Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Ταλαιπωρία ταξιδιωτών λόγω καθυστερήσεων στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος - Απάντηση Δήμα σε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Ταλαιπωρία ταξιδιωτών λόγω καθυστερήσεων στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος - Απάντηση Δήμα σε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
"Όσον αφορά τις απολαβές, ένας έμπειρος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει και πάνω από 120.000 ευρώ τον χρόνο με το επίδομα του «Eurocontrol». Προφανώς, φορολογούνται και τα δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό. Παρ’ όλα αυτά, ζητούν επιπλέον", ανέφερε ο Χρ. Δήμας
Σχετικά Άρθρα
Ουρές και ταλαιπωρία για τους ταξιδιώτες για δεύτερη ημέρα στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς συνεχίζονται οι καθυστερήσεις που φτάνουν έως και τα 40 λεπτά, λόγω του περιορισμού της διαχείρισης του εναέριου χώρου από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι αποφάσισαν τον έλεγχο 28 πτήσεων ανά ώρα αντί για 36  που είχαν καταλήξει να χειρίζονται.
Μάλιστα, οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας (ΕΕΚ) εκφράζουν την αντίθεσή τους με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με την Ένωση Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας σε ανακοίνωσή της να επισημαίνει πως «το υπουργείο επέλεξε να μην αποδεχθεί ούτε τις δικές μας παρατηρήσεις, αλλά ούτε και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», ενώ «δεν μπήκε καν στον κόπο να εξετάσει τις προτάσεις των εργαζομένων που θα κληθούν να εφαρμόσουν αυτό το νομοσχέδιο». Μάλιστα, κάνει λόγο για «εμπαιγμό» και σημειώνοντας πως το νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε στη δημόσια διαβούλευση περιέχει διατάξεις που όχι μόνο δεν συμφωνήθηκαν ποτέ, αλλά ούτε καν συζητήθηκαν, επιλέγοντας έτσι τη μέθοδο του αιφνιδιασμού.
«Ειδικά για τον ΔΑΑ εξυπηρετούμε ακόμα και 36 αφίξεις την ώρα παρότι η ονομαστική χωρητικότητα είναι 22 και η αυξημένη χωρητικότητα που έχει συμφωνηθεί είναι 28. Η ίδια η διοίκηση της ΥΠΑ με επιστολή προς το Eurocontrol στις 22/8/2025 αναγνωρίζει την υπέρβαση που γίνεται στο συμφωνηθέν όριο.
Πλέον, μετά τον εμπαιγμό που υφιστάμεθα δεν έχει νόημα να υπερβάλλουμε εαυτούς και να εξυπηρετούμε κυκλοφορία πάνω από τα ήδη αυξημένα συμφωνηθέντα επίπεδα. Ακόμα και τώρα εξυπηρετούμε πραγματικά 28 αφίξεις την ώρα στον ΔΑΑ που μαζί με τις πτήσεις που γίνονται εξ όψεως φτάνουμε έως και τις 33 συνολικά αφίξεις την ώρα. Επομένως κανένα «slow down» δεν κάνουν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, όπως βολικά γράφεται σαν δικαιολογία σε κάποια ΜΜΕ», προσθέτουν και υπενθυμίζουν ότι στις επιστολές τους για συνάντηση με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Δήμα, δεν έλαβαν καν απάντηση, ούτε έχει ενδιαφερθεί να ακούσει τις προτάσεις τους.

Απάντηση Δήμα: Έχουμε θεσπίσει πολύ σημαντικές διατάξεις για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις των πτήσεων στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τις τελευταίες ημέρες, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μιλώντας στο ERTNEWS τόνισε ότι στόχος είναι να βελτιώνουμε την κατάσταση.
«Επειδή συζητάμε με τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, όπως και με τις άλλες ομάδες εργαζομένων της ΥΠΑ, μας έχουν θίξει πολύ συγκεκριμένα θέματα το τελευταίο χρονικό διάστημα, τα οποία δεν αφορούν μόνο τη μετεξέλιξη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σε αυτό, θα έλεγα, έχουμε συμφωνήσει με τους ελεγκτές και μάλιστα μας επιβράβευαν που προχωράμε τόσο γρήγορα. Ειδικότερα τους τελευταίους 6 μήνες έχουμε περάσει και κάποιες πολύ σημαντικές διατάξεις για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και αυτό έχει να κάνει με την αυτοτελή φορολόγηση όταν χάνουν την ειδικότητά τους, τη δυνατότητα δηλαδή να εργαστούν ως ελεγκτές. Συνήθως, αυτό συμβαίνει 1-2 χρόνια πριν από τη σύνταξή τους, το οποίο είναι εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για κάθε έναν από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Επίσης, υπεγράφη κοινή υπουργική απόφαση με το Υπουργείο Οικονομικών για την επιπλέον αποζημίωση της υπερεργασίας, όπως επίσης και για την ωριαία αποζημίωση που λαμβάνουν για εκπαιδευτικούς σκοπούς», πρόσθεσε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τις απολαβές και τα αιτήματα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, απάντησε πως «ο εκσυγχρονισμός είναι στόχος όλων. Γι’ αυτό έχουμε συμφωνήσει στο σχέδιο των 364 σημείων. Όσον αφορά τις απολαβές, ένας έμπειρος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να φτάσει και πάνω από 120.000 ευρώ τον χρόνο με το επίδομα του «Eurocontrol». Είναι σημαντικές απολαβές για τα δεδομένα του ελληνικού κράτους. Προφανώς, φορολογούνται και τα δικαιούνται σύμφωνα με τον κανονισμό. Παρ’ όλα αυτά, ζητούν επιπλέον».

Για το νομοσχέδιο

«Θέλουμε μια σύγχρονη Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και γι’ αυτό υλοποιούμε ένα σχέδιο δράσης 364 σημείων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την DG Move και τoν EASA, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Δήμας ανέφερε ότι από την ανάληψη των καθηκόντων του ξεκίνησε μια συνεργασία με τους αρμόδιους ευρωπαϊκούς θεσμούς και Οργανισμούς, μαζί με τις διοικήσεις της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να καταρτιστεί ένα ολιστικό σχέδιο δράσης για να γίνει ένα άλμα προόδου στον τομέα της αεροναυτιλίας.
Όπως σημείωσε, «μέσα σε έναν μήνα συμφωνήσαμε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την DG Move και τον EASA και ήδη υλοποιούμε ένα σχέδιο δράσης 364 σημείων. Κάθε έξι εβδομάδες στέλνουμε έκθεση προόδου. Το σχέδιο αυτό έχει 7 διαφορετικούς πυλώνες. Ένας από αυτούς είναι η μετατροπή της ΥΠΑ σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Σήμερα η ΥΠΑ είναι αυτοτελής υπηρεσία που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό. Αυτό σημαίνει ότι για τα πιο απλά ζητήματα – από την καθαριότητα στις τουαλέτες μέχρι το κούρεμα του γκαζόν στα περιφερειακά αεροδρόμια – χρειάζεται υπογραφή Υπουργού. Αυτά θα σταματήσουν να υπάρχουν. Η ΥΠΑ θα αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία και πιο σύγχρονη διοίκηση».

Η ανακοίνωση του αεροδρομίου

Υπενθυμίζεται ότι σχετικά με τις καθυστερήσεις, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» σε ανακοίνωσή του ανέφερε ότι από τις 25/9 «ο Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας εφαρμόζει περιορισμούς χωρητικότητας στη διαχείριση του εναέριου χώρου στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Οι περιορισμοί αυτοί οδηγούν σε καθυστερήσεις στο πρόγραμμα πτήσεων. Παρακαλείται το επιβατικό κοινό να επικοινωνεί με την αεροπορική εταιρεία του και να συμβουλεύεται τα ηλεκτρονικά μέσα του αεροδρομίου για περαιτέρω πληροφορίες».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης