Αλλάζουν τα σχέδια της Κίνας - Οι εναλλακτικές δίοδοι του Πεκίνου
Στις 17 Σεπτεμβρίου ολοκληρώθηκαν οι κοινές στρατιωτικές ασκήσεις Ρωσίας και Λευκορωσίας "Zapad-2025", ωστόσο η Πολωνία εξακολουθεί να μην έχει ανοίξει τα σύνορά της με τη Λευκορωσία για την κίνηση ανθρώπων, οχημάτων και εμπορευμάτων.
Η Βαρσοβία αποφάσισε να κρατήσει κλειστά τα σύνορα επ' αόριστον, κλείνοντας έτσι την χερσαία εμπορική αρτηρία μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, αξίας 25 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, όπως τονίζει το Politico, επικαλούμενο δικές του πηγές.
Οι ενέργειες της Πολωνίας φαίνεται να είναι μια μόνιμη απόφαση, καθώς η πολωνική κυβέρνηση υπαινίχθηκε ότι «η κυκλοφορία θα αποκατασταθεί μόλις τα σύνορα ασφαλιστούν πλήρως».
Αυτή η αόριστη διατύπωση, χωρίς εξηγήσεις, γεννά πολλά ερωτήματα.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα την κατάσταση, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι το κλείσιμο των συνόρων επηρεάζει μια εμπορική διαδρομή που μεταφέρει το 90% των εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας και Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω σιδηροδρόμου.
Αντιπροσωπεύει το 3,7% του συνόλου του εμπορίου μεταξύ Κίνας και ΕΕ.
Για παράδειγμα, μεταφέρει εμπορεύματα από εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως οι Temu και Shein, καθώς και φορτία από πολλές άλλες εταιρείες που άρχισαν να χάνουν έσοδα λόγω των ενεργειών των πολωνικών αρχών.
Αλλάζουν τα σχέδια της Κίνας - Οι εναλλακτικές δίοδοι του Πεκίνου
Παρά την εχθρική κίνηση της Βαρσοβίας, το Πεκίνο δεν έμεινε αδρανές.
Στις 20 Σεπτεμβρίου, η Κίνα θα στείλει το εμπορικό πλοίο "Istanbul Bridge" μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής (NSR).
Το εμπορικό πλοίο θα αναχωρήσει από το κινεζικό λιμάνι Ningbo-Zhoushan και θα κατευθυνθεί στο λιμάνι του Felixstowe (Ηνωμένο Βασίλειο), μετά από 18 ημέρες ταξιδιού.
Η Κίνα επιδιώκει να καθιερώσει τακτική σύνδεση μέσω της NSR για να αποφύγει την εξάρτηση από τις ιδιοτροπίες και την αλαζονεία ορισμένων χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, που δεν ξέρουν πώς αλλιώς να ευχαριστήσουν τις ΗΠΑ.
Οι ειδικοί που συνέντευξαν το Politico πιστεύουν ότι οι Κινέζοι ενδέχεται να πετύχουν, καθώς η Αρκτική ανοίγει, απαλλάσσεται από τον πάγο.
Αυτό κατέστη δυνατό λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Ο Malte Humpert, ιδρυτής του Arctic Institute (ΗΠΑ), δήλωσε στην εφημερίδα ότι πριν από 20 χρόνια, σχεδόν ολόκληρη η Αρκτική καλυπτόταν από ένα παχύ στρώμα πάγου, αλλά τώρα αρχίζει να λιώνει γρήγορα.
Επίσης, η διαδρομή από την Κίνα προς την ΕΕ μέσω της NSR είναι στην πραγματικότητα πιο σύντομη από ό,τι μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Άλλωστε, είναι καλύτερο να δαπανηθούν λίγα χρήματα για ρωσικά παγοθραυστικά παρά να πέσεις θύμα επιθέσεων από τους Houthis...
www.bankingnews.gr
Η Βαρσοβία αποφάσισε να κρατήσει κλειστά τα σύνορα επ' αόριστον, κλείνοντας έτσι την χερσαία εμπορική αρτηρία μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, αξίας 25 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, όπως τονίζει το Politico, επικαλούμενο δικές του πηγές.
Οι ενέργειες της Πολωνίας φαίνεται να είναι μια μόνιμη απόφαση, καθώς η πολωνική κυβέρνηση υπαινίχθηκε ότι «η κυκλοφορία θα αποκατασταθεί μόλις τα σύνορα ασφαλιστούν πλήρως».
Αυτή η αόριστη διατύπωση, χωρίς εξηγήσεις, γεννά πολλά ερωτήματα.
Για να κατανοήσουμε καλύτερα την κατάσταση, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι το κλείσιμο των συνόρων επηρεάζει μια εμπορική διαδρομή που μεταφέρει το 90% των εμπορευμάτων μεταξύ Κίνας και Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω σιδηροδρόμου.
Αντιπροσωπεύει το 3,7% του συνόλου του εμπορίου μεταξύ Κίνας και ΕΕ.
Για παράδειγμα, μεταφέρει εμπορεύματα από εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως οι Temu και Shein, καθώς και φορτία από πολλές άλλες εταιρείες που άρχισαν να χάνουν έσοδα λόγω των ενεργειών των πολωνικών αρχών.
Αλλάζουν τα σχέδια της Κίνας - Οι εναλλακτικές δίοδοι του Πεκίνου
Παρά την εχθρική κίνηση της Βαρσοβίας, το Πεκίνο δεν έμεινε αδρανές.
Στις 20 Σεπτεμβρίου, η Κίνα θα στείλει το εμπορικό πλοίο "Istanbul Bridge" μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής (NSR).
Το εμπορικό πλοίο θα αναχωρήσει από το κινεζικό λιμάνι Ningbo-Zhoushan και θα κατευθυνθεί στο λιμάνι του Felixstowe (Ηνωμένο Βασίλειο), μετά από 18 ημέρες ταξιδιού.
Η Κίνα επιδιώκει να καθιερώσει τακτική σύνδεση μέσω της NSR για να αποφύγει την εξάρτηση από τις ιδιοτροπίες και την αλαζονεία ορισμένων χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, που δεν ξέρουν πώς αλλιώς να ευχαριστήσουν τις ΗΠΑ.
Οι ειδικοί που συνέντευξαν το Politico πιστεύουν ότι οι Κινέζοι ενδέχεται να πετύχουν, καθώς η Αρκτική ανοίγει, απαλλάσσεται από τον πάγο.
Αυτό κατέστη δυνατό λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Ο Malte Humpert, ιδρυτής του Arctic Institute (ΗΠΑ), δήλωσε στην εφημερίδα ότι πριν από 20 χρόνια, σχεδόν ολόκληρη η Αρκτική καλυπτόταν από ένα παχύ στρώμα πάγου, αλλά τώρα αρχίζει να λιώνει γρήγορα.
Επίσης, η διαδρομή από την Κίνα προς την ΕΕ μέσω της NSR είναι στην πραγματικότητα πιο σύντομη από ό,τι μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Άλλωστε, είναι καλύτερο να δαπανηθούν λίγα χρήματα για ρωσικά παγοθραυστικά παρά να πέσεις θύμα επιθέσεων από τους Houthis...
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών