Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Airtickets - travelplanet 24: Σε πλήρη ισχύ οι κρατήσεις - Πως έφτασαν στο... κανόνι

tags :
Airtickets - travelplanet 24: Σε πλήρη ισχύ οι κρατήσεις - Πως έφτασαν στο... κανόνι
Ήδη έχει καταβληθεί το σύνολο των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων στους εργαζομένους, αναφέρει η Tripsta σε ανακοίνωσή της
Σε διευκρινίσεις προχώρησε ο όμιλος Tripsta μετά την αναστολή των δύο διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων Travelplanet24 και Airtickets, με την εταιρεία να τονίζει  ότι τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.

Ειδικότερα, "σε συνέχεια της ανακοίνωσής μας και καθώς υπήρξαν ερωτήσεις πάνω σε διάφορα θέματα,  η Εταιρεία διευκρινίζει τα εξής:

Για τα θέματα των εργαζομένων:

Πρώτο μέλημα της Εταιρείας ήταν και είναι οι εργαζόμενοί της.
Ήδη έχει καταβληθεί το σύνολο των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων στους εργαζομένους.
Η ανταπόκρισή τους και η στάση τους σε αυτή τη δύσκολη στιγμή ήταν συγκινητική και τους ευχαριστούμε για τη συμπαράστασή τους.
Η Εταιρεία συνεχίζει να έχει στο δυναμικό της εργαζομένους, ώστε να είναι σε θέση να εξυπηρετεί άρτια τους πελάτες της.

Για τα θέματα των οφειλών:

Οι υποχρεώσεις της Εταιρείας προς το σύνολο των αεροπορικών εταιρειών (IΑΤΑ) είχαν ρυθμιστεί και εξυπηρετούντο με βάση συγκεκριμένο πρόγραμμα αποπληρωμής, το οποίο και τηρείται.
Δεν υπάρχουν οφειλές προς το ελληνικό δημόσιο, τους ασφαλιστικούς οργανισμούς και τις τράπεζες. Δεν υπάρχουν οφειλές προς του εργαζομένους, οι οποίοι έχουν λάβει το σύνολο των δεδουλευμένων και των νόμιμων αποζημιώσεών τους.
Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων, σημειώνεται ότι με βάση την παγκόσμια πρακτική, η ομαλή και καλόπιστη εκτέλεση των συμβάσεων μαζί τους δεν δημιουργεί χρηματικές οφειλές από την Εταιρεία προς αυτούς αλλά το αντίθετο: η διενέργεια κρατήσεων μέσω των πλατφορμών τους δημιουργεί οφειλές αυτών προς την Εταιρεία. Επειδή υπήρξε κακόπιστη και καταχρηστική παραβίαση των συμβατικών υποχρεώσεων από την Travelport, λαμβάνονται όλα τα νόμιμα και δικαστικά μέσα εναντίον τους με στόχο τη δικαίωση της Εταιρείας από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την εξέλιξη της νομικής διαδικασίας θα δοθούν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Για τα θέματα ρευστότητας της Εταιρείας:

Επί 13 χρόνια η Εταιρεία λειτούργησε με επιτυχία ώστε να βρίσκεται μέσα στα πέντε μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία της Ευρώπης και να καλύπτει πάνω από 46 αγορές σε όλο τον κόσμο.
Ο κλάδος της μεταπώλησης των αεροπορικών εισιτηρίων είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός καθώς λειτουργεί με πολύ μικρά περιθώρια κέρδους και συνεπώς βασίζεται απολύτως στη ρευστότητα.
Το πρόβλημα που δημιούργησε στα ταμειακά διαθέσιμα της Εταιρείας η στάση συγκεκριμένων συνεργατών, υπονόμευσε οποιοδήποτε σχεδιασμό, πλήττοντας τη ρευστότητα μιας Εταιρείας με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.
Η Εταιρεία λαμβάνει μέτρα ώστε να εξισορροπήσει τις ταμειακές της ροές.

Για τα θέματα τυχόν επίπτωσης στον ελληνικό τουρισμό:
 
Ουδεμία επίπτωση υπάρχει για τον ελληνικό τουρισμό.
Τα ήδη εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.
Σημειώνεται δε ότι το 80% της δραστηριότητας της Εταιρείας αφορά εισιτήρια από και προς διεθνείς προορισμούς και όχι προς την Ελλάδα.

Για τα θέματα λειτουργίας της Εταιρείας:

Οι ιστοσελίδες των Εταιρειών συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά.
H ιστοσελίδα της airtickets® λειτουργεί ως πλατφόρμα σύγκρισης τιμών με έκδοση μέσω τρίτων παρόχων.
Η ιστοσελίδα της travelplanet24 εξυπηρετεί ακτοπλοϊκές κρατήσεις.
Όλοι οι πελάτες εξυπηρετούνται κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις είναι σε πλήρη ισχύ.
Το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών και για τις δύο εταιρείες λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00 – 17:00 στον 3ο όροφο της Καραγιώργη Σερβίας 4 στο Σύνταγμα.
Η ελληνική αγορά αποτελεί αναμφίβολα ένα δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Παρά τις αντίξοες συνθήκες, η Εταιρεία αναπτύχθηκε χάρη στην εμπιστοσύνη των πελατών της, τους οποίους θα συνεχίσει με ευσυνειδησία να εξυπηρετεί.
Στο σημείο αυτό, σημειώνουμε ότι η Εταιρεία αναμένει πληρωμή συμφωνημένων απαιτήσεών της από την εταιρεία διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων, την Amadeus, με την οποία εξακολουθεί να συνεργάζεται και τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την εξυπηρέτηση των πελατών της, όπως για παράδειγμα  επιστροφή χρημάτων από τυχόν ακυρώσεις εισιτηρίων και άλλα σχετικά αιτήματα.
Για κάθε εξέλιξη θα παράσχουμε άμεση ενημέρωση προς όλους".

Δήλωση της Travelport

Ένας εκπρόσωπος από την Travelport δήλωσε: Σύμφωνα με την πολιτική της εταιρείας, η Travelport δεν είναι σε θέση να μοιραστεί δημόσια οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με τις ατομικές της συμφωνίες με συνδρομητές.
Αυτό που μπορούμε να πούμε όμως είναι ότι αρνούμαστε κατηγορηματικά οποιαδήποτε παράβαση στις σχέσεις μας με την Tripsta και θα υπερασπιστούμε δυναμικά σε περίπτωση που ξεκινήσει οποιαδήποτε δικαστική διαδικασία

Πως έφθασε στο …κανόνι η travelplanet24 και η airtickets - Πλήρωνε επιτόκιο 25% για πίστωση

Στο  ….κόκκινο ήταν η εταιρεία travelplanet24 από το 2104 και άντεξε μέχρι το 2018.
Η δυναμική ανάπτυξη της εταιρείας αρχίζει ουσιαστικά το Φεβρουάριο του 2013.
Ο διιευθύνων σύμβουλος Philipp  Brinkmann συγκαλεί γενική συνέλευση των μετοχών και προχωρά σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 300.000  ευρώ.
Ο Philipp  Brinkann έβαλε 104.011 ευρώ και ο κ. Keim Kristof με 111.345  ευρώ.
Στο νέο εταιρικό σχήμα ακολούθησαν ακόμη επτά νέα μέλη συνεισφέροντας από 3.000 έως 20. 000. ευρώ
Το όνειρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας έγινε πραγματικότητα και στην κυριολεξία  …απογειώθηκε αφού η εταιρεία παρουσίασε πωλήσεις εισιτηρίων συνολικής αξίας 207.565.802 ευρώ τo 2013.
H αξία των πωλήσεων ανήλθε σε 269.016.275 εκατ. ευρώ το 2014.  
Οι καθαρές προμήθειες διαμορφώθηκαν σε 13.558.822 ευρώ το 2013 και το 2014 σε 18.228.906 ευρώ.
Πάντως η εταιρεία εμφάνισε ζημιές ύψους 1,57 εκατ. ευρώ για το 2014.
Η διοίκηση της εταιρείας αύξησε τα λειτουργικά έξοδα κατά 70% και αφορούσαν το τμήμα marketing για την προώθηση της εταιρείας. Πάντως ο ορκωτός ελεγκτής της οικονομικής  χρήσης του 2014 είχε διαπιστώσει αρνητικά ίδια κεφάλαια στην εταιρεία και επόμενη  κρίσιμη παρατήρηση ήταν ότι υπήρχαν επιταγές σε καθυστέρηση που ξεπερνούσαν τα 20 εκατ. ευρώ.

Πως ξεκίνησαν τα οικονομικά προβλήματα

Η αγορά της online κράτησης εισιτηρίων αποδεικνύεται μεγαλύτερη από τις προσδοκίες των μετόχων και στο τέλος τους …κατάπιε.
Τα βασικό αίτιο της κατάρρευσης ήταν η χαμηλή κεφαλαιακή  βάση που δεν τους έδινε το δικαίωμα καλύτερης διαπραγμάτευσης με τους ισχυρούς.
Η αρχική είσοδος στην αγορά του εξωτερικού μέσω πληρωμένων καναλιών διανομής έδινε στην εταιρεία για κάθε επιτυχημένη κράτηση από 10 ευρώ και έφθανε τα 25 ευρώ ανάλογα με το κανάλι διάθεσης.
Η εταιρεία εισέπραττε την αξία του εισιτηρίου μια μέρα μετά την πώληση (Τ+1) και την απέδιδε μετά από 15 ημέρες (Τ+15)
Η εταιρεία λόγω έλλειψη ρευστότητας δεν ήταν σε θέση να αξιοποιήσει την πίστωση των 15 ημερών με αποτέλεσμα να χάνει τα αρχικά προνόμια.
Όταν η αποπληρωμή ξεπερνούσε τις 15 ημέρες η εταιρεία πλήρωνε «καπέλο» τον δικαιούχο έκδοσης του εισιτηρίου.
Έτσι εισήλθε στο κόστος χρήσης της πίστωσης των αεροπορικών εταιρειών που έφθανε περίπου σε ένα επιτόκιο 25% ως κόστος του κεφαλαίου κίνησης.
Η travelplanet24 για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ρευστότητας μπήκε κάτω από την ομπρέλα των εταιρειών Marine Tours και Aktina Travel με σκοπό να μειώσει το κόστος αγοράς  αεροπορικών εισιτηρίων.
Η εταιρεία στις αρχές του 2014 είχε προχωρήσει στην έκδοση ομολογιακού δανείου ύψους 3,5 εκατ. ευρώ με τις εταιρείες venture capital funds, την Elikonos jeremie και την Odyssen Venture Partners
Στέλεχος της αγοράς δεν ήταν σε θέση να πει με βεβαιότητα ότι είχε εξοφληθεί το ομολογιακό δάνειο των 3,5 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της travelplanet24 για να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά προχώρησε σε εξαγορά της Airtickets.gr το Μάρτιο του 2015, η οποία να σημειωθεί κατείχε το 70%  της αγοράς.
Το κόστος εξαγοράς σε ποσοστόν 65% καλύφθηκε από 2 εταιρίες Global Distribution Systems.
Η εταιρεία στα επόμενα χρόνια δεν μπόρεσε να καλύψει τα οικονομικά ανοίγματα και το κυριότερο δεν ήταν σε θέση να βρει χρηματοδότηση όπως λέει στέλεχος της αγοράς.
Η οικονομική ασφυξία ήταν δεδομένη με την ΙΑΤΑ να λαμβάνει έγκαιρ  τα μέτρα της και να περιορίσει την αρχική ζημιά.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr    
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης