Τελευταία Νέα
Πολιτική

ΠΑΣΟΚ για ΟΛΠ - Ναι στην αξιοποίηση των λιμανιών, όχι στην αντικατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικό

ΠΑΣΟΚ για ΟΛΠ - Ναι στην αξιοποίηση των λιμανιών, όχι στην αντικατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικό
Τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης για το μέλλον του τόπου και τα διευρωπαϊκά δίκτυα και δεν είναι αποδεκτή η υποκατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικά μονοπώλια, επισημαίνεται
Aντιδρά το ΠΑΣΟΚ στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ, σημειώνοντας σε ανακοίνωσή του ότι είναι υπέρ της αξιοποίησης της περιουσίας των λιμανιών, με διαδικασίες όμως που είναι συμβατές με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ευρωπαϊκού κεκτημένου σε θέματα ανταγωνισμού, διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, εργασιακών σχέσεων και προστασίας του περιβάλλοντος.
Παράλληλα, παραθέτει και σχετική δήλωση του προέδρου του κόμματος, Ευάγγελου Βενιζέλου, ότι «τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης για το μέλλον του τόπου και τα διευρωπαϊκά δίκτυα και δεν είναι αποδεκτή η υποκατάσταση του κρατικού μονοπωλίου από ιδιωτικά μονοπώλια».
Στην ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ γίνεται αναφροα και στην εισήγηση στη Βουλή του Φίλιππου Σαχινίδη, ο οποίος υποστήριξε ότι «από τη διεθνή εμπειρία γνωρίζουμε ότι προϋπόθεση για να προχωρήσουμε σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος από το κράτος προς κάποιον ιδιώτη σε μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές συνθήκες είναι η ύπαρξη Ρυθμιστικής Αρχής».
Διερωτήθηκε δε «πώς η κυβέρνηση αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να προχωρήσει η διάθεση από το ΤΑΙΠΕΔ πακέτου μετοχών άνω του 50%, χωρίς, όμως να έχει προχωρήσει στην εφαρμογή της πρόβλεψης του ν. 4150, με τον οποίο προβλέπεται η δημιουργία Ρυθμιστικής Αρχής;».
«Θεωρώ, ότι αυτό το κενό μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα και νόθευση του ανταγωνισμού» επεσήμανε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ και σημείωσε ότι «και όταν κατατέθηκε ο ν.3845/2010 από τον Υπουργό Οικονομικών τον κ. Παπακωνσταντίνου επροτείνετο τότε η πώληση του 23,1% των μετοχών.
»Αργότερα με τον ν.4093/2012 που κατατέθηκε από τον Υπουργό Οικονομικών τον κ. Στουρνάρα προβλέπονταν ιδιωτικοποιήσεις κυρίως μέσω παραχωρήσεων με στόχο την αξιοποίηση των λιμένων. Σήμερα προχωρούμε στην επιλογή της πρότασης για την διάθεση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Θα μπορούσατε να μας εξηγήσετε την διαδρομή; Πώς ξεκινήσαμε από το 23,1%, μετά πήγαμε σε παραχωρήσεις και καταλήγουμε στην επιλογή την οποία έχουμε σήμερα».
Στο τέλος της διαδικασίας, ο Γ. Κουτσούκος τόνισε ότι «τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ανταγωνισμό και πώς θα τα κρίνει Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ακόμα αδιευκρίνιστα» ενώ «το επόμενο σημείο στο οποίο είμαστε στον αέρα είναι σε σχέση με το μέλλον των επενδύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη στο Λιμάνι με κοινοτικούς πόρους, το οποίο είναι αβέβαιο πώς θα συνεχιστεί και αν θα μπλέξουν στις διαδικασίες περί των κρατικών ενισχύσεων».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης