Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μονοπώλιο Περιστέρη και Holterman το εθνικό οδικό δίκτυο της Ελλάδος – Τελικά ποιο είναι το σχέδιο;

Μονοπώλιο Περιστέρη και Holterman το εθνικό οδικό δίκτυο της Ελλάδος – Τελικά ποιο είναι το σχέδιο;
Είναι εντυπωσιακό ότι εκτός από τον έλεγχο του οδικού δικτύου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φιλοδοξεί να επεκτείνει τον έλεγχό της σε περιφερειακά αεροδρόμια και λιμάνια, οπότε ελάχιστοι πολίτες θα έχουν το προνόμιο να μην πληρώνουν στην συγκεκριμένη εταιρεία.
Σχετικά Άρθρα

Ένα καινούργιο, αόρατο μονοπώλιο ελέγχει το βασικό οδικό δίκτυο της Ελλάδος.
Μετά από χρόνια κακοδιαχείρισης και εγκατάλειψης, η διαχείριση των εθνικών οδών ιδιωτικοποιήθηκε με στόχο καλύτερη συντήρηση και λειτουργία του οδικού δικτύου.
Το ουσιαστικό όμως αποτέλεσμα είναι να δημιουργηθεί ένα σκληρό μονοπώλιο που ελέγχει η συντροφία Holterman - Περιστέρη δηλαδή Ελλάκτωρ – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία διατηρεί ισχυρό ρόλο σήμερα σε μεγάλο μέρος της εθνικής οδού Αθηνών Λαμίας, την Εγνατία, την Αθήνα -Τρίκαλα, την Ιόνια οδό, την Πελοπόννησο.

Με μια κουβέντα κανείς δεν μπορεί να μετακινηθεί οδικός χωρίς να πληρώσει τις συγκεκριμένες εταιρείες.
Πέραν όμως από την οικονομική διάσταση της υπόθεσης, αποδεικνύεται ότι δημιουργούνται και πολιτικά θέματα καθώς ο έλεγχος του βασικού οδικού δικτύου έχει ευρύτερες επιπτώσεις.
Η όποια κυβέρνηση κινδυνεύει αντί να ελέγχει το οδικό δίκτυο να ελέγχεται από αυτό!

Η υπόθεση της Αττικής οδού, η αντιπαράθεση της κυβέρνησης με μια εταιρεία και η ανταλλαγή επικριτικών ανακοινώσεων, είναι ένα μικρό δείγμα των κρίσεων που μπορούν να προκύψουν.
Για πολλά επιμέρους θέματα η κρατική διοίκηση πρέπει να εξασφαλίσει τη σύμφωνη γνώμη των κυρίαρχων των διοδίων.
Όσον αφορά την οικονομική διάσταση, οι εταιρίες σημειώνουν συνήθως το γεγονός ότι δεν ορίζουν αυτές τοι ύψος των διοδίων αλλά αυτό έχει αποφασιστεί από το κράτος.
Στην πραγματικότητα όμως η εκτόξευση των διοδίων τα τελευταία χρόνια αποδεικνύει ότι η δυνατότητα διαπραγμάτευσης του δημοσίου δεν είναι ισχυρή και το κόστος πλήττει τους καταναλωτές αλλά και την οικονομία γενικότερα καθώς το κόστος μετακίνησης προϊόντων και ανθρώπων επηρεάζει την ανταγωνιστικότητα και τον τιμάριθμο.

Η ανάθεση σε ιδιωτικές εταιρείες της διαχείρισης του οδικού δικτύου θεωρήθηκε κάποτε αναγκαία εξαιτίας της αποτυχίας των κρατικών υπηρεσιών να προσφέρουν υπηρεσίες ποιότητας.
Ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία ενός ιδιωτικού μονοπωλίου που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την οικονομία ενώ η κακοκαιρία στην Αττική Οδό έθεσε σε αμφιβολία και την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Σε διάστημα ενός έτους όλα τα οδικά δίκτυα απέκτησαν αφεντικό, την ίδια συμμαχία.
Αν αυτός δεν είναι ο ορισμός του καρτέλ, τι μπορεί να είναι.
Είναι εντυπωσιακό ότι εκτός από τον έλεγχο του οδικού δικτύου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ φιλοδοξεί να επεκτείνει τον έλεγχό της σε περιφερειακά αεροδρόμια και λιμάνια, οπότε ελάχιστοι πολίτες θα έχουν το προνόμιο να μην πληρώνουν στην συγκεκριμένη εταιρεία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης