σύμβολα :
ΕΤΑΙΡΙΑ ΥΔΡΕΥΣΕΩΣ & ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΕΩΣ ΑΕ (ΚΟ)
Τρεις μεγάλες κατασκευαστικές κοινοπραξίες, που αρχικά συμμετείχαν στο διαγωνισμό, αποκλείστηκαν από την ΕΥΔΑΠ με αμφιλεγόμενα επιχειρήματα
Μεγάλα ερωτήματα πλέον έχουν προκύψει από την απόφαση της ΕΥΔΑΠ να συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) για τους Δήμους Ραφήνας – Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδας, ύψους 110 εκατ. ευρώ, με μόνο δύο υποψήφιες κοινοπραξίες: «ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ AQUA» και «ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ Α.Τ.Ε. – ΕΡΓΟΤΕΜ ΑΤΕΒΕ».
Η διαδικασία αυτή έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς τρεις μεγάλες κατασκευαστικές κοινοπραξίες, που αρχικά συμμετείχαν στο διαγωνισμό, αποκλείστηκαν με αμφιλεγόμενα επιχειρήματα, κάτι που θέτει υπό αμφισβήτηση τη διαφάνεια της όλης διαδικασίας.
Ο αμφιλεγόμενος λόγος
Οι κοινοπραξίες «ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ – ΗΛΕΚΤΩΡ», «INTRAKAT – ENVITEC» και «ΤΕΡΝΑ – THALIS – ΗΛΙΟΧΩΡΑ», οι οποίες περιλαμβάνουν σημαντικές κατασκευαστικές εταιρείες, δεν κατάφεραν να προχωρήσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, εξαιτίας της απόφασης της ΕΥΔΑΠ.
Το επιχείρημα για τον αποκλεισμό της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – INTRAKAT ήταν ότι η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την INTRAKAT αλλοιώνει τον ανταγωνισμό, δεδομένου ότι οι δύο εταιρείες ελέγχονται πλέον από το ίδιο νομικό πρόσωπο.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα, καθώς η εξαγορά πραγματοποιήθηκε μετά την υποβολή των προσφορών το 2023 και πριν από την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, γεγονός που σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες παρέμεναν ανταγωνιστές μέχρι τη στιγμή της έγκρισης της εξαγοράς.
Η αναίτια καθυστέρηση
Η καθυστέρηση στην αξιολόγηση των προσφορών, η οποία διήρκεσε πάνω από έναν χρόνο, έχει επίσης εγείρει αμφιβολίες για τις πραγματικές προθέσεις των αρμόδιων αρχών.
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι αυτή η παράταση είχε ως στόχο να «διευκολύνει» την επιμονή των δύο μόνο κοινοπραξιών, που φαίνεται να προτιμώνται από την ΕΥΔΑΠ, αφήνοντας τις άλλες κοινοπραξίες εκτός του διαγωνισμού.
Η ανησυχία είναι ότι τα σχήματα που παραμένουν, όπως η «ΕΡΓΟΤΕΜ» και η «ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ», μπορεί να μην έχουν την απαιτούμενη τεχνική ικανότητα και εμπειρία για να αναλάβουν ένα τόσο σύνθετο και απαιτητικό έργο.
Το σκηνικό αυτό εντείνει τους φόβους ότι η απόφαση να αποκλειστούν μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες από το διαγωνισμό ενδέχεται να έχει σοβαρές συνέπειες.
Καθώς το έργο αυτό είναι κρίσιμης σημασίας για τη διαχείριση των λυμάτων στις εν λόγω περιοχές, ανακύπτει το ερώτημα εάν η ΕΥΔΑΠ προχωρά με τις σωστές αποφάσεις.
Αν οι εταιρείες που παραμένουν στο διαγωνισμό δεν είναι σε θέση να υλοποιήσουν το έργο με τη σωστή ποιότητα και ταχύτητα, ενδέχεται να προκύψουν προβλήματα στην ολοκλήρωσή του, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθυστερήσεις και αυξημένο κόστος.
Η συνέχεια στις δικαστικές αίθουσες
Η κατάσταση αυτή δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η ΕΥΔΑΠ έχει βρεθεί στο επίκεντρο παρόμοιων νομικών διενέξεων στο παρελθόν, με συχνές προσφυγές στα δικαστήρια.
Ειδικότερα, οι τρεις κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν σε Προδικαστικές Προσφυγές, μια διαδικασία που αναμένεται να καθυστερήσει περαιτέρω την εξέλιξη του έργου.
Πέρα από τις νομικές προκλήσεις, η όλη υπόθεση εγείρει ανησυχίες για τη διαχείριση των υδάτων στην Αττική.
Η λειψυδρία που πλήττει την περιοχή τα τελευταία χρόνια δημιουργεί έναν επιπλέον κίνδυνο: με τα έργα υποδομής να καθυστερούν και τα προβλήματα στον τομέα της υδροδότησης να παραμένουν, η Αθήνα μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες στο μέλλον, αν το έργο καθυστερήσει για περισσότερο από 4 χρόνια.
www.bankingnews.gr
Η διαδικασία αυτή έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς τρεις μεγάλες κατασκευαστικές κοινοπραξίες, που αρχικά συμμετείχαν στο διαγωνισμό, αποκλείστηκαν με αμφιλεγόμενα επιχειρήματα, κάτι που θέτει υπό αμφισβήτηση τη διαφάνεια της όλης διαδικασίας.
Ο αμφιλεγόμενος λόγος
Οι κοινοπραξίες «ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ – ΗΛΕΚΤΩΡ», «INTRAKAT – ENVITEC» και «ΤΕΡΝΑ – THALIS – ΗΛΙΟΧΩΡΑ», οι οποίες περιλαμβάνουν σημαντικές κατασκευαστικές εταιρείες, δεν κατάφεραν να προχωρήσουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, εξαιτίας της απόφασης της ΕΥΔΑΠ.
Το επιχείρημα για τον αποκλεισμό της κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – INTRAKAT ήταν ότι η εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την INTRAKAT αλλοιώνει τον ανταγωνισμό, δεδομένου ότι οι δύο εταιρείες ελέγχονται πλέον από το ίδιο νομικό πρόσωπο.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα, καθώς η εξαγορά πραγματοποιήθηκε μετά την υποβολή των προσφορών το 2023 και πριν από την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, γεγονός που σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες παρέμεναν ανταγωνιστές μέχρι τη στιγμή της έγκρισης της εξαγοράς.
Η αναίτια καθυστέρηση
Η καθυστέρηση στην αξιολόγηση των προσφορών, η οποία διήρκεσε πάνω από έναν χρόνο, έχει επίσης εγείρει αμφιβολίες για τις πραγματικές προθέσεις των αρμόδιων αρχών.
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι αυτή η παράταση είχε ως στόχο να «διευκολύνει» την επιμονή των δύο μόνο κοινοπραξιών, που φαίνεται να προτιμώνται από την ΕΥΔΑΠ, αφήνοντας τις άλλες κοινοπραξίες εκτός του διαγωνισμού.
Η ανησυχία είναι ότι τα σχήματα που παραμένουν, όπως η «ΕΡΓΟΤΕΜ» και η «ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ», μπορεί να μην έχουν την απαιτούμενη τεχνική ικανότητα και εμπειρία για να αναλάβουν ένα τόσο σύνθετο και απαιτητικό έργο.
Το σκηνικό αυτό εντείνει τους φόβους ότι η απόφαση να αποκλειστούν μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες από το διαγωνισμό ενδέχεται να έχει σοβαρές συνέπειες.
Καθώς το έργο αυτό είναι κρίσιμης σημασίας για τη διαχείριση των λυμάτων στις εν λόγω περιοχές, ανακύπτει το ερώτημα εάν η ΕΥΔΑΠ προχωρά με τις σωστές αποφάσεις.
Αν οι εταιρείες που παραμένουν στο διαγωνισμό δεν είναι σε θέση να υλοποιήσουν το έργο με τη σωστή ποιότητα και ταχύτητα, ενδέχεται να προκύψουν προβλήματα στην ολοκλήρωσή του, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθυστερήσεις και αυξημένο κόστος.
Η συνέχεια στις δικαστικές αίθουσες
Η κατάσταση αυτή δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η ΕΥΔΑΠ έχει βρεθεί στο επίκεντρο παρόμοιων νομικών διενέξεων στο παρελθόν, με συχνές προσφυγές στα δικαστήρια.
Ειδικότερα, οι τρεις κοινοπραξίες που αποκλείστηκαν έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα προχωρήσουν σε Προδικαστικές Προσφυγές, μια διαδικασία που αναμένεται να καθυστερήσει περαιτέρω την εξέλιξη του έργου.
Πέρα από τις νομικές προκλήσεις, η όλη υπόθεση εγείρει ανησυχίες για τη διαχείριση των υδάτων στην Αττική.
Η λειψυδρία που πλήττει την περιοχή τα τελευταία χρόνια δημιουργεί έναν επιπλέον κίνδυνο: με τα έργα υποδομής να καθυστερούν και τα προβλήματα στον τομέα της υδροδότησης να παραμένουν, η Αθήνα μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες στο μέλλον, αν το έργο καθυστερήσει για περισσότερο από 4 χρόνια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών