Τελευταία Νέα
Οικονομία

ΕΚΠΟΙΖΩ: Το 92,3% των καταναλωτών είναι απογοητευμένοι από το ποσό της επιδότησης Power Pass

ΕΚΠΟΙΖΩ: Το 92,3% των καταναλωτών είναι απογοητευμένοι από το ποσό της επιδότησης Power Pass
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, μέσω της ιστοσελίδας της ΕΚΠΟΙΖΩ και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, για τη χρονική διάρκεια από 20 Ιουλίου έως και 27 Ιουλίου 2022.
Σχετικά Άρθρα

Το 92,3% των καταναλωτών δηλώνουν απογοητευμένοι από το ποσό της επιδότησης Power Pass, όπως προκύπτει από έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).
Η ένωση των καταναλωτών σημειώνει ότι το τελευταίο διάστημα λαμβάνει πληθώρα παραπόνων από καταναλωτές σχετικά με τα ποσά που έλαβαν από την επιδότηση των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας, μέσω της πλατφόρμας Power Pass και προχώρησε σε έρευνα με κύριο στόχο την καταγραφή και αποτύπωση του βαθμού ικανοποίησης των καταναλωτών από τα ποσά που έλαβαν αλλά και, γενικότερα, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές αναφορικά με την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, μέσω της ιστοσελίδας της ΕΚΠΟΙΖΩ και των μέσων κοινωνικής της δικτύωσης, για τη χρονική διάρκεια από 20 Ιουλίου έως και 27 Ιουλίου 2022.
Το δείγμα ήταν τυχαίο και αποτελείται από μέλη και μη μέλη της ένωσης και συλλέχθηκαν 1.142 απαντήσεις.

Τα στοιχεία της έρευνας

Από τους δικαιούχους του Power pass το 26,1 % ανήκαν στην κατηγορία από 0 - 17 ευρώ, το 24,7% έλαβαν από 18 - 50 ευρώ, το 15,2% από 51 - 100 ευρώ, το 17,4% από 101 - 200 ευρώ, το 8,5% από 201 - 300 ευρώ και το 8,1% από 301 - 600 ευρώ.
Σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές αναφορικά με την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, το 17,6% δήλωσε ότι έχουν απειληθεί με διακοπή ρεύματος από τον προμηθευτή ενέργειας το τελευταίο τρίμηνο, ενώ στο 3,1% έχει γίνει διακοπή.
Σημαντικό, εκτιμά η ΕΚΠΟΙΖΩ ότι, είναι το γεγονός πως το 24,5% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ο μηνιαίος λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος αντιστοιχεί στο 10% του μηνιαίου εισοδήματός τους, ενώ για το 27,2% αντιστοιχεί στο 20%.
Επίσης, ένα σχετικά σημαντικό ποσοστό (το 16,8%) δήλωσε ότι αντιστοιχεί στο 30% και το 14,4% στο 50% και άνω, του μηνιαίου εισοδήματος.
Τέλος, οι καταναλωτές σχετικά με την ερώτηση "Ποιο μέτρο θεωρείτε ότι είναι καλύτερο σχετικά με τη μείωση του ενεργειακού κόστους" απάντησαν σε ποσοστό 89,9% ότι επιθυμούν την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, ενώ το 42,7% την αξιοποίηση στοχευμένων μέτρων σε μια πράσινη μετάβαση (Προγράμματα εξοικονομώ, Ενεργειακές κοινότητες/Συστήματα εκμετάλλευσης της ηλιακής ενέργειας κλπ).
Χαμηλότερο ποσοστό (14,5%) απάντησε θετικά για το μέτρο της επιδότησης των λογαριασμών ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα συμπεράσματα της έρευνας

  • Η πλειοψηφία των καταναλωτών νιώθει ότι διαψεύστηκαν οι προσδοκίες τους από τα ποσά που έλαβαν μέσω της επιδότησης.
  • Το μεγαλύτερο ποσοστό ανήκε στην κατηγορία που δεν έλαβε καμία επιδότηση, ενώ η πλειοψηφία έλαβε από 18 - 50 ευρώ. Ένα πολύ μικρό ποσοστό (8,1%), έλαβε από 301 έως 600 ευρώ.
  • Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι ποσοστό 17,6% των ερωτηθέντων δέχεται απειλές για διακοπή ρεύματος, λόγω της αδυναμίας πληρωμής των αυξημένων λογαριασμών.
  • Ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού κρίνεται ιδιαίτερα υψηλός λόγω της συρρίκνωσης του μηνιαίου εισοδήματος, αλλά και της διακοπής ρεύματος που βιώνουν τα νοικοκυριά.
  • Η συντριπτική πλειοψηφία ζητά την οριστική κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών επιθυμεί την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
  • Τέλος, η επιδότηση των λογαριασμών ενέργειας δεν θεωρείται από τους καταναλωτές ως αποτελεσματικό μέτρο προστασίας τους. Οι λόγοι είναι ότι αφενός δεν λύνει το πρόβλημα των υπέρογκων αυξήσεων στους λογαριασμούς ρεύματος και αφετέρου το ποσοστό εντέλει των αποδεκτών της επιδότησης είναι μικρό.


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης