
Το πιο κρίσιμο στοιχείο αυτής της μεταμόρφωσης είναι ο νέος κινητήρας “Product 30” (AL 51F1)
Σε μια ριζική αναβάθμιση του πολυλειτουργικού μαχητικού Su 57 προχωρά η ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία, θέτοντας ως ορόσημο τη νέα έκδοση Su 57M1.
Με το πρόγραμμα «Prospektivnyi Aviatsionnyi Kompleks Frontovoi Aviatsii» (PAK FA) να αποκτά νέα δυναμική, το Su 57M1 φιλοδοξεί να ενσωματώσει τεχνολογίες που θα το φέρνουν πολύ κοντά στις προδιαγραφές των αεροσκαφών έκτης γενιάς.
Το πιο κρίσιμο στοιχείο αυτής της μεταμόρφωσης είναι ο νέος κινητήρας “Product 30” (AL 51F1).
Αντικαθιστώντας τον παλαιότερο κινητήρα AL 41F1, υπόσχεται σημαντική αύξηση της ώσης προς βάρος (περισσότερο από 18 τόνους), δυνατότητα supercruise (υπερηχητική πτήση χωρίς afterburner), εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλότερη θερμική και ραντάρ υπογραφή.
Σύμφωνα με τον ανεξάρτητο αναλυτή Drago Bosnich, η αλλαγή αυτή καθιστά το μαχητικό πιο αξιόπιστο, απλοποιεί τη συντήρηση και μειώνει τις απαιτήσεις σε ανταλλακτικά.
Τα πρώτα στοιχεία για το Su 57M1 μιλούν για εμβέλεια που φτάνει περίπου τα 4.000 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεσο ανεφοδιασμό, ταχύτητα πτήσης πάνω από Mach 2 και δυνατότητα μεταφοράς υπερηχητικών βλημάτων αέρος–αέρος και αέρος–εδάφους.
Το μοναδικό σχήμα των πτερύγων και η βελτιωμένη αεροδυναμική εξασφαλίζουν μείωση του φορτίου και μείωση της ραντάρ ορατότητας κατά τέσσερις έως πέντε φορές σε σχέση με ανταγωνιστικά αεροσκάφη.
Σημείο κλειδί
Ένα ακόμη σημείο κλειδί είναι η ενσωμάτωση εξελιγμένων συστημάτων αυτοματισμού και τεχνητής νοημοσύνης, που επιτρέπουν στη μοίρα του Su 57M1 να συνεργάζεται άψογα με μη επανδρωμένες πλατφόρμες, όπως το βαρύ drone κρούσης S 70 Okhotnik.
Η δικτυοκεντρική αρχιτεκτονική του αεροσκάφους διασφαλίζει πλήρη διασύνδεση με τα κέντρα διοίκησης και αποτελεσματική λειτουργία σε «σμήνη» μαχητικών και UAV.
Δεν λείπουν φυσικά τα νέα ηλεκτρονικά και το ραντάρ AFAR (ενεργή φάση συστοιχίας), που υπόσχονται αύξηση της εμβέλειας και ακρίβειας ανίχνευσης ακόμα και πολύ μικρών στόχων.
Το αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου προσφέρει επίσης μεγαλύτερη αντίσταση σε παρεμβολές και έλεγχο του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες από κοντά στο ρωσικό Υπουργείο Άμυνας, ορισμένα πρωτότυπα του Su 57M1 βρίσκονται ήδη σε πιλοτικές δοκιμές, ενώ η μαζική παραγωγή και ενσωμάτωση στις μονάδες της Αεροπορίας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δύο έως τρία χρόνια.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η διαδικασία μετάβασης στην έκτη γενιά έχει ήδη ξεκινήσει: η Κίνα δοκιμάζει πρωτότυπα «ιπτάμενης πτέρυγας», οι ΗΠΑ προετοιμάζουν το F 47 και η Ευρώπη επενδύει στο Tempest.
Ωστόσο, το ρωσικό πλεονέκτημα έγκειται στην αξιοποίηση μιας ώριμης πλατφόρμας πέμπτης γενιάς, στην οποία εισάγονται σταδιακά και με δοκιμασμένο τρόπο τεχνολογίες επόμενου επιπέδου.
Στο τέλος, ο πιλότος δοκιμών και Ήρωας της Ρωσίας Sergey Bogdan συνοψίζει: «Το Su 57M1 φέρει ευρέως στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέποντας την προετοιμασία πριν την πτήση με ένα πάτημα κουμπιού, και σε συνδυασμό με το Okhotnik και τα νέα όπλα, δημιουργεί μια δυναμική υποδομή μάχης που δεν έχει προηγούμενο».
Αν αυτή η προσέγγιση συνεχιστεί, το Su 57M1 δεν θα είναι απλώς μια βελτιωμένη έκδοση της πέμπτης γενιάς, αλλά ο καταλύτης που θα φέρει πραγματικά κοντά το όνειρο της έκτης γενιάς μαχητικών.
www.bankingnews.gr
Με το πρόγραμμα «Prospektivnyi Aviatsionnyi Kompleks Frontovoi Aviatsii» (PAK FA) να αποκτά νέα δυναμική, το Su 57M1 φιλοδοξεί να ενσωματώσει τεχνολογίες που θα το φέρνουν πολύ κοντά στις προδιαγραφές των αεροσκαφών έκτης γενιάς.
Το πιο κρίσιμο στοιχείο αυτής της μεταμόρφωσης είναι ο νέος κινητήρας “Product 30” (AL 51F1).
Αντικαθιστώντας τον παλαιότερο κινητήρα AL 41F1, υπόσχεται σημαντική αύξηση της ώσης προς βάρος (περισσότερο από 18 τόνους), δυνατότητα supercruise (υπερηχητική πτήση χωρίς afterburner), εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλότερη θερμική και ραντάρ υπογραφή.
Σύμφωνα με τον ανεξάρτητο αναλυτή Drago Bosnich, η αλλαγή αυτή καθιστά το μαχητικό πιο αξιόπιστο, απλοποιεί τη συντήρηση και μειώνει τις απαιτήσεις σε ανταλλακτικά.
Τα πρώτα στοιχεία για το Su 57M1 μιλούν για εμβέλεια που φτάνει περίπου τα 4.000 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεσο ανεφοδιασμό, ταχύτητα πτήσης πάνω από Mach 2 και δυνατότητα μεταφοράς υπερηχητικών βλημάτων αέρος–αέρος και αέρος–εδάφους.
Το μοναδικό σχήμα των πτερύγων και η βελτιωμένη αεροδυναμική εξασφαλίζουν μείωση του φορτίου και μείωση της ραντάρ ορατότητας κατά τέσσερις έως πέντε φορές σε σχέση με ανταγωνιστικά αεροσκάφη.
Σημείο κλειδί
Ένα ακόμη σημείο κλειδί είναι η ενσωμάτωση εξελιγμένων συστημάτων αυτοματισμού και τεχνητής νοημοσύνης, που επιτρέπουν στη μοίρα του Su 57M1 να συνεργάζεται άψογα με μη επανδρωμένες πλατφόρμες, όπως το βαρύ drone κρούσης S 70 Okhotnik.
Η δικτυοκεντρική αρχιτεκτονική του αεροσκάφους διασφαλίζει πλήρη διασύνδεση με τα κέντρα διοίκησης και αποτελεσματική λειτουργία σε «σμήνη» μαχητικών και UAV.
Δεν λείπουν φυσικά τα νέα ηλεκτρονικά και το ραντάρ AFAR (ενεργή φάση συστοιχίας), που υπόσχονται αύξηση της εμβέλειας και ακρίβειας ανίχνευσης ακόμα και πολύ μικρών στόχων.
Το αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου προσφέρει επίσης μεγαλύτερη αντίσταση σε παρεμβολές και έλεγχο του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες από κοντά στο ρωσικό Υπουργείο Άμυνας, ορισμένα πρωτότυπα του Su 57M1 βρίσκονται ήδη σε πιλοτικές δοκιμές, ενώ η μαζική παραγωγή και ενσωμάτωση στις μονάδες της Αεροπορίας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δύο έως τρία χρόνια.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η διαδικασία μετάβασης στην έκτη γενιά έχει ήδη ξεκινήσει: η Κίνα δοκιμάζει πρωτότυπα «ιπτάμενης πτέρυγας», οι ΗΠΑ προετοιμάζουν το F 47 και η Ευρώπη επενδύει στο Tempest.
Ωστόσο, το ρωσικό πλεονέκτημα έγκειται στην αξιοποίηση μιας ώριμης πλατφόρμας πέμπτης γενιάς, στην οποία εισάγονται σταδιακά και με δοκιμασμένο τρόπο τεχνολογίες επόμενου επιπέδου.
Στο τέλος, ο πιλότος δοκιμών και Ήρωας της Ρωσίας Sergey Bogdan συνοψίζει: «Το Su 57M1 φέρει ευρέως στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης, επιτρέποντας την προετοιμασία πριν την πτήση με ένα πάτημα κουμπιού, και σε συνδυασμό με το Okhotnik και τα νέα όπλα, δημιουργεί μια δυναμική υποδομή μάχης που δεν έχει προηγούμενο».
Αν αυτή η προσέγγιση συνεχιστεί, το Su 57M1 δεν θα είναι απλώς μια βελτιωμένη έκδοση της πέμπτης γενιάς, αλλά ο καταλύτης που θα φέρει πραγματικά κοντά το όνειρο της έκτης γενιάς μαχητικών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών