Τελευταία Νέα
Διεθνή

Xρυσή αποτυχία: Το... «θαύμα» της Δύσης ξανά στο έδαφος - Νέο φιάσκο για το F-35 και το ΝΑΤΟ

Xρυσή αποτυχία: Το... «θαύμα» της Δύσης ξανά στο έδαφος - Νέο φιάσκο για το F-35 και το ΝΑΤΟ
Το περιστατικό αυτό προκάλεσε ειρωνικά σχόλια σε ινδικά ΜΜΕ και στα κοινωνικά δίκτυα, την ώρα που η Ουάσινγκτον πίεζε ασφυκτικά το Νέο Δελχί να αγοράσει το «θαύμα» της Lockheed Martin.

Η εικόνα του «αόρατου υπερόπλου» της Δύσης δέχθηκε ακόμη ένα ισχυρό πλήγμα.
Ένα βρετανικό F-35B αναγκάστηκε να προσγειωθεί εκτάκτως στην Ιαπωνία στις 9 Αυγούστου, μόλις λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του από το αεροπλανοφόρο HMS Prince of Wales.
Το ιαπωνικό υπουργείο Άμυνας απέδωσε το συμβάν σε «δυσλειτουργία», μια λέξη που πλέον συνοδεύει σχεδόν κάθε αναφορά στο αμφιλεγόμενο μαχητικό.
Η σύμπτωση –ή μάλλον η επανάληψη– είναι αποκαλυπτική: μόλις τον Ιούνιο, άλλο βρετανικό F-35B είχε προσγειωθεί αναγκαστικά στην Ινδία και παρέμεινε καθηλωμένο στο έδαφος για… 39 ημέρες, με κάθε προσπάθεια επισκευής να αποτυγχάνει.
Το περιστατικό αυτό προκάλεσε ειρωνικά σχόλια σε ινδικά ΜΜΕ και στα κοινωνικά δίκτυα, την ώρα που η Ουάσινγκτον πίεζε ασφυκτικά το Νέο Δελχί να αγοράσει το «θαύμα» της Lockheed Martin.
Η απάντηση της Ινδίας ήταν ξεκάθαρη: όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται για το F-35, αλλά ακύρωσε και σχέδια αγοράς άλλων αμερικανικών αεροσκαφών, όπως τα ανθυποβρυχιακά P-8I, στέλνοντας ένα μήνυμα που δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνειών.
Η ψυχρότητα στις σχέσεις ΗΠΑ–Ινδίας, σε συνδυασμό με τα τεχνικά φιάσκα, ακυρώνουν τα σχέδια του Πενταγώνου για νέες εξαγωγές.
Στο μεταξύ, η Ιαπωνία –πιστή σύμμαχος των ΗΠΑ και πλήρως ενταγμένη στη δυτική τροχιά– δεν συζητά για εναλλακτικές μη δυτικής προέλευσης.
Όμως ακόμη και εκεί, οι νέες παραγγελίες του F-35 σκιάζονται από τα συνεχή περιστατικά και τα ερωτήματα γύρω από την αξιοπιστία του αεροσκάφους, την εκπαίδευση των πιλότων και την ποιότητα της συντήρησης.
Το F-35 διαφημίστηκε ως το πιο προηγμένο μαχητικό του κόσμου. Ωστόσο, κάθε αναγκαστική προσγείωση, κάθε μακρά καθήλωση στο έδαφος και κάθε αδυναμία επισκευής ενισχύει την εικόνα του ως ενός ακριβού, αλλά αναξιόπιστου συμβόλου της δυτικής στρατιωτικής υπεροψίας.

To Νέο Δελχί απέρριψε με πάταγο την προμήθεια F-35

Στα τέλη Ιουλίου, αναφέρθηκε ότι η ινδική κυβέρνηση είχε ενημερώσει τους Αμερικανούς αξιωματούχους για την έλλειψη ενδιαφέροντος της να προμηθευτεί το μαχητικό F-35.
Ακολουθώντας την επιδείνωση των σχέσεων μεταξύ Ουάσιγκτον και Νέου Δελχί, το Υπουργείο Άμυνας της Ινδίας ακύρωσε τα σχέδια για την αγορά αμερικανικών αεροσκαφών ανθυποβρυχιακού πολέμου P-8I.
Παραμένει ασαφές αν τα προβληματικά αεροσκάφη F-35 του βρετανικού στρατού θα θεωρηθούν ως αποτέλεσμα επιχειρησιακών ελλείψεων ή ως αντανάκλαση ελλείψεων του ίδιου του αεροσκάφους.
Σοβαρά ερωτήματα έχουν προκύψει σχετικά με το επίπεδο εκπαίδευσης των βρετανών πιλότων και του προσωπικού συντήρησης στο χειρισμό του F-35, ιδιαίτερα μετά την συντριβή ενός από τα αεροσκάφη στην Μεσόγειο τον Νοέμβριο του 2021.
Η αμφιβολία για την αξιοπιστία του F-35 μπορεί να πλήξει τις μελλοντικές του προοπτικές εξαγωγών, και στην Ιαπωνία, όπου, σύμφωνα με αναφορές, εξετάζονται νέες παραγγελίες.
Σε αντίθεση με την Ινδία, η οποία παραμένει γεωπολιτικά ουδέτερη, η Ιαπωνία, η οποία βρίσκεται στη σφαίρα επιρροής της Δύσης, δεν εξετάζει την αγορά εναλλακτικών, μη δυτικών μαχητικών αεροσκαφών.

Κι όμως... η Ιαπωνία επιμένει 

Παράλληλα, συναγερμός έχει σημάνει στην Κίνα στον απόηχο του εξοπλισμού της προαιώνιας γεωπολιτικής αντιπάλου Ιαπωνίας από τις ΗΠΑ με τα μαχητικά αεροσκάφη F-35, μία κίνηση που το Πεκίνο θεωρεί εξόχως απειλητική για τα εθνικά του συμφέροντα.
Ειδικότερα, η Ιαπωνική Αεροπορία Αυτοάμυνας παρέλαβε το πρώτο της αεροσκάφος F-35B, το οποίο έφτασε στη βάση Nyutabaru μετά από σημαντικές καθυστερήσεις.
Τρία αεροσκάφη παραδόθηκαν στην υπηρεσία και θα λειτουργούν από μια προσωρινή ομάδα μάχης που μόλις έχει συσταθεί στη συγκεκριμένη βάση.
Τα πρώτα τρία F-35B θα χρησιμοποιηθούν για εκπαίδευση πιλότων και προετοιμασία συντήρησης μέχρι να επεκταθεί περαιτέρω ο στόλος.
Στη βάση αναμένονται δύο πλήρεις ομάδες, με την πρώτη να είναι η 305η Τακτική Μοίρα Μαχητικών, η οποία θα κάνει τη μετάβαση στο F-35B από το F-15C/D, ενώ η δεύτερη θα είναι μια νέα, ολοκληρωμένη μονάδα.
Η Ιαπωνία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ξένος πελάτης για το F-35B μετά το Ηνωμένο Βασίλειο, με 42 αεροσκάφη σε παραγγελία.
Το F-35B διαφέρει από το F-35A που είχε προμηθευτεί η Ιαπωνία λόγω των μοναδικών ικανοτήτων σύντομης απογείωσης και κάθετης προσγείωσης (STOVL), οι οποίες επιτρέπουν στο αεροσκάφος να επιχειρεί από μικρούς ή αυτοσχέδιους διαδρόμους, συμπεριλαμβανομένων αυτών στα αμφισβητούμενα νησιά στην Ανατολική Κίνα, όπου η Κίνα διατηρεί σημαντική στρατιωτική παρουσία.

Μία ελαφρύτερη εκδοχή του F-35, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της Ιαπωνίας

Οι δυνατότητες STOVL του F-35B προσφέρουν μεγάλη ευχέρεια στην ανάπτυξή του και επιτρέπουν τη φιλοξενία του σε μικρότερα αεροπλανοφόρα που δεν διαθέτουν σύστημα προσγείωσης, όπως τα πλοία κλάσης Izumo της Ιαπωνικής Ναυτικής Αυτοάμυνας.
Ωστόσο, αυτή η ικανότητα έχει σημαντικό κόστος, καθώς το αεροσκάφος είναι περίπου 50% ακριβότερο από το F-35A και οι δυνατότητές του είναι σημαντικά περιορισμένες.

Japan-receives-first-F-35-fighters-at-Komatsu-Air-Base-marking-key-defence-milestone.jpg

Το F-35B διαθέτει μικρότερα διαμερίσματα όπλων, περιορίζοντάς το στη μεταφορά μικρότερων βομβών ή 33% λιγότερο αεροπορικών όπλων αέρος-αέρος, ενώ δεν είναι συμβατό με πολλούς από τους πυραύλους που σχεδιάστηκαν για το F-35A.
Το αεροσκάφος είναι επίσης λιγότερο ευέλικτο, με την πιο αδύναμη απόδοση πτήσης από οποιαδήποτε κλάση μαχητικού του 21ου αιώνα και λόγω ενός σχεδιαστικού ελαττώματος δεν μπορεί να πετάξει υπερηχητικά χωρίς να κινδυνεύει από ζημιά.
Επίσης, η ικανότητα μεταφοράς καυσίμου του F-35B είναι σημαντικά χαμηλότερη, με αποτέλεσμα η επιχειρησιακή του ακτίνα να είναι πάνω από το ένα τρίτο μικρότερη.
Οι δείκτες διαθεσιμότητας είναι επίσης δύσκολο να παραμείνουν υψηλοί, ακόμα και σε σύγκριση με άλλες παραλλαγές του F-35, ενώ τα κόστη συντήρησης και οι ανάγκες σε συντήρηση είναι πολύ υψηλότερα λόγω της πολυπλοκότητας των συστημάτων STOVL του.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης