Γερμανία: Σε χαμηλά 11 ετών υποχωρεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη για τον Απρίλιο 2020 - Στις 2,7 μονάδες ο δείκτης GfK

Γερμανία: Σε χαμηλά 11 ετών υποχωρεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη για τον Απρίλιο 2020 - Στις 2,7 μονάδες ο δείκτης GfK
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης του ινστιτούτου GfK διαμορφώνεται στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Μάιο του 2009
«Βουτιά» αναμένεται να καταγράψει το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία για τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με τα σημερινά (26/3) στοιχεία του ερευνητικού ινστιτούτου GfK, υποχωρώντας στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων έντεκα ετών.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του GfK που αφορά τον Απρίλιο διαμορφώθηκε στις 2,7 μονάδες, έναντι 8,3 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, γεγονός που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από τον Μάρτιο του 2009, όταν ο δείκτης είχε διαμορφωθεί στις 2,6 μονάδες.
Παράλληλα, τα στοιχεία του ινστιτούτου αποδείχθηκαν κατώτερα σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι οποίοι προέβλεπαν ότι ο δείκτης θα διαμορφωθεί στις 7,5 μονάδες.
Ο υποδείκτης που σχετίζεται με τις προοπτικές της γερμανικής οικονομίας κατέγραψε «βουτιά» στις -19,2 μονάδες, έναντι 1,2 μονάδων τον προηγούμενο μήνα, γεγονός που αποτελεί το χαμηλότερο επίπεδο από τον Αύγουστο του 2012, όταν ο δείκτης είχε διαμορφωθεί στις -20 μονάδες.
Όσον αφορά τον υποδείκτη προσδοκιών εισοδήματος, καταγράφηκε πτώση στις 27,8 μονάδες, έναντι 41,2 μονάδων προηγούμενος, ο υποδείκτης που σχετίζεται με την πρόθεση των καταναλωτών να προχωρήσουν σε κάποια σημαντική αγορά κατέγραψε τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση που έχει αναφέρει ποτέ το ινστιτούτου, υποχωρώντας κατά -22 μονάδες, στις 31,4 μονάδες συνολικά.
«Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες εξελίξεις, αποσύρουμε τις προβλέψεις μας για αύξηση της κατανάλωσης κατά 1% το 2020», δήλωσε ο ειδικός καταναλωτών του ινστιτούτου, Rolf Buerkl, διευκρινίζοντας ότι «οι πωλητές λιανικού εμπορίου, οι κατασκευαστές και οι πάροχοι υπηρεσιών πρέπει να προετοιμαστούν για μία ύφεση».
«Το πόσο σοβαρή θα είναι αυτή η ύφεση θα εξαρτηθεί τελικά από το πότε θα επιστρέψει η οικονομία στην ομαλότητα», πρόσθεσε ο κ. Buerkl, ενώ υπογράμμισε ότι «μία αξιόπιστη πρόβλεψη σχετικά με την κατανάλωση μπορεί να γίνει μόνο όταν μπορούμε να προβλέψουμε πόσον καιρό θα παραμείνουν τα προστατευτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού».
«Οι καταναλωτές αναμένουν πολύ δύσκολες στιγμές για την οικονομία της Γερμανίας το επόμενο διάστημα», πρόσθεσε ο ειδικός καταναλωτών του GfK.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS