Τελευταία Νέα
Ενέργεια

Σε σύγχυση οι traders από το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο - Προβλήματα στην αγορά και κίνδυνος επάρκειας

Σε σύγχυση οι traders από το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο - Προβλήματα στην αγορά και κίνδυνος επάρκειας
Πολλές οι παγίδες του πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο
Σχετικά Άρθρα
Η επιβολή πλαφόν στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου που τέθηκε σε ισχύ την περασμένη εβδομάδα υποτίθεται ότι στοχεύει στην διατήρηση των ροών του ρωσικού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, με τρόπο που θα μειώσει τα έσοδα της Ρωσίας.
Αν και το ανώτατο όριο τιμών μπορεί να βγάζει νόημα για τους G7 στα χαρτιά, φαίνεται ότι έχει αρχίσει ήδη να προκαλεί σύγχυση στους traders πετρελαίου που πολύ σπάνια εμπορεύονται αργό σε σταθερές τιμές.
Στην πραγματικότητα, ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι αγοραπωλησίες πετρελαίου είναι τέτοιος που κατά πάσα πιθανότητα οι traders είναι αδύνατο να συμμορφωθούν με το πλαφόν, ακόμη και αν εκείνοι το θέλουν ή υποτεθεί ότι η Ρωσία έχει διάθεση να πουλήσει σε χώρες που υποστηρίζουν το πλαφόν.
Συγκεκριμένα, όπως έγραψε το Bloomberg που είχε επαφές με traders πετρελαίου, οι traders αρχίζουν να ανακαλύπτουν ότι κινδυνεύουν να βρεθούν με φορτία ρωσικού αργού που κοστίζουν περισσότερο από το ανώτατο όριο των 60 δολαρίων ανά βαρέλι και να χάσουν την πρόσβαση στις δυτικές ασφαλιστικές καλύψεις και τα δεξαμενόπλοια εξαιτίας αυτού του γεγονότος.
Και βέβαια, αν συμβεί αυτό, θα απειληθεί η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου.
«Οι φυσικοί traders σπάνια συναλλάσσονται με σταθερή τιμή», δήλωσε στο Bloomberg ο John Driscoll, επικεφαλής στρατηγικής στην JTD Energy Services.
«Είναι ένας πολύ πιο περίπλοκος χώρος όπου όλοι συναλλάσσονται με φόρμουλες και εντοπίζουν διαφορές πάνω στις τιμές spot επί συγκεκριμένων τιμών αναφοράς για τη διαπραγμάτευση πραγματικών φορτίων καθώς και το hedging που ακολουθεί».
Το ρεπορτάζ του Blοomberg συνεχίσει εξηγώντας ότι οι τρεις κορυφαίοι τύποι ρωσικού πετρεαλίου - Urals, Sokol και ESPO - τιμολογούνται βάσει προθεσμιακών ή κυμαινόμενων συμβάσεων, πράγμα που σημαίνει ότι η τελική τιμή ενός φορτίου καθορίζεται μόνο αρκετές εβδομάδες μετά την αγορά του φορτίου.
Το Bloomberg δίνει ένα παράδειγμα αυτών των μοντέλων τιμολόγησης με μια πρόσφατη αγορά από την Κίνα ενός φορτίου της ρωσικής ESPO.
Η τιμή για το φορτίο, ανά σύμβαση, προκύπτει από μια έκπτωση στον μέσο όρο των συμβάσεων μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού Brent του επόμενου μήνα και αυτός ο μέσος όρος θα καταστεί δυνατό να υπολογιστεί μόνο στο τέλος αυτού του μήνα.
Αυτό δημιουργεί κάθε είδους περιπλοκές για τους traders που θέλουν να συμμορφωθούν με το δυτικό πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο - καθώς δεν έχουν κανέναν τρόπο να γνωρίζουν εάν η τιμή ενός φορτίου θα παραμείνει κάτω από το πλαφόν μέχρι τη στιγμή που πρέπει να πληρωθεί, και όλα αυτά τα προβλήματα υπάρχουν ακόμη κι αν η Ρωσία αποφασίσει τελικά να μην εφαρμόσει την απειλή της ότι θα πάψει να πουλά πετρέλαιο στις χώρες που τηρούν το πλαφόν.
Το πώς όλα αυτά μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην αγορά φυσικού πετρελαίου - την αγορά που έχει τη μεγαλύτερη σημασία - είναι προφανές.
Τα φορτία θα μπορούσαν να καθυστερήσουν ή να μην φτάσουν ποτέ στον προορισμό τους καθώς η συμφωνία θα ακυρωθεί επειδή είχε παραβιάσει το πλαφόν.
Και βέβαια, αν αυτό γίνει επί δύο εβδομάδες, θα υπάρχει πρόβλημα επάρκειας στις φυσικές παραδόσεις στην αγορά και οι τιμές θ αρχίσουν να ανεβαίνουν.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης