Η ωρίμανση των μελετών θα γίνει από την Εγνατία Οδό σε συνεργασία με την Τουρκική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων
Υπεγράφη σήμερα διμερές πρωτόκολλο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, με το οποίο επικυρώνεται η συμφωνία για τη χωροθέτηση και οριοθέτηση της νέας διασυνοριακής γέφυρας στον Έβρο ανάμεσα στους Κήπους και τα Ύψαλα (Αδριανούπολη, Ιούνιος 2013).
Το πρωτόκολλο υπεγράφη στη Θεσσαλονίκη από τον γενικό γραμματέα Δημόσιων Έργων του υπουργείου Υποδομών και επικεφαλής της Μεικτής Επιτροπής Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Έργου (ΜΕΣΠΕ), Στράτο Σιμόπουλο και τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών της Τουρκίας, Χαμπίμ Σολούκ.
Με την υπογραφή του πρωτοκόλλου, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε στη μελετητική ωρίμανση του έργου, σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας της Εγνατία Οδός και της Τουρκικής Αρχής Αυτοκινητοδρόμων, που επίσης υπεγράφη στην Αδριανούπολη.
Πρόσθεσε ακόμη ότι «πρόκειται για ένα έργο με άμεσα οικονομικά οφέλη για τα Βαλκάνια, που όπως όλοι γνωρίζουμε ξεκίνησε με τη συμφωνία των υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών μας το 2006, εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό διάδρομο IV, όπως και την λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας με την Εγνατία Οδό, τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο Χ και τις βαλκανικές χώρες»
Η ωρίμανση των μελετών θα γίνει από την Εγνατία Οδό Α.Ε. σε συνεργασία με την Τουρκική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων, η δε Μεικτή Ομάδα Εργασίας (ΜΟΕ) που έχει καθορισθεί από τη ΜΕΣΠΕ θα κάνει τον συντονισμό και τη διαχείριση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης του έργου.
Από την πλευρά του, ο τούρκος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η νέα γέφυρα θα συνδέσει την Τουρκία με τη Θεσσαλονίκη και την Ευρώπη και θα δώσει ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών οικονομικών και πολιτιστικών σχέσεων και του πλαισίου φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
Το συνολικό μήκος της χάραξης, με τις απαιτούμενες προσβάσεις, ανέρχεται σε 1.400 μέτρα.
Η γέφυρα θα έχει διατομή κλάδου αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.
Το συνολικό μήκος της θα είναι 810 μέτρα, από τα οποία τα 344 βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας.
«Πιστεύουμε ότι τέτοιες δράσεις στον τομέα των υποδομών, πέρα από την προφανή συνεισφορά τους στη μεταφορά προσώπων και εμπορευμάτων, βοηθούν σημαντικά στην ανάπτυξη των σχέσεων καλής γειτονίας μεταξύ των δύο χωρών», δήλωσε ο κ. Σιμόπουλος.
Από την πλευρά του, ο κ. Σολούκ σημείωσε ότι με την υπογραφή του πρωτοκόλλου, ανοίγει ο δρόμος για την περαιτέρω ενίσχυση των διμερών σχέσεων, ενώ εξέφρασε την επιθυμία και για «μια ακτοπλοϊκή σύνδεση RO RO ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη, Τσεσμέ και Σμύρνη».
www.bankingnews.gr
Το πρωτόκολλο υπεγράφη στη Θεσσαλονίκη από τον γενικό γραμματέα Δημόσιων Έργων του υπουργείου Υποδομών και επικεφαλής της Μεικτής Επιτροπής Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Έργου (ΜΕΣΠΕ), Στράτο Σιμόπουλο και τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών της Τουρκίας, Χαμπίμ Σολούκ.
Με την υπογραφή του πρωτοκόλλου, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε στη μελετητική ωρίμανση του έργου, σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας της Εγνατία Οδός και της Τουρκικής Αρχής Αυτοκινητοδρόμων, που επίσης υπεγράφη στην Αδριανούπολη.
Πρόσθεσε ακόμη ότι «πρόκειται για ένα έργο με άμεσα οικονομικά οφέλη για τα Βαλκάνια, που όπως όλοι γνωρίζουμε ξεκίνησε με τη συμφωνία των υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών μας το 2006, εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό διάδρομο IV, όπως και την λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας με την Εγνατία Οδό, τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο Χ και τις βαλκανικές χώρες»
Η ωρίμανση των μελετών θα γίνει από την Εγνατία Οδό Α.Ε. σε συνεργασία με την Τουρκική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων, η δε Μεικτή Ομάδα Εργασίας (ΜΟΕ) που έχει καθορισθεί από τη ΜΕΣΠΕ θα κάνει τον συντονισμό και τη διαχείριση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης του έργου.
Από την πλευρά του, ο τούρκος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι η νέα γέφυρα θα συνδέσει την Τουρκία με τη Θεσσαλονίκη και την Ευρώπη και θα δώσει ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών οικονομικών και πολιτιστικών σχέσεων και του πλαισίου φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
Το συνολικό μήκος της χάραξης, με τις απαιτούμενες προσβάσεις, ανέρχεται σε 1.400 μέτρα.
Η γέφυρα θα έχει διατομή κλάδου αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο.
Το συνολικό μήκος της θα είναι 810 μέτρα, από τα οποία τα 344 βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας.
«Πιστεύουμε ότι τέτοιες δράσεις στον τομέα των υποδομών, πέρα από την προφανή συνεισφορά τους στη μεταφορά προσώπων και εμπορευμάτων, βοηθούν σημαντικά στην ανάπτυξη των σχέσεων καλής γειτονίας μεταξύ των δύο χωρών», δήλωσε ο κ. Σιμόπουλος.
Από την πλευρά του, ο κ. Σολούκ σημείωσε ότι με την υπογραφή του πρωτοκόλλου, ανοίγει ο δρόμος για την περαιτέρω ενίσχυση των διμερών σχέσεων, ενώ εξέφρασε την επιθυμία και για «μια ακτοπλοϊκή σύνδεση RO RO ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη, Τσεσμέ και Σμύρνη».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών