Το γερμανικό καταναλωτικό κλίμα βελτιώθηκε τον Μάιο, σύμφωνα με την έκθεση καταναλωτικού κλίματος της GfK που δημοσιεύτηκε την Τρίτη, αλλά η πολιτική των δασμών των ΗΠΑ διαπιστώθηκε ότι μειώνει την προθυμία για δαπάνες.
Ο πληθωρισμός των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 2,8% σε ετήσια βάση τον Μάιο, σύμφωνα με το British Retail Consortium, σηματοδοτώντας τον τέταρτο διαδοχικό μήνα αύξησης των τιμών.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο πανευρωπαϊκός δείκτης Stoxx 600 έκλεισε την ημέρα στο +0,45% και τις 552,95 μονάδες (πτώση 0,7% για το σύνολο της περασμένης εβδομάδας), στη Φρανκφούρτη ο δείκτης DAX έκλεισε με κέρδη 0,96% στις 24.258,28 μονάδες και επέστρεψε σε επίπεδο - ρεκόρ, ενώ στο Λονδίνο ο FTSE 100 έκλεισε στο +0,69% και τις 8.778,05 μονάδες.
Το κλείσιμο στους υπόλοιπους δείκτες:
Πτώση στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Απρίλιο 2025 - Η κινεζική BYD ξεπέρασε την Tesla
Σε πτωτική πορεία επανήλθαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη για τον Απρίλιο, υποδηλώνοντας τις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος από το συνδυασμό αδύναμης οικονομικής δραστηριότητας, επιφυλακτικότητας των καταναλωτών και γεωπολιτικών εντάσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 0,3% σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 1,08 εκατομμύρια. Οι αγορές-κλειδιά όπως η Γερμανία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψαν πτώση, αντανακλώντας τη διστακτικότητα των καταναλωτών να προχωρήσουν σε μεγάλες αγορές.
Καταναλωτική επιφύλαξη και παγκόσμιες πιέσεις
Η χαμηλή καταναλωτική εμπιστοσύνη, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα που προκαλούν οι εμπορικές εντάσεις ΗΠΑ–ΕΕ αλλά και οι εξελίξεις στην Κίνα, επιβαρύνει τον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτου. Κατασκευαστές όπως η Volkswagen, η Volvo και η Mercedes-Benz βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένο ανταγωνισμό σε όλα τα μέτωπα και αναγκάζονται να προσαρμόσουν τις στρατηγικές κόστους τους.
Τα παραδοσιακά μοντέλα καύσης (βενζίνης και diesel) είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται σημαντικά, εξέλιξη που υπερκάλυψε τις αυξήσεις στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Παρότι οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEVs) αυξήθηκαν κατά 28%, το μερίδιό τους παρέμεινε σχετικά χαμηλό — φτάνοντας μόλις το 17% — αρκετά κάτω από τις προσδοκίες της αγοράς για 30% έως το 2025, σύμφωνα με την BloombergNEF.
Σχόλια αναγνωστών