Παρότι η εφαρμογή αφορά κυρίως τους διανομείς καυσίμων και τις πετρελαϊκές εταιρείες, το κόστος θα μετακυλιστεί στην αντλία, δηλαδή στον τελικό καταναλωτή.
Ένας νέος ευρωπαϊκός μηχανισμός τιμολόγησης CO₂ θα κάνει τα καύσιμα ακριβότερα, με έμμεσο τρόπο, ενισχύοντας παράλληλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Από την 1η Ιανουαρίου 2027, μια νέα ευρωπαϊκή ρύθμιση αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την τιμή του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης, όχι μέσω άμεσης φορολόγησης αλλά μέσω του ανανεωμένου μηχανισμού εμπορίας εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Πρόκειται για την έναρξη ισχύος του «RCDE ΕΕ 2».
Μιας νέας φάσης του «Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών», που αντικαθιστά την προηγούμενη νομοθεσία και επιβάλλει υψηλότερες χρεώσεις στους προμηθευτές καυσίμων για κάθε τόνο CO₂ που εκπέμπεται.
Παρότι η εφαρμογή αφορά κυρίως τους διανομείς καυσίμων και τις πετρελαϊκές εταιρείες, το κόστος θα μετακυλιστεί στην αντλία, δηλαδή στον τελικό καταναλωτή.
Για παράδειγμα, σήμερα, στη Γερμανία η επιβάρυνση από το ισχύον σύστημα αντιστοιχεί σε 14,7 λεπτά ανά λίτρο πετρελαίου και 13,2 λεπτά στη βενζίνη.
Με τις νέες εκτιμήσεις να προβλέπουν αύξηση της τιμής του CO₂ στα 120 ευρώ ανά τόνο το 2027 (και ακόμη υψηλότερα μελλοντικά), το επιπλέον κόστος στα καύσιμα μπορεί να φτάσει και τα 30 λεπτά ανά λίτρο
Διαβάστε περισσότερα εδώ:
www.bankingnews.gr
Από την 1η Ιανουαρίου 2027, μια νέα ευρωπαϊκή ρύθμιση αναμένεται να αυξήσει σημαντικά την τιμή του πετρελαίου κίνησης και της βενζίνης, όχι μέσω άμεσης φορολόγησης αλλά μέσω του ανανεωμένου μηχανισμού εμπορίας εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Πρόκειται για την έναρξη ισχύος του «RCDE ΕΕ 2».
Μιας νέας φάσης του «Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών», που αντικαθιστά την προηγούμενη νομοθεσία και επιβάλλει υψηλότερες χρεώσεις στους προμηθευτές καυσίμων για κάθε τόνο CO₂ που εκπέμπεται.
Παρότι η εφαρμογή αφορά κυρίως τους διανομείς καυσίμων και τις πετρελαϊκές εταιρείες, το κόστος θα μετακυλιστεί στην αντλία, δηλαδή στον τελικό καταναλωτή.
Για παράδειγμα, σήμερα, στη Γερμανία η επιβάρυνση από το ισχύον σύστημα αντιστοιχεί σε 14,7 λεπτά ανά λίτρο πετρελαίου και 13,2 λεπτά στη βενζίνη.
Με τις νέες εκτιμήσεις να προβλέπουν αύξηση της τιμής του CO₂ στα 120 ευρώ ανά τόνο το 2027 (και ακόμη υψηλότερα μελλοντικά), το επιπλέον κόστος στα καύσιμα μπορεί να φτάσει και τα 30 λεπτά ανά λίτρο
Διαβάστε περισσότερα εδώ:
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών