Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

ΔΕΔΔΗΕ: Δεν «βλέπει», δεν «ακούει» και εισέπραξε χρεώσεις 771 εκατ. ευρώ με μισές επενδύσεις!

ΔΕΔΔΗΕ: Δεν «βλέπει», δεν «ακούει» και εισέπραξε χρεώσεις 771 εκατ. ευρώ με μισές επενδύσεις!
Ο διαχειριστής στηρίζεται περισσότερο πλέον στο ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και την αποφασιστικότητα που θα επιδείξουν οι μειοψηφούντες μέτοχοι του Macquarie Group, διότι τα κεφάλαια ύψους 2,1 δισ. ευρώ στις υποδομές του ΔΕΔΔΗΕ μοιάζουν να επενδύθηκαν σε “άδειο” βαρέλι.
Σχετικά Άρθρα

Σε λιγότερο από ένα μήνα ο ΔΕΔΔΗΕ κατάφερε να αποδομήσει μόνος του τη νέα του εταιρική ταυτότητα, ύστερα από την εγγενή αδυναμία να “δει” τις βλάβες της χαμηλής τάσης, αλλά και να ακούσει τους ίδιους τους καταναλωτές, όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα σε έκτακτες καταστάσεις, όπως την χιονοκαταιγίδα Ελπίδα.
Ο διαχειριστής στηρίζεται περισσότερο πλέον στο ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και την αποφασιστικότητα που θα επιδείξουν οι μειοψηφούντες μέτοχοι του Macquarie Group, διότι τα κεφάλαια ύψους 2,1 δισ. ευρώ στις υποδομές του Δεδδηε μοιάζουν να επενδύθηκαν σε “άδειο” βαρέλι.
Και για τις αιτίες της δυσλειτουργίας, οι ευθύνες δεν ανήκουν στους Δήμους ή άλλους οργανισμούς.
Διότι, όπως προκύπει, από το επενδυτικό πρόγραμμα του Διαχειριστή (2021 -2025) στα τέλη του εννιαμήνου στο Δίκτυο διανομής είχαν εκτελεστεί μόλις 152,7 εκατ. επενδύσεις από τα 309,6 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το πρόγραμμα.
Ενδεικτικά, ο διαχειριστής δεν διαθέτει εξοπλισμό εντοπισμού των σφαλμάτων στα καλώδια, καθώς στο κέντρο ελέγχου μέσης τάσης μπορεί να εμφανιζόταν η βλάβη, αλλά το καίριο ζήτημα ήταν που ακριβώς βρισκόταν.

Τι ανακοίνωσε, όμως, στις 14 Δεκεμβρίου 2021 ο ΔΕΔΔΗΕ;

Σε μια πανηγυρική εκδήλωση, όπως συνηθίζεται, ανακοινώθηκε πως οι επενδύσεις του ΔΕΔΔΗΕ μέχρι το 2028 θα ανέλθουν σε 3 δισ. ευρω.
Σε αυτή την εκδήλωση, ο Διαχειριστής παρουσίασε τη νέα εταιρική ταυτότητα και ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας κ. Κ. Σκρέκας ανακοίνωσε ότι, από το τίμημα για το 49% που έδωσαν οι Αυστραλοί του Macquarie (2,1 δισ. ευρώ) τα 650 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν για την αναβάθμιση του δικτύου διανομής.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι, για το 2022 θα γίνουν έργα υπογείωσης δικτύου διανομής 1000 χλμ με επενδύσεις 100 εκ. ευρώ και το 2023 το ύψος των επενδύσεων για άλλα 1.500 χλμ. θα ανέλθουν σε 150 εκ. ευρώ.

Tι έγινε το 2021 - “Τυφλό” σύστημα εποπτείας

Σύμφωνα με το επενδυτικό πρόγραμμα 2021-2025, για το 2021, ο προϋπολογισμός των επενδύσεων ανερχόταν σε 309,6 εκατ. ευρώ.
Εξ αυτών, τα 183,4 εκατ. ευρώ ήταν έργα επαναληπτικού χαρακτήρα. Στο 9μηνο, όμως, όπως προαναφέρθηκε η ΔΕΗ ανακοίνωσε ότι, είχαν πραγματοποιηθεί επενδύσεις 152,7 εκατ. ευρώ. Κατά την διάρκεια της χιονοκαταγίδας, όμως, ο Δεδδηε δεν είχε την δυνατότητα να “βλέπει” σε πραγματικό χρόνο, ψηφιοποιημένα, τις βλάβες, κυρίως, στην χαμηλή τάση, όπου εμφανίστηκαν τα περισσότερα προβλήματα.
Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα με υπαλλήλους έπρεπε πρώτα να καταγράψουν επιτοπίως την βλάβη και αργότερα να έλθουν τα συνεργεία ή οι συνεργαζόμενοι εργολάβοι.
Η εφαρμογή της τηλεματικής (για την διαχείριση του στόλου) με την οποία θα μειωνόταν ο χρόνος απόκρισης ήταν απλώς μια θεωρία – διότι στην πράξη τα τηλεφωνικά κέντρα του Δεδδηε “βομβαρδίζονταν” απο αιτήματα, ενω οι πτώσεις δέντρων εμπόδιζαν την πρόσβαση στα συνεργεία.

“Κουφό” τηλεφωνικό κέντρο απο την Ε- value

H θυγατρική του ΟΤΕ, η Ε- Value, η οποία λειτουργεί το τηλεφωνικό κέντρο του Δεδδηε, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλθηκαν, μετέφερε εργαζομένους προκειμένου να ανταποκριθούν στα χιλιάδες τηλεφωνήματα στην γραμμή 11500 ή την δωρεάν γραμμή – η οποία βρισκόταν εκτός λειτουργίας.
Οι καταναλωτές θεώρησαν ότι, συνομιλούσαν με κέντρο του ΔΕΔΔΗΕ καθώς οι τηλεφωνητές αρχικά έλεγαν πως, θα μεταφέρουν τα μηνύματα (με τα στοιχεία των διευθύνσεων των βλαβών) προς τα συνεργεία.
Όταν περνούσαν οι ώρες, οι απαντήσεις που δίδονταν για τον χρόνο ανταπόκρισης ήταν ποικίλες, ανάλογα με την ενσυναίσθηση των τηλεφωνητών.
Κάποια στιγμή, όμως, προφανώς οι καταναλωτές αντιλήφθηκαν ότι, δεν πρόκειται για ένα τηλεφωνικό κέντρο που συνδέεται με τα συνεργεία, αλλά για ένα τηλεφωνικό κέντρο άλλης εταιρείας που η κύρια δουλειά του, ήταν να κατευνάσει τους οργισμένους καταναλωτές.
Με λίγα λόγια ο Δεδδηέ δεν “άκουγε” τα προβλήματα και μόνο αν είχες δυνατότητα επικοινωνίας με την κεντρική διοίκηση υπήρχε η δυνατότητα να έλθει το αυτοκίνητο καταγραφής ή τα συνεργεία.

2 εκατ. μετρητές με ανύπαρκτα ή καθόλου ΑΦΜ!

Σύμφωνα με την ΡΑΕ, όμως, από τους περίπου 7,5 εκατ. μετρητές τα 2 εκατ. μετρητές του ΔΕΔΔΗΕ περιλαμβάνουν ανύπαρκτους αριθμούς φορολογικού μητρώου ή δεν διαθέτουν καθόλου ΑΦΜ!
Ύστερα, όμως, από την ταπείνωση χιλιάδων νοικοκυριών επί τρείς ημέρες δίχως ηλεκτρικό ρεύμα, ο διαχειριστής ανακοίνωσε διαγωνισμό, ύψους 830 εκατ. ευρω για τους 7,7 εκατ. “έξυπνους” μετρητές μέσω δανεισμού απο το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ένα μονοπώλιο, επιδιώκει να αυξήσει τα έσοδα του μέσω των μετρητών (εντοπισμός βλαβών, ρευματοκολοπών) δίχως να παρέχει τις υπηρεσίες για τις οποίες αμοίβεται.
Βαρύ, το έργο του αρμόδιου εισαγγελέα που ανέλαβε την έρευνα για το αν τελέστηκε το αδίκημα της διατάραξης κοινωφελούς εγκατάστασης.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης