Γιατί ένα ιδιοκτήτης οχήματος να διαλέξει τρίμηνη ασφάλιση αυτοκινήτου;
Η τρίμηνη ασφάλιση αυτοκινήτου συμφέρει μόνον τους ιδιοκτήτες οχημάτων που θέλουν να καταθέσουν πινακίδες και να θέσουν τα οχήματα τους σε διοικητική ακινησία.
Άλλως, εάν προγραμματίζουν να πουλήσουν/μεταβιβάσουν το όχημα τους σε άλλον ιδιοκτήτη.
Σε κάθε άλλη περίπτωση συμφέρει οικονομικά αλλά και από άποψη σπατάλης χρόνου η ετήσια ή η εξαμηνιαία ασφάλιση.
Στην περίπτωση της μεταβίβασης μετά από διάστημα 30 ημερών, η ασφαλιστική σύμβαση λύνεται αυτοδίκαια και τα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα επιστρέφονται.
Καθορισμός ασφαλίστρου
Το κόστος ασφάλισης σε τρίμηνη χρονική διάρκεια μπορεί να ξεκινά και από 30 ευρώ.
Οι παράγοντες που συντελούν στην διαμόρφωση του κόστους είναι η αγοραία αξία του οχήματος, η γεωγραφική περιοχή, η ηλικία του οδηγού καθώς μπορεί να χρειάζεται να μπει επασφάλιστρο, η εμπειρία του οδηγού, ο τύπος αυτοκινήτου, κάποιες ασφαλιστικές λαμβάνουν υπ’ όψιν και το χρώμα.
Στην αξία του ασφαλίστρου ρόλο παίζει και το bonus malus. Το bonus – malus επανέφερε στην αγορά η Groupama όπως ανακοίνωσε χτες, εισάγοντας στοιχεία παραμετροποίησης.
Καλύψεις ανάλογα με το είδος της ασφάλισης
Τι καλύπτει η τρίμηνη ασφάλιση:
- Καλύπτει τα βασικά, αστική ευθύνη προς τρίτους
- Πυρός και κλοπή
- Κάποιες ασφαλιστικές παρέχουν και μεικτές καλύψεις
- Παρέχεται οδική βοήθεια προαιρετικά
- Καλύψεις νομικής προστασίας προαιρετικά
- Κλοπή / απόπειρα κλοπής στις ασφαλίσεις πυρός και μεικτές
- Πυρκαγιά / έκρηξη στις ασφαλίσεις πυρός και μεικτές
- Καλύψεις για φυσικά φαινόμενα, χαλάζι πλημμύρα κτλ.
- Ζημιές στο όχημα στο όχημα του ιδιοκτήτης με ιδία υπαιτιότητα μόνο στις μεικτές
- Ζημιές από κακόβουλες βλάβες στις μεικτές ασφαλίσεις και προαιρετικά στις ασφαλίσεις πυρός.
Υποχρέωση ασφάλισης ακόμα και σε διοικητική ακινησία
Εδώ, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι από τη 1η Ιουνίου 2025 η ασφάλιση αυτοκινήτου έναντι φυσικών καταστροφών είναι σύμφωνα με τον νόμο υποχρεωτική, ακόμα και αν το όχημα έχει τεθεί υπό διοικητική ακινησία.
Ωστόσο το γράμμα του νόμου για την υποχρεωτικότητα δεν είναι σαφές προκαλώντας αντιφατικές απόψεις.
Λέγεται ότι αν υπάρξει συμβάν στο όχημα από καταστροφές, και το όχημα δεν έχει ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, ο ιδιοκτήτης δεν θα αποζημιωθεί από το κράτος. Στην πράξη το κράτος ελάχιστες φορές αποζημιώνει οχήματα που καταστράφηκαν από φυσικές καταστροφές και σε ειδικές περιπτώσεις
Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Άλλως, εάν προγραμματίζουν να πουλήσουν/μεταβιβάσουν το όχημα τους σε άλλον ιδιοκτήτη.
Σε κάθε άλλη περίπτωση συμφέρει οικονομικά αλλά και από άποψη σπατάλης χρόνου η ετήσια ή η εξαμηνιαία ασφάλιση.
Στην περίπτωση της μεταβίβασης μετά από διάστημα 30 ημερών, η ασφαλιστική σύμβαση λύνεται αυτοδίκαια και τα μη δεδουλευμένα ασφάλιστρα επιστρέφονται.
Καθορισμός ασφαλίστρου
Το κόστος ασφάλισης σε τρίμηνη χρονική διάρκεια μπορεί να ξεκινά και από 30 ευρώ.
Οι παράγοντες που συντελούν στην διαμόρφωση του κόστους είναι η αγοραία αξία του οχήματος, η γεωγραφική περιοχή, η ηλικία του οδηγού καθώς μπορεί να χρειάζεται να μπει επασφάλιστρο, η εμπειρία του οδηγού, ο τύπος αυτοκινήτου, κάποιες ασφαλιστικές λαμβάνουν υπ’ όψιν και το χρώμα.
Στην αξία του ασφαλίστρου ρόλο παίζει και το bonus malus. Το bonus – malus επανέφερε στην αγορά η Groupama όπως ανακοίνωσε χτες, εισάγοντας στοιχεία παραμετροποίησης.
Καλύψεις ανάλογα με το είδος της ασφάλισης
Τι καλύπτει η τρίμηνη ασφάλιση:
- Καλύπτει τα βασικά, αστική ευθύνη προς τρίτους
- Πυρός και κλοπή
- Κάποιες ασφαλιστικές παρέχουν και μεικτές καλύψεις
- Παρέχεται οδική βοήθεια προαιρετικά
- Καλύψεις νομικής προστασίας προαιρετικά
- Κλοπή / απόπειρα κλοπής στις ασφαλίσεις πυρός και μεικτές
- Πυρκαγιά / έκρηξη στις ασφαλίσεις πυρός και μεικτές
- Καλύψεις για φυσικά φαινόμενα, χαλάζι πλημμύρα κτλ.
- Ζημιές στο όχημα στο όχημα του ιδιοκτήτης με ιδία υπαιτιότητα μόνο στις μεικτές
- Ζημιές από κακόβουλες βλάβες στις μεικτές ασφαλίσεις και προαιρετικά στις ασφαλίσεις πυρός.
Υποχρέωση ασφάλισης ακόμα και σε διοικητική ακινησία
Εδώ, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι από τη 1η Ιουνίου 2025 η ασφάλιση αυτοκινήτου έναντι φυσικών καταστροφών είναι σύμφωνα με τον νόμο υποχρεωτική, ακόμα και αν το όχημα έχει τεθεί υπό διοικητική ακινησία.
Ωστόσο το γράμμα του νόμου για την υποχρεωτικότητα δεν είναι σαφές προκαλώντας αντιφατικές απόψεις.
Λέγεται ότι αν υπάρξει συμβάν στο όχημα από καταστροφές, και το όχημα δεν έχει ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών, ο ιδιοκτήτης δεν θα αποζημιωθεί από το κράτος. Στην πράξη το κράτος ελάχιστες φορές αποζημιώνει οχήματα που καταστράφηκαν από φυσικές καταστροφές και σε ειδικές περιπτώσεις
Έλενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών