Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Η Hellenic Train θέλει αποζημίωση για τα διαφυγόντα έσοδα, ενώ ο ΟΣΕ θα επισκευάσει την κατεστραμμένη γραμμή

Η Hellenic Train θέλει αποζημίωση για τα διαφυγόντα έσοδα, ενώ ο ΟΣΕ θα επισκευάσει την κατεστραμμένη γραμμή
Σύμβαση που προβλέπει τα πάντα και δεν χρειάζεται ασφαλιστική κάλυψη για τις ….αναποδιές
Τα ταμεία του κράτους έβαλε στο «στόχαστρο» η Hellenic Train για να ξεχάσει τα απανωτά χτυπήματα που δέχθηκε τη φετινή χρονιά ενώ πολλά οικονομικά της προβλήματα θα είχαν αντιμετωπιστεί αν είχε ασφαλίσει τα δρομολόγια της, για τα απολεσθέντα τα έσοδα της ακόμη και για φονικά συμβάντα όπως αυτό που έγινε στις αρχές του περασμένου Μαρτίου.

Οι πληροφορίες που έφθασαν στο ΒΝ λένε ότι η εταιρεία δεν είχε αντίστοιχο πακέτο ασφαλιστικής κάλυψης διότι η σύμβαση παραχώρησης ήταν αρκετά διαφανής για την Ιταλική εταιρεία αφού προβλέπει αποζημίωση για τα διαφυγόντα έσοδα της εταιρείας και τις όποιες ζημιές του δικτύου θα έπεφταν στον κρατικό ΟΣΕ.
Οι ασφαλιστικές καλύψεις σε αντίστοιχα οικονομικά μεγέθη είναι στα «σπάργανα» όταν η εγχώρια αγορά είναι σχετικά μικρή για να τρέξει αντίστοιχα project.
Έμπειρος άνθρωπος που εργάζεται στο σιδηρόδρομο για περισσότερες από τρεις δεκαετίες μας είπε με νόημα ότι η μόνη ασφάλεια που ξέρει είναι αυτή που έχουν τα βαγόνια μίας αμαξοστοιχίας.
Η διοίκηση της Hellenic Train αναμένεται να διεκδικήσει ότι δικαιούται από την προβλεπόμενη Σύμβαση που υπογράφηκε με τα Ελληνικό Δημόσιο επί ΣΥΡΙΖΑ για να αναθεωρηθεί στη συνέχεια από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία όπως λένε οι πολιτικοί της αντίπαλοι το ύψος των επενδύσεων από τα 700 εκατ. ευρώ μειώθηκε στα 160 εκατ. ευρώ.
Πάντως η διοίκηση εμφανίζεται να ασκήσει τα δικαιώματά της που απορρέουν από τη σύμβαση. Το ύψος των οικονομικών απαιτήσεων φθάνει τα 100 εκατ ευρώ διότι δεν μπορεί να εκτελέσει δρομολόγια στη βασική γραμμή του άξονα που ενώνει την Αθήνα με τη Βόρεια Ελλάδα διότι ο πρόσφατες φονικές πλημμύρες με την ονομασία Daniel , ξήλωσε το σιδηροδρομικό δίκτυο 150 χιλιομέτρων ενώ η υποχρέωση της επισκευής της βασικής γραμμής πρέπει να γίνει από τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος.

Μέχρι να επισκευαστεί το δίκτυο το οποίο θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος και πολλά εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα βγουν από τα κρατικά ταμεία.
Η επένδυση των Ιταλών προστατεύεται από τη Σύμβαση αφού έχει προβλέψει και οικονομική αποζημίωση για το τιμολόγιο ενέργειας που εκτοξεύτηκε το 2022 με την εταιρεία να ζητά το ποσό των 16 εκατ. ευρώ. Επιπλέον έχει ζητήσει το ποσό των 4 εκατ. ευρώ από την περίοδο του COVID.
Σε συνάντηση που είχε η διοίκηση της ιταλικής εταιρείας με το προεδρείο των εργαζομένων, οι οποίοι να σημειωθεί φοβούνται ότι το εργασιακό περιβάλλον είναι ασταθές διότι η εταιρεία δεν έχει έσοδα.
Η μητρική εταιρεία θα χρηματοδοτεί τη θυγατρική της στην Ελλάδα όμιλος Ferrovie dello Stato Italiane ( FSI) μέχρι τα τα΄λεη του 2023.
Ο επικεφαλής της Hellenic Train, Maurizio Capotorto, ζήτησε από το ελληνικό Δημόσιο να βάλει πλάτη για διασωθεί η επιχείρηση.
Οι 1100 εργαζόμενοι ανησυχούν διότι οι εγγυήσεις που παρέχει ο ιταλικός όμιλος συνδυάζονται με τις κινήσεις του ελληνικού Δημοσίου να ανταποκριθεί στις οικονομικές του υποχρεώσεις προς την Hellenic Train.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης