Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Θαύμα: Δεν έφτασαν ποτέ καταγγελίες για τις εταιρίες courier στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή!!!

Θαύμα: Δεν έφτασαν ποτέ καταγγελίες για τις εταιρίες courier στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή!!!
Για να μην φτάσουν οι καταγγελίες στη ΓΓ Καταναλωτή, είτε υπάρχουν καταγγελίες στο Σύνηγορο του Καταναλωτή, που δεν διαβιβάστηκαν στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου, είτε οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε άλλα μέσα καταγγελίας
«Καμία επίσημη καταγγελία δεν έχει φτάσει στην Γενική Γραμματεία εμπορίου για το θέμα των κούριερ», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.
Ο κ. Σταμπουλίδης μιλώντας χτες στην τηλεοπτική εκπομπή Μarket Watch που αποτελεί συνεργασία του bankingnews.gr με τον τηλεοπτικό σταθμό Action24, τόνισε ότι παρά το σάλο που έχει δημιουργηθεί εν μέσω πανδημίας για τις σημαντικές καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί στην διακίνηση εμπορευμάτων μέσω των εταιρειών ταχυμεταφορών, καμμία επίσημη καταγγελία δεν έχει φτάσει μέχρι τώρα στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου.
Και το θέμα που προκύπτει σε αυτή την περίπτωση είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς δύο μπορεί να είναι τα ενδεχόμενα: είτε να υπάρχουν καταγγελίες καταναλωτών στο Σύνηγορο του Καταναλωτή, οι οποίες δεν διαβιβάστηκαν στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου, είτε οι καταναλωτές έχουν στραφεί σε άλλα μέσα καταγγελίας.
Στην πρώτη περίπτωση, η μόνη καταγγελία και διαβίβαση του Συνήγορου του Καταναλωτή που υπάρχει προς την Γενική Γραμματεία Εμπορίου είναι όσον αφορά παράνομες πρακτικές από e-shops.
Eίναι ενδεικτικά όσα ανέφερε προ ημερών ο Συνήγορος του Καταναλωτή, Λευτέρης Ζαγορίτης, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό ανέφερε ότι θύματα επιτήδειων έπεσαν στη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού εκατοντάδες πολίτες, καθώς έκρηξη αναφορών και καταγγελιών καταγράφηκε κατά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, αλλά μόνο για τα eshops.
«Εχουμε περισσότερες από 700-800 αναφορές αυτής της κατηγορίας και κάθε μέρα αυξάνονται” υποστήριξε ο κ. Ζαγορίτης αναφορικά με καταγγελίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι οποίες προστέθηκαν στον “κατάλογο” παραπόνων και καταγγελιών κατά την πανδημία, όπου μεταξύ άλλων καταγράφηκαν προβλήματα αναφορικά με ακυρώσεις πτήσεων και οργανωμένων σχολικών εκδρομών, δίδακτρα και “ανάμεσα σε αυτά και το θέμα του ηλεκτρονικού εμπορίου”.
“Εμείς ετοιμαζόμαστε να καταθέσουμε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, μηνυτήριες αναφορές” γνωστοποίησε  ο κ. Ζαγορίτης, σημειώνοντας παράλληλα πως αυτές οι εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops) “από την αρχή είχαν σκοπό να χρησιμοποιήσουν την μέθοδο των ελκυστικών προϊόντων”.
Στο πλαίσιο αυτό, “3 εταιρίες έχουν καταβάσει ρολά και ερευνούμε άλλες δύο περιπτώσεις, καθώς εκείνο που μας ενδιαφέρει είναι να πάρουν πίσω οι καταναλωτές τα χρήματά τους” σχολίασε ο Συνήγορος του Καταναλωτή.
Στις πρώτες θέσεις των καταγγελιών βρίσκονται έξυπνα κινητά, ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τάμπλετ, με τον κ. Ζαγορίτη να συστήνει στο εξής στους καταναλωτές “να μην προπληρώνουν”, προκρίνοντας ως τρόπο αγοράς στο ηλεκτρονικό εμπόριο την αντικαταβολή.
Ο κ. Ζαγορίτης δεν ανέφερε πουθενά καταγγελίες που έχουν γίνει για τις μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων από εταιρείες ταχυμεταφορών.
Ποιά είναι τελικά η αλήθεια;
Μήπως ο Συνήγορος του Καταναλωτή αν και μπορεί να έχει τέτοιες καταγγελίες δεν τις έχει μεταβιβάσει στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου ή οι καταναλωτές έχουν γίνει «καταγγελτικοί» μέσω των social και δεν προβαίνουν σε σχετικές καταγγελίες, θεωροώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα λυθεί το πρόβλημα τους;
Πολλές ήταν τα δημοσιεύματα που κυκλοφόρησαν και μιλούσαν για τα παράπονα του κόσμου για τις εταιρείες ταχυμεταφοράς οι οποίες δεν ενίσχυσαν όσο θα έπρεπε τουλάχιστον το προσωπικό τους για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στη "βροχή" ηλεκτρονικών παραγγελιών και παραδόσεων δεμάτων που έφερε αναμενόμενα το "λουκέτο" ελέω κορωνοϊού στην πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων.
Μάλιστα τα ίδια δημοσιεύματα έκαναν λόγο «για παράπονα και καταγγελίες ότι τα δέματα δεν παραδίδονται κατ' οίκον και πως οι πελάτες αναγκάζονται  να πηγαίνουν στα υποκαταστήματα των εταιρειών κούριερ, όπου μάλιστα βρίσκονται αντιμέτωποι με συνωστισμό, ουρές, ελλιπή σε ορισμένες περιπτώσεις μέτρα προστασίας για τον COVID-19 και άλλα κακώς κείμενα».
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Π. Σταμπουλίδης παραδέχτηκε πάντως ότι αυτή την περίοδο έγιναν αρκετές καταγγελίες για τραπεζικά προϊόντα αλλά και για ασφαλιστικές εταιρίες.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης