινδύνου (SOS ή mayday), αλλά τελικά κατάφερε να ανακτήσει τον έλεγχο και να επιστρέψει στο Tully Airport, όπου προσγειώθηκε με ασφάλεια.
Το ATSB τόνισε ότι η κατοχή του μαχαιριού-γάντζου αποδείχθηκε σωτήρια, ενώ στην έρευνα διαπιστώθηκαν ζητήματα σχετικά με τη φόρτωση και την ισορροπία του αεροσκάφους.
www.bankingnews.gr
Πρόκειται για μια τρομακτική στιγμή, όπου ένας αλεξιπτωτιστής κρεμάστηκε από το ουραίο πτερύγιο (την κάθετη και οριζόντια σταθεροποίηση της ουράς) ενός αεροπλάνου Cessna Caravan σε ύψος περίπου 15.000 ποδιών (4.500 μέτρων), αφού το εφεδρικό του αλεξίπτωτο άνοιξε κατά λάθος και τυλίχθηκε γύρω από το αεροσκάφος.
Το αεροπλάνο μετέφερε 17 αλεξιπτωτιστές και έναν εικονολήπτη για ένα προγραμματισμένο άλμα σχηματισμού 16 ατόμων (16-way formation jump).
Καθώς ο πρώτος αλεξιπτωτιστής (ο οποίος θα έπιανε την μπροστινή θέση) ετοιμαζόταν να βγει από την πλαϊνή κυλιόμενη πόρτα, η λαβή ("pud") του εφεδρικού αλεξίπτωτου μπλέχτηκε στο φλαπ του φτερού του αεροσκάφους (wing flap), με αποτέλεσμα να ανοίξει πρόωρα και ακούσια το εφεδρικό «μανιτάρι».
Η δύναμη του ανοίγματος τράβηξε βίαια τον αλεξιπτωτιστή προς τα έξω, με τα πόδια του να χτυπούν στον αριστερό οριζόντιο σταθεροποιητή της ουράς, προκαλώντας του σοβαρή ζημιά.
Το εφεδρικό αλεξίπτωτο τυλίχθηκε γύρω από την ουρά του αεροπλάνου, αφήνοντας τον αλεξιπτωτιστή κρεμασμένο να αιωρείται κάτω από το αεροσκάφος.
Ο εικονολήπτης, ο οποίος βρισκόταν κοντά στην έξοδο, χτυπήθηκε από το αλεξίπτωτο που άνοιξε και εκτινάχθηκε σε ελεύθερη πτώση, με αποτέλεσμα έναν μικρό τραυματισμό.
Η σωτηρία
Ο αλεξιπτωτιστής, με ψυχραιμία και ετοιμότητα, χρησιμοποίησε ένα μαχαίρι-γάντζο, το οποίο έφερε μαζί του, για να κόψει 11 από τα σκοινιά του μπλεγμένου εφεδρικού αλεξίπτωτου.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σχιστεί το υπόλοιπο ύφασμα, απελευθερώνοντάς τον από το αεροπλάνο.
Στη συνέχεια, ενεργοποίησε το κύριο αλεξίπτωτό του, το οποίο άνοιξε κανονικά, παρά τις εμπλοκές με τα υπολείμματα του εφεδρικού.
Κατάφερε να προσγειωθεί με ασφάλεια με ελαφρά τραύματα στα πόδια.
Η μάχη του πιλότου
Ο πιλότος του Cessna αναγκάστηκε να καταβάλει προσπάθεια για να αντιμετωπίσει την ισχυρή δόνηση των χειριστηρίων λόγω της ζημιάς στην ουρά.
Αρχικά, αισθάνθηκε το αεροπλάνο να «καρφώνεται» προς τα πάνω και νόμισε ότι είχε σταματήσει.
Μόλις ενημερώθηκε ότι ένας αλεξιπτωτιστής κρεμόταν στην ουρά, έκανε σήμα κινδύνου (SOS ή mayday), αλλά τελικά κατάφερε να ανακτήσει τον έλεγχο και να επιστρέψει στο Tully Airport, όπου προσγειώθηκε με ασφάλεια.
Το ATSB τόνισε ότι η κατοχή του μαχαιριού-γάντζου αποδείχθηκε σωτήρια, ενώ στην έρευνα διαπιστώθηκαν ζητήματα σχετικά με τη φόρτωση και την ισορροπία του αεροσκάφους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών