Τελευταία Νέα
Οικονομία

Γεωργιάδης για «καλάθι του νοικοκυριού»: Εξοικονόμηση 796,74 ευρώ ετησίως – Στο «καλάθι του 'Αη Βασίλη» 700 κωδικοί παιχνιδιών

Γεωργιάδης για «καλάθι του νοικοκυριού»: Εξοικονόμηση 796,74 ευρώ ετησίως – Στο «καλάθι του 'Αη Βασίλη» 700 κωδικοί παιχνιδιών
Το κέρδος του καταναλωτή που επιλέγει τα προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι 15,32 ευρώ την εβδομάδα ή 66,40 ευρώ το μήνα μήνα ή  796,74 ευρώ ετησίως
Σχετικά Άρθρα
Κέρδος 796,74 ευρώ ανά έτος προκύπτει για όσους χρησιμοποιούν το «καλάθι του νοικοκυριού», όπως προκύπτει από τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης για τις 6 εβδομάδες εφαρμογής, ενώ στο «καλάθι του Άη Βασίλη» που έκανε πρεμιέρα σήμερα (14/12) και αφορά τα παιχνίδια, μέχρι το τέλος της ημέρας θα έχουν αναρτηθεί οι τιμές από 20 αλυσίδες παιχνιδιών.
Μέχρι στιγμής στο καλάθι με τα παιχνίδια συμμετέχουν 15 επιχειρήσεις που έχουν αναρτήσει τιμές για 700 κωδικούς παιχνιδιών.
Παρουσιάζοντας τα στοιχεία για την πορεία των τιμών των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της κυβερνητικής πρωτοβουλίας «Καλάθι του Νοικοκυριού», που πλέον έχει μπει στην έβδομη εβδομάδα εφαρμογής, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδ. Γεωργιάδης, ανέφερε ότι το καλάθι έχει επίδραση σε όλη την αγορά και πως όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η τάση είναι να πηγαίνει καλύτερα από εβδομάδα σε εβδομάδα στην εκτίμηση των καταναλωτών.
Ξεκαθάρισε ότι δεν είναι στόχος να μπουν επιπλέον κωδικοί στο καλάθι, ενώ σχετικά με την επέκτασή του επισήμανε ότι όλα τα μέτρα έχουν συγκεκριμένη διάρκεια, όμως αναλόγως των συνθηκών δεν αποκλείεται να επεκταθεί, μετά και από συζήτηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
«Δεν θα μπορούσαμε να καλύψουμε το σύνολο των προϊόντων, αυτό ήταν απολύτως αδύνατον, αλλά θα μπορούσαμε τουλάχιστον – αυτή ήταν και η όλη φιλοσοφία του καλαθιού – να στοχεύσουμε στα βασικά προϊόντα που κατά 90% χρησιμοποιούν τα νοικοκυριά. Στόχος ήταν το καλάθι να λειτουργήσει στο πλαίσιο της πολύ στενής παρακολούθησης των προϊόντων αυτών από την πλευρά του Υπουργείου αλλά ταυτόχρονα να λειτουργήσει και μέσα σε ένα πλαίσιο εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και αύξησης του ανταγωνισμού.
Και αυτό ακριβώς συνέβη», ανέφερε από τη πλευρά του ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ν. Παπαθανάσης.
Ο κ. Παπαθανάσης αναφέρθηκε και στον e-Καταναλωτή, που λαμβάνει τις τιμές, τις μεταφέρει και τις παρουσιάζει επίσημα στους πολίτες, λέγοντας πως «μας βοήθησε να μην δημιουργηθούν ελλείψεις προϊόντων, κάτι που είδαμε να συμβαίνει σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες».
ypan.JPG
Σχεδόν 1,5 βασικό μισθό τον χρόνο η εξοικονόμηση

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, το κέρδος του καταναλωτή που επιλέγει τα προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι 15,32 ευρώ την εβδομάδα ή 66,40 ευρώ το μήνα μήνα. Το ετήσιο κέρδος είναι 796,74 ευρώ, ήτοι 1,5 βασικός μισθός.
«Tο Καλάθι γλιτώνει σε ετήσια βάση στον πελάτη που το προτιμάει, 1,5 βασικό μισθό. Για κάποιους μπορεί αυτό να φαίνεται λίγο. Για άλλους συμπολίτες μας χαμηλότερου εισοδήματος, πιστεύω είναι μια σημαντική διαφορά», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων, η αξία του μέσου καλαθιού του νοικοκυριού των αλυσίδων σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται πλέον μετά από έξι εβδομάδες στα 109,08 ευρώ έναντι 124,62 ευρώ που κόστιζε στις 2 Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία τέθηκε σε εφαρμογή το μέτρο του καλαθιού με στόχο τη μέγιστη δυνατή συγκράτηση των ανατιμήσεων. Με βάση την πορεία του πληθωρισμού, το μέσο καλάθι θα έπρεπε να κοστίζει 125,77 ευρώ.
Χωρίς τη συμμετοχή των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το καλάθι από 115,6 ευρώ που κόστιζε η σταθμισμένη τιμή του έχει μειωθεί στα 98,51 ευρώ.
Ενδεικτικά η τιμή στο χοιρινό από 5,77 ευρώ υποχώρησε στα 4,73 ευρώ το κιλό, το κοτόπουλο από 3,90 ευρώ στα 3,26 ευρώ, τα αλλαντικά από 6,26 στα 5,48 ευρώ, ενώ το γάλα είχε αύξηση εντός καλαθιού εντός 0,91% και εκτός καλαθιού 3,37%.
«Οι πολίτες έχουν την δυνατότητα να αγοράζουν προϊόντα σε σταθερή τιμή ή σε χαμηλότερες τιμές ,ενώ χωρίς το καλάθι θα έτρεχαν οι τιμές με τον πληθωρισμό» , δήλωσε ο κ.Γεωργιάδης.
Μάλιστα, ανέφερε την ζάχαρη διότι αν και ο πληθωρισμός «τρέχει» με 10% το μήνα, οι καταναλωτές βρίσκουν ζάχαρη σε σταθερή τιμή εντός καλαθιού. Πρόσθεσε ότι η μόνη αύξηση που σημειώθηκε ήταν στο ψωμί φρατζόλα, αναφέροντας τον προβληματισμό του «γιατί έχει συμβεί αυτό καθώς πέφτει η τιμή των αλεύρων».
Όπως ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης, «στη φρατζόλα δεν πάει καλά το καλάθι. Με προβληματίζει γιατί έχει συμβεί αυτό ενώ την ίδια στιγμή το αλεύρι πέφτει στην τιμή του, το στάρι είναι σε τιμές αρκετά πιο κάτω από το υψηλότερο σημείο που είχε προκληθεί στην έναρξη του πολέμου. Αναμένουμε τις επόμενες εβδομάδες να πέσει η τιμή της φρατζόλας μέσα στο καλάθι κι όχι να ανέβει περαιτέρω».
«Το κέρδος του καταναλωτή που ψωνίζει από το Καλάθι του Νοικοκυριού είναι 15,32 ευρώ ανά εβδομάδα, 66,40 ευρώ το μήνα και 796,74 ευρώ ανά έτος. Κάτι που ισοδυναμεί με 1,12 βασικού μισθού», τόνισε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Σ. Αναγνωστόπουλος.

Η εξέλιξη των τιμών

Ως προς την εξέλιξη των τιμών των περίπου 1.000 προϊόντων στα καλάθια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο μέτρο, έχουν μειωθεί οι τιμές στα περισσότερα. Ενδεικτικά, από τις 2 Νοεμβρίου έως και σήμερα, η τιμή στο ρύζι έχει μειωθεί κατά 5,40%, στο ψωμί του τοστ κατά 13,10%, στα μακαρόνια κατά 15,81%, στα κατεψυγμένα ψάρια κατά 24,39%, στο κοτόπουλο κατά 16,45%, στη φέτα κατά 16,96%, στο ηλιέλαιο κατά 16,22%.
Επιπλέον,η τιμή του γάλακτος που βρίσκεται στο καλάθι έχει υποχωρήσει κατά 57,20% από τις αρχές Νοεμβρίου, στον ελληνικό καφέ κατά 14,95%, στα όσπρια κατά 5,99%, στον χυμό πορτοκάλι κατά 12,43%, στο χαρτί υγείας κατά 3,76%, στις πάνες για μωρά κατά 19,16%, στο αλεύρι για όλες τις χρήσεις κατά 12,85%.

Η πλατφόρμα

Ο Γιάννης Δοξαράς (η εταιρεία του οποίου χειρίζεται την πλατφόρμα e-katanalotis), δίνοντας στοιχεία, σημείωσε ότι η πλατφόρμα είχε από την αρχή της 360.000 μεταφορτώσεις, κάθε Τετάρτη μπαίνουν 231.000 μοναδικοί επισκέπτες και υπάρχουν 221.000 προσωποποιημένες, καλάθια με συμμετοχή 13 φυσικών και 3 διαδικτυακών καταστημάτων 1.000 προϊόντα κάθε εβδομάδα .
Σε ό,τι αφορά το «καλάθι του Αη Βασίλη», συμμετέχουν 16 αλυσίδες και θα φτάσουν τις 20.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης