Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Λιάγκος (ΟΛΘ): Στόχος να ξεκινήσει άμεσα η επένδυση του Προβλήτα 6 - Η διοίκηση δεν καθυστερεί

Λιάγκος (ΟΛΘ): Στόχος να ξεκινήσει άμεσα η επένδυση του Προβλήτα 6 - Η διοίκηση δεν καθυστερεί
Εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος ύψους 1,30 ευρώ ανά μετοχή, με την αποκοπή να γίνεται στις 14 Μαΐου και την καταβολή να ξεκινάει στις 20 Μαΐου
Απαντήσεις σε όσα ακούγονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα αναφορικά με την πορεία των υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΘ, έδωσε ο πρόεδρος της εισηγμένης, μιλώντας από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης.
Ο Αθανάσιος Λιάγκος είπε πως η διοίκηση δεν καθυστερεί και ο στόχος είναι να προχωρήσουν οι επενδύσεις.
Ωστόσο, αναφέρθηκε στις αλλαγές που προέκυψαν από την απόφαση του ΣτΕ για τον ΟΛΠ και ανάγκασαν την εταιρεία να ξανακάνει τις μελέτες.
Αναφέρθηκε αναλυτικά ο κ.Λιάγκος στις ενέργειες που έχουν γίνει και στις εγκρίσεις που έχουν δοθεί, τονίζοντας πως μένει η έκδοση του προεδρικού διατάγματος.
Ο ΟΛΘ προκειμένου να αξιοποιήσει το χρόνο μέχρι να εκδοθούν όλες οι άδειες για την επένδυση του προβλήτα 6, και καθώς άλλαξαν οι συνθήκες λόγω περιβαλλοντολογικών θεμάτων, αλλά και πολέμου και ενεργειακής κρίσης, προχώρησε στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού και υπάρχει προσωρινός ανάδοχος (κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΚΑΛ).
Ένα ρεαλιστικό σενάριο για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος είναι να βγει από τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο.
Η διοίκηση πιέζει ώστε να γίνει όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου είναι 36 μήνες με κόστος πολύ παραπάνω από 130 εκατ. ευρώ που ήταν η αρχική εκτίμηση.
Η χρηματοδότηση θα γίνει πιθανότατα με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.

Τα υπόλοιπα έργα 

Παράλληλα προχωρούν άλλα έργα που δεν έχουν υποχρέωση ένταξης στις παραπάνω υποχρεώσεις και μέχρι σήμερα 71,2 εκατ. ευρώ έχουν επενδυθεί στο λιμάνι.
Η διοίκηση αναφέρθηκε και στην κρουαζιέρα, όπου πλέον ο σταθμός υποδοχής κρουαζιερόπλοιων είναι υπερσύγχρονος και ο προβλήτας 2 μπορεί πλέον να φιλοξενήσει ταυτόχρονα 2 κρουαζιερόπλοια.
Υπάρχει σημαντική ανάπτυξη στις προγραμματισμένες αφίξεις και από 68 που έγιναν το 2023, φέτος έχουν προγραμματιστεί 82 εκ των οποίων 10 έχουν διανυκτέρευση στην πόλη.
Παράλληλα θα τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά στις στέγες και θα αξιοποιηθεί η ακίνητη περιουσία.
Για το λιμάνι του Βόλου, ο ΟΛΘ είναι προτιμητέος επενδυτής, αλλά ο δεύτερος, η εταιρεία Goldair έχει προσφύγει στο ΣτΕ και αναμένεται η απόφαση.
Αναφορικά με το τίμημα και σε ερώτημα του ΒΝ αν είναι υψηλό όπως έχει ακουστεί ο κ.Λιάγκος απάντησε πως αντίστοιχα λιμάνια σε τζίρο, Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο έδωσαν 84 εκατ. ευρώ και 80 εκατ. ευρώ για το 67% και ο ΟΛΘ έδωσε 51 εκατ. ευρώ.
Επίσης ανέφερε πως δύο ήταν οι λόγοι της επένδυσης:
Η ιδιωτικοποίηση ενός λιμένος εντός δύο ιδιωτικών ,ενδεχομένως να δημιουργούσε προβλήματα ανταγωνισμού μελλοντικά αν το διαχειριζόταν κάποιος άλλος.
Επομένως, η αμυντική στρατηγική ήταν ο πρώτος λόγος και ο δεύτερος είναι ανάπτυξης.
Το λιμάνι του Βόλου έχει τα χαρακτηριστικά του ΟΛΘ και η διοίκηση έχει αποδείξει πως μπορεί να φέρει ανάπτυξη.
Συνολικά η διοίκηση στοχεύει στο να συνεχιστεί η δυναμική ανάπτυξη που έχει προδιαγραφεί από τα προηγούμενα χρόνια, σε ένα περιβάλλον που δεν είναι ευνοϊκό για όλο τον κλάδο και εύχεται να τελειώσουν γρήγορα τα προβλήματα που έχουν προκύψει από το Σουέζ και τους πολέμους.
Στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης εγκρίθηκε η διανομή μερίσματος ύψους 1,30 ευρώ ανά μετοχή, με την αποκοπή να γίνεται στις 14 Μαΐου και την καταβολή να ξεκινάει στις 20 Μαΐου.
Υπενθυμίζεται πως στη χρήση 2023 ο ΟΛΘ εμφάνισε έσοδα 85,87 εκατ. ευρώ από 85,27 εκατ. ευρώ το 2022 και καθαρά κέρδη 20,25 εκατ. ευρώ από 18,59 εκατ. ευρώ.
Τέλος, για πρώτη φορά θα γίνει το συνέδριο της ESPO (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων) στην Ελλάδα το 2025 και θα είναι πολλαπλά τα οφέλη για την πόλη, το λιμάνι και τον κλάδο συνολικά.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης