Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Ικανοποίηση για την καλή πορεία του τουρισμού, ερωτηματικά για το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς

Ικανοποίηση για την καλή πορεία του τουρισμού, ερωτηματικά για το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς

Θα επηρεάσουν οι πληθωριστικές πιέσεις τη διάθεση και την καταναλωτική δύναμη βασικών αγορών;

Σχετικά Άρθρα

Σταθερά ψηλά εξακολουθούν να διατηρούνται οι αριθμοί των προγραμματισμένων θέσεων σε διεθνείς πτήσεις με προορισμό 18 ελληνικά αεροδρόμια, σύμφωνα με το recovery tracker του ΙΝΣΕΤΕ.
Ο τουρισμός τον Αύγουστο στα περισσότερα νησιά όπως είναι οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, η Κρήτη, το Ιόνιο κλπ.αλλά και σε ηπειρωτικές περιοχές όπως η Πελοπόννησος και η Χαλκιδική «απογειώνεται». Καλές είναι οι ενδείξεις από τις πληρότητες και για τον Σεπτέμβριο, όμως πολλοί επιχειρηματίες ανησυχούν για το τι θα γίνει από τον Οκτώβριο. «Την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου είχαμε περισσότερους από 1.000.000 επιβάτες από διεθνείς πτήσεις. Επιπλέον, η Ελλάδα κατάφερε το 2022 να έχει 40% παραπάνω αφίξεις από υψηλού επιπέδου ιδιωτικές πτήσεις σε σύγκριση με το 2019. Τον Ιούλιο, στα νησιά της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 20% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του ’19, αυτό αποτελεί ρεκόρ.
Η Χαλκιδική και η Πιερία, παρά την απώλεια των τουριστών από τη Ρωσία, έχουν ανακάμψει και έχουν 90%-95% πληρότητα στα καταλύματά τους κυρίως από Ρουμάνους και Σέρβους ταξιδιώτες. Άρα τα ταξίδια τα οποία κάναμε στα Βαλκάνια για να προσελκύσουμε ταξιδιώτες, απέδωσαν», σημείωσε μεταξύ άλλων στον Αντ1 ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας.
Πρώτο στόχος είναι η επιμήκυνση της σεζόν και όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς. Καθώς πλησιάζουμε προς την κορύφωση του Δεκαπενταύγουστου, έρευνες στην Ευρώπη που καταγράφουν την ανησυχία για τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και του πληθωρισμού σε σχέση με τη δυνατότητα της μέσης οικογένειας να προγραμματίσει διακοπές, έχουν χτυπήσει τα πρώτα «καμπανάκια» στην τουριστική βιομηχανία για την αγοραστική δύναμη τόσο τον προσεχή χειμώνα, όσο και για το καλοκαίρι του 2023. Ταυτόχρονα επικρατεί μεγάλος προβληματισμός για τα συμβόλαια με tour operators του εξωτερικού, ακόμα και για το εάν οι όποιες αυξήσεις συμφωνηθούν (κυμαίνονται πέριξ του 10% στις περισσότερες διαπραγματεύσεις) θα καταφέρουν να απορροφήσουν τη μεγάλη άνοδο του λειτουργικού κόστους επιχειρήσεων. «Προβληματιζόμαστε για τη μελλοντική συμπεριφορά βασικών μας αγορών (Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία κλπ.) και δεν κρύβουμε την ανησυχία μας για το 2023. Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιπτώσεις του ήταν το «κερασάκι στην τούρτα» μέσα στο 2022 που όπως φαίνεται, θα είναι άλλη μια μεταβατική χρονιά μέχρι να καταφέρουμε να ανακάμψουμε στα έσοδα, εν μέσω πανδημίας» τονίζουν άνθρωποι του κλάδου.

Η αύξηση του πληθωρισμού θα πλήξει τις ταξιδιωτικές δαπάνες;


Την περασμένη εβδομάδα, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 30% κατά μέσο όρο σε 36 δημοφιλή δρομολόγια διακοπών για το βρετανικό κοινό σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα σύμφωνα με το Kayak, με τα ταξίδια μικρών αποστάσεων να κοστίζουν έως και 40% περισσότερο λόγω μαζικής εξόδου οικογενειών στο εξωτερικό. Οι πτήσεις δε από το Λονδίνο προς την Αθήνα πήραν την ανηφόρα όσον αφορά τις τιμές (+258%), όπως και προς το Φάρο στο Αλγκάρβε της Πορτογαλίας (+105%). Στο μεταξύ, η Jet2 ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τα προγράμματα για τη θερινή σεζόν του 2023 από τον ερχόμενο Μάρτιο σε δημοφιλείς προορισμούς της Τουρκίας, για τους οποίους υπάρχει μεγάλη ζήτηση από τώρα και προκειμένου να καταφέρει να ανταποκριθεί, ο Όμιλος ανοίγει την «αυλαία» των ταξιδιών νωρίτερα. Το Νταλαμάν, η Σμύρνη και η Αλικαρνασσός (Μπόντρουμ) είναι οι δημοφιλέστερες περιοχές για τους Άγγλους που εξακολουθούν να δείχνουν ασταμάτητοι για αποδράσεις, μετά το «φρένο» που τους επέβαλε η πανδημία κατά τα δύο προηγούμενα έτη. Οι πτήσεις προς Νταλαμάν ξεκινούν τις 17 Μαρτίου από Μάντσεστερ, Λονδίνο, Μπέρμιγχαμ και Μπρίστολ, στις αρχές Απριλίου για το Μπόντρουμ και στα μέσα Απριλίου αρχίζουν και οι διακοπές στη Σμύρνη από Μπέρμιγχαμ, Μάντσεστερ και Λονδίνο.
Όλα αυτά, εφόσον δεν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για απότομη ύφεση που αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά την αγοραστική δύναμη των Βρετανών, καθώς ο πληθωρισμός μπορεί να ξεπεράσει το 13% στα τέλη του 2022. Διεθνή δημοσιεύματα αναφέρονται σε προβλέψεις της νομισματικής επιτροπής του Ηνωμένου Βασιλείου πως η ύφεση δεν αποκλείεται να ξεκινήσει απότομα και μάλιστα να διαρκέσει πέντε τρίμηνα, με την οικονομία της χώρας να ανακάμπτει εντός του 2024. Αν επικρατήσεις το σενάριο, η Μεσόγειος και φυσικά η Ελλάδα αναμένεται να επηρεαστούν πρώτες από το «ντόμινο» που αναμένεται να προκαλέσει η μείωση της ζήτησης, αφού τα εισοδήματα των νοικοκυριών θα μειωθούν τόσο για το υπόλοιπο του 2022, όσο και για το 2023. Σύμφωνα με το Bloomberg News, η Βρετανία καταρτίζει σχέδια για οργανωμένες διακοπές της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στη βιομηχανία και στα νοικοκυριά κατά τα διάρκεια του χειμώνα, όταν οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι ενδεχόμενο να συνυπάρξουν με ελλείψεις στο φυσικό αέριο. Ενώ, με βάση τα στοιχεία της Barclaycard, οι δαπάνες των Βρετανών αυξήθηκαν 1,6% σε σύγκριση με τον περασμένο μήνα, αλλά υπήρξε σημαντική πτώση σε αυτές που αφορούν ταξίδια, σχεδόν κατά 4% στα ταξιδιωτικά γραφεία και 3% στις αεροπορικές εταιρείες, αφού πολλοί καταναλωτές είναι αναγκασμένοι να ξοδεύουν περισσότερα σε βασικά καθημερινά είδη και να περιορίζουν εμπειρίες, όπως τις διακοπές στο εξωτερικό.

Θα αναβιώσει η μανία για αποταμίευση;


Στη Γερμανία επικρατεί ήδη η τάση προς εξοικονόμηση χρημάτων στον οικογενειακό προϋπολογισμό, την οποία έχουν καταγράψει μια σειρά από έρευνες στη χώρα μέσα στην καλοκαιρινή περίοδο. Το Ινστιτούτο Ερευνών Civey για παράδειγμα, υποστηρίζει ότι τον Ιούλιο του 2022 το 18% των Γερμανών προγραμματίζει φθηνότερες ή λιγότερες διακοπές με το 57% ωστόσο να μην προτίθεται να αλλάξει τα αρχικά του σχέδια και περίπου το ένα τέταρτο να εγκαταλείπει την ιδέα. Σύμφωνα με την Shapefruit, η τάση πρόκειται να επηρεάσει αναπόφευκτα τα ταξίδια εκτός χώρας και στον αντίποδα, εξαιτίας της αύξησης του κόστους καυσίμων και αεροπορικών εισιτηρίων εκτιμάται ότι ο γερμανικός τουρισμός θα σημειώσει έκρηξη. Και παρά το ότι επιβραδύνθηκε ο πληθωρισμός τον Ιούλιο επιβεβαιώνοντας τις αρχικές εκτιμήσεις από τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης, την μελλοντική οικονομική αδυναμία των Γερμανών υποστηρίζουν και τα στοιχεία της Eurostat, σύμφωνα με τα οποία, οικογένειες με παιδιά πιθανόν να μην μπορούν να αντέξουν οικονομικά ούτε τις διακοπές μιας εβδομάδας, αφού το 42,2% δεν διαθέτει αρκετά χρήματα για αυτό το σκοπό.
Με δέλεαρ τώρα τις ελκυστικές τιμές σε προορισμούς όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία, η Τουρκία, αλλά και η Ασία, ο δεύτερος μεγαλύτερος tour operator της Γερμανίας DER Touristik λανσάρει τη νέα του καμπάνια, προωθώντας χειμερινά ταξίδια ως αντίδοτο στη διαφαινόμενη έκρηξη ακρίβειας που βρίσκεται προ των πυλών στη χώρα. Ο Όμιλος διαβεβαιώνει τους πελάτες του ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές αυξήσεις στις τιμές τον επόμενο χειμώνα, «αν και έχει καταγραφεί μέτρια αύξηση σε κάποιους προορισμούς, ενώ σε αρκετούς σημαντικούς, παραμένουν σταθερές σε μεγάλο βαθμό». Πρώτος παράγοντας επιλογής διακοπών παραμένει η τιμή, σύμφωνα με έρευνα της HolidayCheck, η οποία ζήτησε από τους Γερμανούς να διατυπώσουν το πιο σημαντικό κριτήριο για την απόφασή τους να επιλέξουν προορισμό. Το 20% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, επιθυμεί να ξέρει εκ των προτέρων το συνολικό κόστος του ταξιδιού, το 12% τις πιθανές εμπειρίες αναψυχής και το 11% περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη διαμονή. Ωστόσο, η ηθική διάσταση των διακοπών και η ασφάλεια, είναι πλέον πιο σημαντικοί παράγοντες σε σχέση με το παρελθόν για την επιλογή διακοπών και επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις του 73% των Γερμανών.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης

`
Κλείσιμο