Οι απαντήσεις των ελληνικών αρχών στην προειδοποιητική επιστολή, δεν παρείχαν ικανοποιητικά αποδεικτικά στοιχεία για την εφαρμογή των διαδικασιών PBN
Στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης παραπέμπειη Κομισιόν την Ελλάδα, καθώς η χώρα μας δεν έλαβε τα αναγκαία μέτρα για να καταρτίσει και να δημοσιεύσει διαδικασίες πλοήγησης βάσει επιδόσεων (PBN) στους ελληνικούς αερολιμένες, όπως απαιτείται από τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) 2018/1048 της Επιτροπής («κανονισμός PBN»).
Μέσα από τη βελτιστοποίηση των διαδρομών υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας και των διαδικασιών ενόργανης προσέγγισης, η χρήση των διαδικασιών PBN στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και στις υπηρεσίες αεροναυτιλίας αποφέρει ένα ευρύ φάσμα οφελών, στα οποία περιλαμβάνονται η βελτίωση της ασφάλειας, η αύξηση της χωρητικότητας, η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η βελτίωση της οικονομικής αποδοτικότητας.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, οι απαντήσεις των ελληνικών αρχών στην προειδοποιητική επιστολή και στην αιτιολογημένη γνώμη που απέστειλε η Επιτροπή τον Απρίλιο του 2024 και τον Δεκέμβριο του 2024 αντίστοιχα, δεν παρείχαν ικανοποιητικά αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με την εφαρμογή των διαδικασιών PBN στους ελληνικούς αερολιμένες ούτε σχετικά με την εφαρμογή των διορθωτικών μέτρων που ανακοίνωσαν οι ελληνικές αρχές.
Επιπλέον, η Ελλάδα δεν έχει δημοσιεύσει μέχρι σήμερα τις διαδικασίες PBN για 44 ενόργανους διαδρόμους στους ελληνικούς αερολιμένες, παρότι θα έπρεπε να είχαν δημοσιευτεί έως τον Δεκέμβριο του 2020. Η Επιτροπή θεωρεί ότι οι προσπάθειες που έχουν καταβάλει μέχρι σήμερα οι ελληνικές αρχές είναι ανεπαρκείς και, για τον λόγο αυτό, παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο κανονισμός PBN
Ο κανονισμός PBN αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση των διαδρομών υπηρεσίας εναέριας κυκλοφορίας και των διαδικασιών προσέγγισης.
Η παροχή υπηρεσιών διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας / αεροναυτιλίας με τη χρήση πλοήγησης βάσει επιδόσεων (PBN) μπορεί να αποφέρει οφέλη όσον αφορά την ασφάλεια, τη χωρητικότητα, καθώς και το περιβάλλον και την οικονομική αποδοτικότητα. Η εφαρμογή διαδικασιών προσέγγισης PBN επιτρέπει στους χειριστές να προσγειώνονται με κατακόρυφη καθοδήγηση, κάτι που βελτιώνει περαιτέρω την ασφάλεια και την προσβασιμότητα των αερολιμένων, ιδίως σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.
www.bankingnews.gr
Μέσα από τη βελτιστοποίηση των διαδρομών υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας και των διαδικασιών ενόργανης προσέγγισης, η χρήση των διαδικασιών PBN στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας και στις υπηρεσίες αεροναυτιλίας αποφέρει ένα ευρύ φάσμα οφελών, στα οποία περιλαμβάνονται η βελτίωση της ασφάλειας, η αύξηση της χωρητικότητας, η μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η βελτίωση της οικονομικής αποδοτικότητας.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, οι απαντήσεις των ελληνικών αρχών στην προειδοποιητική επιστολή και στην αιτιολογημένη γνώμη που απέστειλε η Επιτροπή τον Απρίλιο του 2024 και τον Δεκέμβριο του 2024 αντίστοιχα, δεν παρείχαν ικανοποιητικά αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με την εφαρμογή των διαδικασιών PBN στους ελληνικούς αερολιμένες ούτε σχετικά με την εφαρμογή των διορθωτικών μέτρων που ανακοίνωσαν οι ελληνικές αρχές.
Επιπλέον, η Ελλάδα δεν έχει δημοσιεύσει μέχρι σήμερα τις διαδικασίες PBN για 44 ενόργανους διαδρόμους στους ελληνικούς αερολιμένες, παρότι θα έπρεπε να είχαν δημοσιευτεί έως τον Δεκέμβριο του 2020. Η Επιτροπή θεωρεί ότι οι προσπάθειες που έχουν καταβάλει μέχρι σήμερα οι ελληνικές αρχές είναι ανεπαρκείς και, για τον λόγο αυτό, παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο κανονισμός PBN
Ο κανονισμός PBN αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση των διαδρομών υπηρεσίας εναέριας κυκλοφορίας και των διαδικασιών προσέγγισης.
Η παροχή υπηρεσιών διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας / αεροναυτιλίας με τη χρήση πλοήγησης βάσει επιδόσεων (PBN) μπορεί να αποφέρει οφέλη όσον αφορά την ασφάλεια, τη χωρητικότητα, καθώς και το περιβάλλον και την οικονομική αποδοτικότητα. Η εφαρμογή διαδικασιών προσέγγισης PBN επιτρέπει στους χειριστές να προσγειώνονται με κατακόρυφη καθοδήγηση, κάτι που βελτιώνει περαιτέρω την ασφάλεια και την προσβασιμότητα των αερολιμένων, ιδίως σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών