Τελευταία Νέα
Speculator

Θα κερδίσει τον πόλεμο τιμών που ξεκίνησε η Nova ή θα την «πατήσει» όπως στο παρελθόν η Vodafone;

Θα κερδίσει τον πόλεμο τιμών που ξεκίνησε η Nova ή θα την «πατήσει» όπως στο παρελθόν η Vodafone;
Μπορεί να επιτύχει το στόχο της η πολιτική της Nova σε σχέση με τα πακέτα που διαθέτει; - Σε πρώτη φάση κέρδισε τις εντυπώσεις μετά βεβαιότητας γιατί πραγματικά έριξε τις τιμές
Σχετικά Άρθρα
Η ανακοίνωση των νέων προγραμμάτων της Nova έρχεται να προκαλέσει αναταράξεις στις τηλεπικοινωνίες με το ερώτημα να είναι πως θα αντιδράσει ο ανταγωνισμός αλλά και πόσο αποτελεσματική θα είναι η πολιτική της εταιρίας.
Αν κάποιος παρατηρήσει τις ανακοινώσεις της Nova όπου λείπουν κάποιες λεπτομέρειες διαπιστώνει ότι υπάρχουν οι τρεις σημαντικές διαφοροποιήσεις παρεμβάσεις.
Πρώτον με 13 ευρώ το μήνα μπορεί κάποιος να έχει απεριόριστο χρόνο ομιλίας και SMS αλλά και 2 Gb internet.
Δεύτερον ότι το internet δεν διακόπτεται και μετά την κατανάλωση των GB αλλά βέβαια η ταχύτητα μειώνεται στα 384 Kbs γεγονός που ουσιαστικά δεν σου επιτρέπει να κάνεις παρά ελάχιστα πράγματα στο διαδίκτυο και τα απολύτως απαραίτητα.
Επισημαίνεται ότι τα 384 Kbps ήταν η ταχύτητα που διατέθηκε το πρώτο πακέτο ADSL στην Ελλάδα.
Τρίτον και ιδιαίτερα σημαντικό ότι οι τιμές που προσφέρονται είναι ίδιες για παλιούς και νέους συνδρομητές.

Φθηνότερα και από καρτοκινητό

Το ερώτημα είναι που στοχεύουν αυτές οι παρεμβάσεις. Τα 13 ευρώ το μήνα είναι προφανές πως είναι πακέτο το οποίο είναι φθηνότερο από τα καρτοκινητά ακόμα και της ίδιας της Nova και είναι μακράν το φθηνότερο πακέτο που διατίθεται στην αγορά.
Η παροχή δωρεάν internet χαμηλής ταχύτητας μετά τη λήξη των δεδομένων του πακέτου λειτουργεί περισσότερο επικοινωνιακά και πιθανά ως δέλεαρ αγοράς Data ή και απόκτησης πακέτου με περισσότερα data. Αυτό όμως που φαίνεται να αποτελεί την πιο επιθετική ενέργεια που αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά είναι η παροχή των ίδιων τιμών στους παλιούς και νέους συνδρομητές καθώς ουσιαστικά βάζει φρένο στο παιγνίδι μεταφοράς από τον ένα πάροχο στον άλλο.
Εδώ και χρόνια υπήρξε το φαινόμενο να γίνονται προσφορές σε πελάτες άλλων εταιριών με πακέτα οι τιμές τους ήταν αισθητά χαμηλότερες από εκείνες που προσέφεραν στους ήδη συνδρομητές του που ανανέωναν τις συνδέσεις τους.
Η αλλαγή πολιτικής από τη Nova δείχνει ότι θεωρεί πως δεν μπορεί κάποιος να την ανταγωνιστεί στις τιμές και επιπλέον την απαλλάσσει από το κόστος που συνεπάγεται το κυνήγι πελατών άλλων εταιριών.
Ο πελάτης των άλλων εταιριών θα ξέρει εκ των προτέρων τι τιμή θα πάρει και αυτό μειώνει αισθητά τα διαχειριστικά κόστη.

Θα κερδίσει ή;….


Μπορεί να επιτύχει όμως το στόχο της η πολιτική της Nova σε σχέση με τα πακέτα που διαθέτει; Σε πρώτη φάση κέρδισε τις εντυπώσεις μετά βεβαιότητας γιατί πραγματικά έριξε τις τιμές.
Κινδυνεύει να την πατήσει όπως στο παρελθόν η Vodafone που λάνσαρε πρώτη τα πακέτα απεριόριστης επικοινωνίας εντός του δικτύου της και ο όμιλος ΟΤΕ έχοντας μεγαλύτερα μερίδια με τα ίδια πακέτα της περιόρισε αισθητά τα μερίδια αγοράς;
Η απάντηση δεν είναι εύκολη καθώς η Nova έχει πραγματικά πιέσει τις τιμές και δεν μπορεί κανένας να προβλέψει πως θα απαντήσει ο ανταγωνισμός και ειδικά ο όμιλος ΟΤΕ.
Αν ανταγωνισμός απαντήσει με πόλεμο τιμών τότε πως η Nova θα μπορέσει να ενισχύσει μερίδια όταν σήμερα ο όμιλος ΟΤΕ είναι τεχνολογικά πιο μπροστά έχοντας και όπλα όπως το Wi-fi παντού.
Βέβαια ο ΟΤΕ είναι εισηγμένη εταιρία και δεν είναι βέβαιο ότι θέλει να δει την κερδοφορία του να συρρικνώνεται ενώ τρέχει ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο στην οπτική ίνα μέχρι το σπίτι. Στην προσφορά που όντως είναι εντυπωσιακή της Nova για την οπτική ίνα στο ιδιόκτητο δίκτυο αποτελεί ένα ζήτημα αν θα αντιδράσει ο ΟΤΕ θεωρώντας ότι μπορεί να κάνει το ίδιο αν και αυτό θα του κοστίσει ως παρόχου χονδρικής πολύ περισσότερα από ότι μπορεί να κοστίσει στην Nova.
H Nova βέβαια έχει πραγματικά χτυπήσει τις τιμές και στα πακέτα της συνδρομητικής τηλεόρασης αλλά έχει το μειονέκτημα ότι πλην ΠΑΟΚ στις υπόλοιπες μεγάλες εμπορικές ομάδες Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός και ΑΕΚ οι ποδοσφαιρικοί αγώνες μεταδίδονται από την Cosmote.
Άγνωστος Χ είναι η στάση που θα τηρήσει η Vodafone και αν θα ακολουθήσει στον πόλεμο τιμών πράγμα που εξαρτάται και από τις διαθέσεις του βασικού μετόχου που τα τελευταία χρόνια έχει υποβαθμίσει το ενδιαφέρον του για την ελληνική αγορά. Μην έχοντας ισχυρό πακέτο συνδρομητικής τηλεόρασης τα περιθώρια να κινηθεί ανταγωνιστικά δείχνουν αρκετά περιορισμένα.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης