Σύμφωνα με δημοσίευμα του Military Watch Magazine (MWM), το νέο αεροσκάφος θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, με στόχο να καλύψει κρίσιμα κενά στις δυνατότητες των ΗΠΑ και των συμμάχων τους
Σχέδια για την ανάπτυξη του WindRunner, ενός υπερμεγέθους στρατιωτικού μεταγωγικού αεροσκάφους που φιλοδοξεί να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο στον τομέα της στρατηγικής αερομεταφοράς, ανακοίνωσε η αμερικανική εταιρεία Radia.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Military Watch Magazine (MWM), το νέο αεροσκάφος θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, με στόχο να καλύψει κρίσιμα κενά στις δυνατότητες των ΗΠΑ και των συμμάχων τους.
Η σχεδίαση του WindRunner επικεντρώνεται στη μεγιστοποίηση του εσωτερικού όγκου και όχι στην αύξηση του ωφέλιμου φορτίου.
Αυτή η επιλογή θα επιτρέψει τη μεταφορά ολόκληρων συστημάτων χωρίς αποσυναρμολόγηση, κάτι που θεωρείται καθοριστικό για επιχειρήσεις ανεφοδιασμού σε περιβάλλοντα με περιορισμένες ή κατεστραμμένες υποδομές.
Το μοντέλο αυτό ευθυγραμμίζεται με τα νέα δόγματα «κατανεμημένων βάσεων» που αναπτύσσει η αμερικανική στρατιωτική στρατηγική, ειδικά σε περιοχές όπως ο Ειρηνικός, όπου οι αποστάσεις είναι τεράστιες και οι κινεζικές δυνατότητες αναχαίτισης θεωρούνται ιδιαίτερα αποτελεσματικές.
Εσωτερικός όγκος
Σύμφωνα με την Radia, το νέο μεταγωγικό θα διαθέτει εσωτερικό όγκο άνω των 6.800 κυβικών μέτρων – περίπου επτά φορές μεγαλύτερο από το C-5 Galaxy της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, το οποίο παραμένει σήμερα το μεγαλύτερο σε υπηρεσία.
Οι δυνατότητες του WindRunner είναι εντυπωσιακές:
• Μεταφορά 12 ελικοπτέρων AH-64 Apache,
• Έξι μεταγωγικών ελικοπτέρων CH-47 Chinook,
• Τεσσάρων tiltrotor αεροσκαφών CV-22,
• Ακόμη και μαχητικών F-16 ή F-35C σε μία πτήση.
Παράλληλα, το αεροσκάφος θα μπορεί να επιχειρεί από μη ασφαλτοστρωμένους διαδρόμους μήκους περίπου 1.800 μέτρων, διευρύνοντας τις επιλογές ανάπτυξής του σε δυσπρόσιτες ή προωθημένες περιοχές.
Ωστόσο, η μέγιστη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου, 72.575 κιλά, είναι χαμηλότερη σε σχέση με το C-5 (130.000 κιλά) ή το ρωσικό An-124 (150.000 κιλά).
Ο σχεδιασμός δίνει σαφή έμφαση στον όγκο παρά στο βάρος, κάτι που καθιστά το WindRunner κατάλληλο για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων όπως συναρμολογημένα αεροσκάφη, αλλά λιγότερο αποδοτικό στη μεταφορά βαρέος στρατιωτικού εξοπλισμού.
Οι διαστάσεις του αεροσκάφους αποτυπώνουν το μέγεθος του εγχειρήματος: μήκος 108 μέτρα, άνοιγμα φτερών 80 μέτρα και ύψος 24 μέτρα, δηλαδή μεγαλύτερο ακόμη και από ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.
Παρά τις φιλοδοξίες της Radia, η αμερικανική αεροπορική βιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις.
Η έλλειψη προγραμμάτων ανάπτυξης μεταγωγικών μεγάλης χωρητικότητας για περισσότερα από 50 χρόνια, σε συνδυασμό με τα τεχνικά και οικονομικά εμπόδια, δημιουργεί εύλογες αμφιβολίες για τη σκοπιμότητα και την τελική υλοποίηση του WindRunner.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Military Watch Magazine (MWM), το νέο αεροσκάφος θα είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, με στόχο να καλύψει κρίσιμα κενά στις δυνατότητες των ΗΠΑ και των συμμάχων τους.
Η σχεδίαση του WindRunner επικεντρώνεται στη μεγιστοποίηση του εσωτερικού όγκου και όχι στην αύξηση του ωφέλιμου φορτίου.
Αυτή η επιλογή θα επιτρέψει τη μεταφορά ολόκληρων συστημάτων χωρίς αποσυναρμολόγηση, κάτι που θεωρείται καθοριστικό για επιχειρήσεις ανεφοδιασμού σε περιβάλλοντα με περιορισμένες ή κατεστραμμένες υποδομές.
Το μοντέλο αυτό ευθυγραμμίζεται με τα νέα δόγματα «κατανεμημένων βάσεων» που αναπτύσσει η αμερικανική στρατιωτική στρατηγική, ειδικά σε περιοχές όπως ο Ειρηνικός, όπου οι αποστάσεις είναι τεράστιες και οι κινεζικές δυνατότητες αναχαίτισης θεωρούνται ιδιαίτερα αποτελεσματικές.
Εσωτερικός όγκος
Σύμφωνα με την Radia, το νέο μεταγωγικό θα διαθέτει εσωτερικό όγκο άνω των 6.800 κυβικών μέτρων – περίπου επτά φορές μεγαλύτερο από το C-5 Galaxy της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, το οποίο παραμένει σήμερα το μεγαλύτερο σε υπηρεσία.
Οι δυνατότητες του WindRunner είναι εντυπωσιακές:
• Μεταφορά 12 ελικοπτέρων AH-64 Apache,
• Έξι μεταγωγικών ελικοπτέρων CH-47 Chinook,
• Τεσσάρων tiltrotor αεροσκαφών CV-22,
• Ακόμη και μαχητικών F-16 ή F-35C σε μία πτήση.
Παράλληλα, το αεροσκάφος θα μπορεί να επιχειρεί από μη ασφαλτοστρωμένους διαδρόμους μήκους περίπου 1.800 μέτρων, διευρύνοντας τις επιλογές ανάπτυξής του σε δυσπρόσιτες ή προωθημένες περιοχές.
Ωστόσο, η μέγιστη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου, 72.575 κιλά, είναι χαμηλότερη σε σχέση με το C-5 (130.000 κιλά) ή το ρωσικό An-124 (150.000 κιλά).
Ο σχεδιασμός δίνει σαφή έμφαση στον όγκο παρά στο βάρος, κάτι που καθιστά το WindRunner κατάλληλο για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων όπως συναρμολογημένα αεροσκάφη, αλλά λιγότερο αποδοτικό στη μεταφορά βαρέος στρατιωτικού εξοπλισμού.
Οι διαστάσεις του αεροσκάφους αποτυπώνουν το μέγεθος του εγχειρήματος: μήκος 108 μέτρα, άνοιγμα φτερών 80 μέτρα και ύψος 24 μέτρα, δηλαδή μεγαλύτερο ακόμη και από ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.
Παρά τις φιλοδοξίες της Radia, η αμερικανική αεροπορική βιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις.
Η έλλειψη προγραμμάτων ανάπτυξης μεταγωγικών μεγάλης χωρητικότητας για περισσότερα από 50 χρόνια, σε συνδυασμό με τα τεχνικά και οικονομικά εμπόδια, δημιουργεί εύλογες αμφιβολίες για τη σκοπιμότητα και την τελική υλοποίηση του WindRunner.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών