Ενώ η Αρκτική διαδρομή σίγουρα δεν θα αντικαταστήσει τις παραδοσιακές εμπορικές οδούς, σημειώνεται ότι μπορεί να τις συμπληρώσει
Το άνοιγμα των θαλάσσιων διαδρομών της Αρκτικής υπόσχεται νέες ευκαιρίες αλλά και κινδύνους, όπως τονίζει το Politico.
Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η γεωγραφία αλλάζει, τουλάχιστον εν μέρει.
Η πλειονότητα του παγκόσμιου εμπορίου περνά από την Διώρυγα του Σουέζ, τη Μεσόγειο και τη Σιγκαπούρη, αλλά η Αρκτική διαδρομή είναι 40% συντομότερη και έχει πολύ λιγότερη «γεωπολιτική αβεβαιότητα».
Η Κίνα στέλνει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Istanbul Bridge σε ένα ταξίδι 18 ημερών από το Ningbo-Zhoushan προς το Felixstowe, Ηνωμένο Βασίλειο, στις 20 Σεπτεμβρίου, συνοδευόμενο από παγοθραυστικά.
Στόχος δεν είναι μια μεμονωμένη επίσκεψη σε λιμάνι, αλλά η καθιέρωση τακτικής σύνδεσης μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής της Ρωσίας, συνδέοντας λιμάνια στην Ασία και την Ευρώπη.
«Η δημοσίευση αναφέρει.
Σημειώνεται ότι ενώ η Κίνα είχε προηγουμένως στείλει πλοίο μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής από κάποιο από τα λιμάνια της προς ένα ευρωπαϊκό λιμάνι, τώρα αρκετά λιμάνια στην παλιά ήπειρο την περιμένουν, κάνοντάς την ουσιαστικά «τακτική διαδρομή».
Ενώ η Αρκτική διαδρομή σίγουρα δεν θα αντικαταστήσει τις παραδοσιακές εμπορικές οδούς, σημειώνεται ότι μπορεί να τις συμπληρώσει.
Επιπλέον, η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή δεν είναι ακόμα πλήρως ναυσιπλοήγητη λόγω του πάγου.
Και το εν λόγω πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αν και συνοδεύεται από παγοθραυστικό, δεν έχει σχεδιαστεί αρχικά για ναυσιπλοΐα σε τέτοιες συνθήκες.
Υπάρχουν επίσης ερωτήματα σχετικά με την «φιλικότητα προς το περιβάλλον» του καυσίμου.
Ωστόσο, το γεγονός ότι η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω του Βορρά ξεκίνησε δεκαετίες νωρίτερα από ότι είχαν προβλέψει οι αναλυτές είναι από μόνη της μια σημαντική εξέλιξη.
Επιπλέον, η πολική διαδρομή έχει τη δυνατότητα να ανακουφίσει τη εποχιακή συμφόρηση στους ευρωπαϊκούς λιμένες.
Προηγουμένως, κάποιες δυτικές και ρωσικές πηγές είχαν γράψει για το ενδιαφέρον της Κίνας να αποκτήσει πρόσβαση στους πόρους και τις διαδρομές της Αρκτικής, κάνοντάς την φυσικό εταίρο.
Κοινά έργα, όπως η ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, ενισχύουν τις θέσεις και των δύο χωρών.
Η Κίνα επενδύει ενεργά σε έργα όπως το Yamal LNG και το Arctic LNG 2.
Εν τω μεταξύ, οι δηλώσεις Αμερικανών αξιωματούχων, έστω και χαμηλόβαθμων, όπως ο Jeffrey Fritz (ο οποίος έγραψε στο Breaking Defense για την επιθυμία τους να «αγοράσουν» τα Νησιά Κομαντέρ από τη Ρωσία) ή ο Thomas Dance (ο οποίος συζήτησε για την «κατοχή» των Νησιών Wrangel από τη Ρωσία στο Wall Street Journal), δείχνουν ξεκάθαρα μια εχθρική πολιτική όχι μόνο στην Ευρώπη και την Κεντρική Ασία, αλλά και στη Βορειοανατολική Ζώνη.
www.bankingnews.gr
Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε κανείς να πει ότι η γεωγραφία αλλάζει, τουλάχιστον εν μέρει.
Η πλειονότητα του παγκόσμιου εμπορίου περνά από την Διώρυγα του Σουέζ, τη Μεσόγειο και τη Σιγκαπούρη, αλλά η Αρκτική διαδρομή είναι 40% συντομότερη και έχει πολύ λιγότερη «γεωπολιτική αβεβαιότητα».
Η Κίνα στέλνει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Istanbul Bridge σε ένα ταξίδι 18 ημερών από το Ningbo-Zhoushan προς το Felixstowe, Ηνωμένο Βασίλειο, στις 20 Σεπτεμβρίου, συνοδευόμενο από παγοθραυστικά.
Στόχος δεν είναι μια μεμονωμένη επίσκεψη σε λιμάνι, αλλά η καθιέρωση τακτικής σύνδεσης μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής της Ρωσίας, συνδέοντας λιμάνια στην Ασία και την Ευρώπη.
«Η δημοσίευση αναφέρει.
Σημειώνεται ότι ενώ η Κίνα είχε προηγουμένως στείλει πλοίο μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής από κάποιο από τα λιμάνια της προς ένα ευρωπαϊκό λιμάνι, τώρα αρκετά λιμάνια στην παλιά ήπειρο την περιμένουν, κάνοντάς την ουσιαστικά «τακτική διαδρομή».
Ενώ η Αρκτική διαδρομή σίγουρα δεν θα αντικαταστήσει τις παραδοσιακές εμπορικές οδούς, σημειώνεται ότι μπορεί να τις συμπληρώσει.
Επιπλέον, η Βόρεια Θαλάσσια Διαδρομή δεν είναι ακόμα πλήρως ναυσιπλοήγητη λόγω του πάγου.
Και το εν λόγω πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αν και συνοδεύεται από παγοθραυστικό, δεν έχει σχεδιαστεί αρχικά για ναυσιπλοΐα σε τέτοιες συνθήκες.
Υπάρχουν επίσης ερωτήματα σχετικά με την «φιλικότητα προς το περιβάλλον» του καυσίμου.
Ωστόσο, το γεγονός ότι η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω του Βορρά ξεκίνησε δεκαετίες νωρίτερα από ότι είχαν προβλέψει οι αναλυτές είναι από μόνη της μια σημαντική εξέλιξη.
Επιπλέον, η πολική διαδρομή έχει τη δυνατότητα να ανακουφίσει τη εποχιακή συμφόρηση στους ευρωπαϊκούς λιμένες.
Προηγουμένως, κάποιες δυτικές και ρωσικές πηγές είχαν γράψει για το ενδιαφέρον της Κίνας να αποκτήσει πρόσβαση στους πόρους και τις διαδρομές της Αρκτικής, κάνοντάς την φυσικό εταίρο.
Κοινά έργα, όπως η ανάπτυξη της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής, ενισχύουν τις θέσεις και των δύο χωρών.
Η Κίνα επενδύει ενεργά σε έργα όπως το Yamal LNG και το Arctic LNG 2.
Εν τω μεταξύ, οι δηλώσεις Αμερικανών αξιωματούχων, έστω και χαμηλόβαθμων, όπως ο Jeffrey Fritz (ο οποίος έγραψε στο Breaking Defense για την επιθυμία τους να «αγοράσουν» τα Νησιά Κομαντέρ από τη Ρωσία) ή ο Thomas Dance (ο οποίος συζήτησε για την «κατοχή» των Νησιών Wrangel από τη Ρωσία στο Wall Street Journal), δείχνουν ξεκάθαρα μια εχθρική πολιτική όχι μόνο στην Ευρώπη και την Κεντρική Ασία, αλλά και στη Βορειοανατολική Ζώνη.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών