Τελευταία Νέα
Διεθνή

New York Times: Μυστική συμφωνία Facebook - Google για τον έλεγχο της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς

New York Times: Μυστική συμφωνία Facebook - Google για τον έλεγχο της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς
Σύμφωνα με του New York Times οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί ήλθαν σε μυστική συμφωνία
Σχετικά Άρθρα

Για μυστική συμφωνία μεταξύ της Facebook και της Google για τον έλεγχο της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς κάνει λόγο με σχετική αρθρογραφία της η εφημερίδα New York Times, προκαλώντας για άλλη μία φορά τη μήνι διαφημιστών και διαφημιζόμενων. 
Το Facebook αποκάλυψε το 2017 ότι δοκιμάζει νέο τρόπο πώλησης διαφημίσεων στο διαδίκτυο, με το οποίο αναμενόταν να θέσει εν αμφιβόλω την πρωτοκαθεδρία της Google στο Διαδίκτυο.
Ωστόσο, δύο χρόνια αργότερα, ανακοίνωσε ότι ενώνει τις δυνάμεις του με μπλοκ εταιρειών στο οποίο ήταν ενταγμένη και η Google, εγκαταλείποντας φαινομενικά τα σχέδιά του.
Το Facebook δεν διευκρίνισε ποτέ γιατί ανέκρουσε πρύμναν, αλλά η αντιμονοπωλιακή αγωγή που υποβλήθηκε από δέκα γενικούς εισαγγελείς τον περασμένο μήνα υποδηλώνει ότι η Google επεδίωκε συνεργασία με τη δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με τους New York Times, οι δύο τεχνολογικοί κολοσσοί ήλθαν σε μυστική συμφωνία για τον έλεγχο της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς.
Η συμφωνία είχε την κωδική ονομασία «Jedi Blue» και προέβλεπε πολύ πιο ευνοϊκούς όρους διαφήμισης στην Google για το Facebook από ό,τι για άλλους συνεταίρους της.
Σε αντάλλαγμα, το Facebook απέσυρε λογισμικό της σε σχέση με τις online διαφημίσεις, το οποίο θα αποτελούσε απειλή για την Google στην ψηφιακή αγορά.
Αντί αυτού, δύο χρόνια μετά, στήριξε την Open Bidding πλατφόρμα της Google.

Πέπλο μυστικότητας

Όλες οι διαπραγματεύσεις έγιναν υπό άκρα μυστικότητα.
Μέρος της συμφωνίας προέβλεπε πως το Facebook θα έκανε προσφορές τουλάχιστον για το 90% των υποψήφιων διαφημίσεων όταν μπορούσε να αναγνωρίσει τους χρήστες και υποσχέθηκε minimum επένδυση 500 εκατομμυρίων δολ. το χρόνο.
Φυσικά, οι υπόλοιπες επιχειρήσεις δεν είχαν τα ίδια εργαλεία της Google στην κατοχή τους.

«Συνηθισμένες τέτοιες πρακτικές»

Η αποκάλυψη της συμφωνίας μεταξύ των δύο τεχνολογικών κολοσσών έχει προκαλέσει, για άλλη μία φορά, ανησυχία και ερωτήματα για το πώς οι μεγαλύτερες εταιρείες συνεργάζονται ώστε να αποκλείσουν το ανταγωνισμό.
Εν προκειμένω, ο έλεγχος των διαφημίσεων όριζε τους νικητές και τους ηττημένους σε διάφορες αγορές τεχνολογικών υπηρεσιών και προϊόντων.
Από την άλλη, σύμφωνα με τις Google και Facebook, τέτοιες συμφωνίες και πρακτικές συνηθίζονται στον κλάδο της ψηφιακής διαφήμισης.
Μάλιστα, οι ιθύνοντες των δύο εταιρειών δήλωσαν «με παράπονο», σύμφωνα με του New York Times, ότι η συμφωνία παρερμηνεύθηκε από τα μέσα ενημέρωσης.
«Η συμφωνία με την Google συμβάλλει στην αύξηση του ανταγωνισμού» υποστήριξε εκπρόσωπος της Facebook, προσθέτοντας:
«Οποιοσδήποτε άλλος υπαινιγμός είναι αβάσιμος».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης