Οι δικηγόροι των οικογενειών υποστηρίζουν ότι το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Autopilot της Tesla θα έπρεπε να είχε αναγνωρίσει την επικείμενη σύγκρουση και είτε να φρενάρει αυτόματα είτε να είχε προειδοποιήσει την οδηγό να αποφύγει τη σύγκρουση
Καθώς ένα δικαστήριο στη Φλόριντα ετοιμάζεται να καθορίσει εάν η εταιρεία φέρει εν μέρει ευθύνη για τον τραγικό θάνατο της Naibel Benavides, μιας νεαρής γυναίκας που χτυπήθηκε και σκοτώθηκε από ένα Tesla Model S που φέρεται να χρησιμοποιούσε το σύστημα αυτόματου πιλότου, η Tesla βρίσκεται για άλλη μια φορά στην επικαιρότητα.
Η Μπεναβίντες και ο φίλος της παρατηρούσαν τα αστέρια το 2019, όταν το αυτοκίνητο, το οποίο έτρεχε με σχεδόν 112 χλμ/ώρα, φέρεται να πέρασε με κόκκινα φανάρια και σήμα στοπ πριν τη χτυπήσει.
Το σώμα της ανακαλύφθηκε αργότερα σε δασώδη περιοχή, αφού εκσφενδονίστηκε 22,5 μέτρα ύψος. Αν και επέζησε, ο φίλος της τραυματίστηκε σοβαρά.
Ο Τζορτζ ΜακΓκι, ο οδηγός του οχήματος, δεν είναι διάδικος σε αυτή τη δίκη και κατέληξε σε ξεχωριστό συμβιβασμό με τις οικογένειες των θυμάτων.
Οι δικηγόροι των οικογενειών υποστηρίζουν ότι το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Autopilot της Tesla θα έπρεπε να είχε αναγνωρίσει την επικείμενη σύγκρουση και είτε να φρενάρει αυτόματα είτε να είχε προειδοποιήσει τον οδηγό να αποφύγει τη σύγκρουση. Υποστηρίζουν ότι η Tesla παρέλειψε να διασφαλίσει ότι η τεχνολογία της προστάτευε επαρκώς το κοινό, παρά τις πολυάριθμες προειδοποιήσεις που δόθηκαν όλα αυτά τα χρόνια.
Ωστόσο, η Tesla επιμένει ότι το ατύχημα προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος.

Επειδή ο McGee έριξε το κινητό του τηλέφωνο λίγο πριν από τη σύγκρουση, η εταιρεία υποστηρίζει ότι ήταν αφηρημένος.
«Τα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι η τεχνολογία αυτόματου πιλότου της Tesla δεν είχε καμία σχέση με αυτό το ατύχημα», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Αντίθετα, ένας αφηρημένος οδηγός έφερε την ευθύνη για αυτό.
Επειδή προηγούμενες αγωγές κατά της Tesla που αφορούσαν το Autopilot έχουν συχνά απορριφθεί ή διευθετηθεί εξωδικαστικά, η παρούσα δίκη είναι αξιοσημείωτη. Εν τω μεταξύ, η επιχείρηση εξακολουθεί να βρίσκεται υπό κανονιστικό έλεγχο.
Μόνο το 2023, η Tesla αναγκάστηκε να ανακαλέσει 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα λόγω ανησυχιών ότι το σύστημα Autopilot δεν εγγυόταν επαρκώς ότι οι οδηγοί έδιναν προσοχή.
Ορισμένοι υποψήφιοι ένορκοι δήλωσαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής ενόρκων ότι δυσκολεύτηκαν να διατηρήσουν την αντικειμενικότητά τους απέναντι στην Tesla λόγω ηθικών ζητημάτων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο. «Τα στοιχεία θα δείξουν ότι η Tesla αγνόησε τις προειδοποιήσεις για χρόνια», δήλωσε ο δικηγόρος ενός θύματος.
Το ζήτημα είναι η κοινή ευθύνη.
Βρισκόμαστε εδώ λόγω των αποτρέψιμων ενεργειών που έθεσε σε εφαρμογή η Tesla.
Το ερώτημα τώρα είναι εάν η τεχνολογία της Tesla και οι ισχυρισμοί μάρκετινγκ της ότι ο αυτόματος πιλότος είναι «ασφαλέστερος από έναν άνθρωπο» μπορούν να αντέξουν τέτοια καταστροφικά αποτελέσματα.
www.bankingnews.gr
Η Μπεναβίντες και ο φίλος της παρατηρούσαν τα αστέρια το 2019, όταν το αυτοκίνητο, το οποίο έτρεχε με σχεδόν 112 χλμ/ώρα, φέρεται να πέρασε με κόκκινα φανάρια και σήμα στοπ πριν τη χτυπήσει.
Το σώμα της ανακαλύφθηκε αργότερα σε δασώδη περιοχή, αφού εκσφενδονίστηκε 22,5 μέτρα ύψος. Αν και επέζησε, ο φίλος της τραυματίστηκε σοβαρά.
Ο Τζορτζ ΜακΓκι, ο οδηγός του οχήματος, δεν είναι διάδικος σε αυτή τη δίκη και κατέληξε σε ξεχωριστό συμβιβασμό με τις οικογένειες των θυμάτων.
Οι δικηγόροι των οικογενειών υποστηρίζουν ότι το σύστημα υποβοήθησης οδηγού Autopilot της Tesla θα έπρεπε να είχε αναγνωρίσει την επικείμενη σύγκρουση και είτε να φρενάρει αυτόματα είτε να είχε προειδοποιήσει τον οδηγό να αποφύγει τη σύγκρουση. Υποστηρίζουν ότι η Tesla παρέλειψε να διασφαλίσει ότι η τεχνολογία της προστάτευε επαρκώς το κοινό, παρά τις πολυάριθμες προειδοποιήσεις που δόθηκαν όλα αυτά τα χρόνια.
Ωστόσο, η Tesla επιμένει ότι το ατύχημα προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος.

Επειδή ο McGee έριξε το κινητό του τηλέφωνο λίγο πριν από τη σύγκρουση, η εταιρεία υποστηρίζει ότι ήταν αφηρημένος.
«Τα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι η τεχνολογία αυτόματου πιλότου της Tesla δεν είχε καμία σχέση με αυτό το ατύχημα», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. Αντίθετα, ένας αφηρημένος οδηγός έφερε την ευθύνη για αυτό.
Επειδή προηγούμενες αγωγές κατά της Tesla που αφορούσαν το Autopilot έχουν συχνά απορριφθεί ή διευθετηθεί εξωδικαστικά, η παρούσα δίκη είναι αξιοσημείωτη. Εν τω μεταξύ, η επιχείρηση εξακολουθεί να βρίσκεται υπό κανονιστικό έλεγχο.
Μόνο το 2023, η Tesla αναγκάστηκε να ανακαλέσει 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα λόγω ανησυχιών ότι το σύστημα Autopilot δεν εγγυόταν επαρκώς ότι οι οδηγοί έδιναν προσοχή.
Ορισμένοι υποψήφιοι ένορκοι δήλωσαν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιλογής ενόρκων ότι δυσκολεύτηκαν να διατηρήσουν την αντικειμενικότητά τους απέναντι στην Tesla λόγω ηθικών ζητημάτων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, δεν εμφανίστηκε στο δικαστήριο. «Τα στοιχεία θα δείξουν ότι η Tesla αγνόησε τις προειδοποιήσεις για χρόνια», δήλωσε ο δικηγόρος ενός θύματος.
Το ζήτημα είναι η κοινή ευθύνη.
Βρισκόμαστε εδώ λόγω των αποτρέψιμων ενεργειών που έθεσε σε εφαρμογή η Tesla.
Το ερώτημα τώρα είναι εάν η τεχνολογία της Tesla και οι ισχυρισμοί μάρκετινγκ της ότι ο αυτόματος πιλότος είναι «ασφαλέστερος από έναν άνθρωπο» μπορούν να αντέξουν τέτοια καταστροφικά αποτελέσματα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών