«Αντικατοπτρίζει την προσπάθεια της Κίνας να προβάλλει μια πιο μαλακή, παιχνιδιάρικη εικόνα σε διεθνές επίπεδο».
Το δημοφιλές παιχνίδι Labubu της κινεζικής εταιρείας Pop Mart έχει εξελιχθεί σε εργαλείο της κινεζικής «ήπιας ισχύος» (soft power) στη Δύση, σύμφωνα με άρθρο του Αμερικανού αρθρογράφου Mark Magnier στην εφημερίδα South China Morning Post (SCMP).
Σύμφωνα με τον συντάκτη, η κινεζική κυβέρνηση έχει επενδύσει επί χρόνια μεγάλα ποσά στην προσπάθεια να επηρεάσει τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μέσω της ήπιας ισχύος.
Ωστόσο, τέτοιες πρωτοβουλίες συνήθως χαρακτηρίζονταν από υπερβολική επισημότητα και δυσκαμψία και για αυτό απέτυχαν.
«Το εξαιρετικά δημοφιλές λούτρινο παιχνίδι Labubu, που έχει αποκαλεστεί “ασχημο-χαριτωμένο” στο διαδίκτυο, προσφέρει στην Κίνα μια μοναδική ευκαιρία να απαλύνει την εικόνα της, τη στιγμή που οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν με βαθιά καχυποψία το ιστορικό του Πεκίνου στα ανθρώπινα δικαιώματα, στο εμπόριο και στη στρατιωτική δραστηριότητα στη Νότια Σινική Θάλασσα», αναφέρεται στο άρθρο.
Το δημοσίευμα παραθέτει και δηλώσεις της Irina Zuckerman, προέδρου της συμβουλευτικής εταιρείας Scarab Rising, η οποία σχολιάζει ότι η άνοδος της δημοτικότητας του Labubu σε μια περίοδο αυξημένης έντασης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας είναι απόλυτα λογική:
«Αντικατοπτρίζει την προσπάθεια της Κίνας να προβάλλει μια πιο μαλακή, παιχνιδιάρικη εικόνα σε διεθνές επίπεδο, τη στιγμή που το στρατηγικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από καχυποψία, εχθρότητα και αντικρουόμενες απόψεις», ανέφερε η ίδια.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο αρθρογράφος, πολλοί Αμερικανοί καταναλωτές δεν συσχετίζουν το Labubu με την Κίνα, γεγονός που καθιστά το φαινόμενο ακόμη πιο αποτελεσματικό από πλευράς πολιτιστικής διείσδυσης.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τον συντάκτη, η κινεζική κυβέρνηση έχει επενδύσει επί χρόνια μεγάλα ποσά στην προσπάθεια να επηρεάσει τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη μέσω της ήπιας ισχύος.
Ωστόσο, τέτοιες πρωτοβουλίες συνήθως χαρακτηρίζονταν από υπερβολική επισημότητα και δυσκαμψία και για αυτό απέτυχαν.
«Το εξαιρετικά δημοφιλές λούτρινο παιχνίδι Labubu, που έχει αποκαλεστεί “ασχημο-χαριτωμένο” στο διαδίκτυο, προσφέρει στην Κίνα μια μοναδική ευκαιρία να απαλύνει την εικόνα της, τη στιγμή που οι ΗΠΑ αντιμετωπίζουν με βαθιά καχυποψία το ιστορικό του Πεκίνου στα ανθρώπινα δικαιώματα, στο εμπόριο και στη στρατιωτική δραστηριότητα στη Νότια Σινική Θάλασσα», αναφέρεται στο άρθρο.
Το δημοσίευμα παραθέτει και δηλώσεις της Irina Zuckerman, προέδρου της συμβουλευτικής εταιρείας Scarab Rising, η οποία σχολιάζει ότι η άνοδος της δημοτικότητας του Labubu σε μια περίοδο αυξημένης έντασης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας είναι απόλυτα λογική:
«Αντικατοπτρίζει την προσπάθεια της Κίνας να προβάλλει μια πιο μαλακή, παιχνιδιάρικη εικόνα σε διεθνές επίπεδο, τη στιγμή που το στρατηγικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από καχυποψία, εχθρότητα και αντικρουόμενες απόψεις», ανέφερε η ίδια.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο αρθρογράφος, πολλοί Αμερικανοί καταναλωτές δεν συσχετίζουν το Labubu με την Κίνα, γεγονός που καθιστά το φαινόμενο ακόμη πιο αποτελεσματικό από πλευράς πολιτιστικής διείσδυσης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών