Tο Ναυτικό έχει σοβαρά προβλήματα με τα αεροπλανοφόρα του που πρέπει να αντιμετωπίσει.
Το Πολεμικό Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, μεταξύ των οποίων καθυστερήσεις στην κατασκευή πλοίων, επισκευές και συντήρηση που διαρκούν περισσότερο από το προγραμματισμένο, καθώς και ζητήματα αξιοπιστίας με τα αποβατικά πλοία εφόδου.
Το μελλοντικό USS John F. Kennedy (CVN-79) του Ναυτικού των ΗΠΑ έχει καθυστερήσει κατά δύο χρόνια, και το δεύτερο αεροπλανοφόρο κλάσης Gerald R. Ford με πυρηνική πρόωση δεν αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο πριν από τον Μάρτιο του 2027.
Επιπλέον, το επόμενο αεροπλανοφόρο κλάσης Ford, το μελλοντικό USS Enterprise (CVN-80), έχει δει την ημερομηνία παράδοσής του να μετατίθεται από τον Σεπτέμβριο του 2029 στον Ιούλιο του 2030.
Αν και πολλές από τις καθυστερήσεις με το CVN-79 οφείλονται ακόμη σε μεγάλο βαθμό στην παγκόσμια πανδημία COVID-19, η οποία διέκοψε την παραγωγή και στη συνέχεια προκάλεσε προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, άλλα ζητήματα περιλαμβάνουν την επίλυση προβλημάτων με το Advanced Arresting Gear και το Advanced Weapons Elevator, δύο κρίσιμα συστήματα του πολεμικού πλοίου.
Τα αεροπλανοφόρα με πυρηνική πρόωση δεν είναι τα μόνα πλοία του Ναυτικού των ΗΠΑ που αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με τα νεοδημοσιευμένα έγγραφα προϋπολογισμού του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ (Department of Defense – DoD) για το Οικονομικό Έτος 2026 (FY26), το οποίο ξεκινά την 1η Οκτωβρίου 2025, τα επόμενα δύο αποβατικά πλοία εφόδου κλάσης America (“big deck”), το μελλοντικό USS Bougainville (LHA-8) και το μελλοντικό USS Fallujah (LHA-9), έχουν πλέον καθυστερήσει κατά ένα έτος.
Η έλλειψη εργατικού δυναμικού στις εγκαταστάσεις ναυπήγησης της HII’s Ingalls Shipbuilding στην Pascagoula, στο Μισισίπι, συνεχίζει να προκαλεί «προκλήσεις στο εργατικό δυναμικό του ναυπηγείου», όπως ανέφερε το έγγραφο του προϋπολογισμού.
Το LHA-9 αναμένεται τώρα να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2030, έναν χρόνο αργότερα από την περσινή εκτίμηση που τοποθετούσε την παράδοση τον Σεπτέμβριο του 2029.
«Το Ναυτικό και η HII-Ingalls εργάζονται συνεχώς για να διασφαλίσουν ότι τα Bougainville και Fallujah θα παραδοθούν με όλες τις δυνατότητες που χρειάζονται οι μαχητές μας το συντομότερο δυνατό», δήλωσε εκπρόσωπος του Ναυτικού στο USNI News σε ανακοίνωση.
Το πιο πρόσφατο αποβατικό πλοίο εφόδου που παραδόθηκε στο Ναυτικό των ΗΠΑ, το America-class USS Tripoli (LHA-7), επίσης αντιμετώπισε καθυστερήσεις αρκετών μηνών.

Το Ναυτικό έχει πολύ λίγα αεροπλανοφόρα στη διάθεσή του
Οι καθυστερήσεις αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ικανότητα του Ναυτικού των ΗΠΑ να προβάλλει ισχύ παγκοσμίως, ιδίως καθώς το παλαιότερο αεροπλανοφόρο με πυρηνική πρόωση, το USS Nimitz (CVN-68), προγραμματίζεται να αποσυρθεί το επόμενο έτος.
Αντί να έχει σε υπηρεσία 11 αεροπλανοφόρα, το Ναυτικό θα πρέπει να αρκεστεί σε μόλις 10. Ωστόσο, το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι η διαδικασία Refueling and Complex Overhaul (RCOH) του USS John C. Stennis (CVN-74) έχει επίσης καθυστερήσει.
Η εργασία στο USS John C. Stennis υποτίθεται ότι θα ολοκληρωνόταν έως τον Αύγουστο του 2025, αλλά μπορεί να μην τελειώσει πριν από το τέλος του 2026, οπότε το πλοίο θα παραδοθεί ξανά στο Ναυτικό. Επιπλέον, το USS Harry S. Truman (CVN-75) θα υποβληθεί στη συνέχεια στη διαδικασία RCOH, καθηλώνοντας το αεροπλανοφόρο για αρκετά χρόνια.
Ωστόσο, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι χειρότερα.
Το 2019, το Ναυτικό των ΗΠΑ είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να αποσύρει το CVN-75 δεκαετίες νωρίτερα από το προγραμματισμένο, για να μειώσει τα κόστη, εξοικονομώντας 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα 25 ετών και περιορίζοντας τον αριθμό των αεροπλανοφόρων με πυρηνική πρόωση σε μόλις 10. Ωστόσο, οι νομοθέτες του Κογκρέσου αντιτάχθηκαν έντονα στο σχέδιο αυτό, το οποίο ο Πρόεδρος Donald Trump μπλόκαρε κατά την πρώτη του θητεία. Το Ναυτικό θα έχει τελικά 10 αεροπλανοφόρα, χωρίς όμως αντίστοιχη οικονομική εξοικονόμηση.

Έλλειψη αποβατικών πλοίων εφόδου
Το σώμα έχει επίσης λιγότερα αποβατικά πλοία εφόδου σε υπηρεσία, μετά την καταστροφική πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2020 στο Wasp-class USS Bonhomme Richard (LHD-6), ενώ το πλοίο βρισκόταν για επισκευές στο Σαν Ντιέγκο.
Η πυρκαγιά προκάλεσε ζημιές ύψους περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, οδηγώντας το Ναυτικό στην απόφαση να παροπλίσει και να διαλύσει το πλοίο.
Το USS Wasp (LHD-1) ξεκίνησε τη διαδικασία Selected Restricted Availability (SRA) για συντήρηση και εκσυγχρονισμό στο BAE Systems Norfolk Ship Repair τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους και δεν θα επιστρέψει σε υπηρεσία πριν από τον Φεβρουάριο του 2026.
Επιπλέον, το USS Bataan (LHD-5) μπήκε σε δεξαμενή επισκευών τον περασμένο Νοέμβριο και οι εργασίες σε αυτό το αποβατικό πλοίο αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τον Μάιο του 2026.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο αριθμός των αεροπλανοφόρων σε υπηρεσία, αλλά και η πραγματική τους ικανότητα να αναπτυχθούν όταν χρειαστεί.
Μια έκθεση της Government Accountability Office (GAO), που δημοσιεύτηκε τον Δεκέμβριο, προειδοποίησε ότι τα αποβατικά πλοία εφόδου του Ναυτικού είχαν ποσοστό ετοιμότητας 46%, κάτω από το απαιτούμενο ποσοστό του 50% για επιχειρησιακή ανάπτυξη.
Επιπλέον, ένα τρίτο Wasp-class πλοίο ενδέχεται επίσης να χρειαστεί να καθηλωθεί λόγω συνεχιζόμενων μηχανικών προβλημάτων.
Τον Απρίλιο του 2024, το USS Boxer (LHD-4) αντιμετώπισε πρόβλημα στο σύστημα πηδαλίου, αναγκάζοντάς το να επιστρέψει στο Σαν Ντιέγκο για επισκευές λίγο μετά την ανάπτυξή του.
Εκείνη τη στιγμή, το πολεμικό πλοίο μήκους 843 ποδιών είχε περάσει περισσότερο χρόνο σε επισκευές παρά σε αποστολές.
Το πρόβλημα «επιλύθηκε» όταν το πλοίο επέστρεψε στην υπηρεσία τον περασμένο Ιούλιο, αλλά ουσιαστικά επρόκειτο για προσωρινή λύση μέχρι να υποβληθεί σε εκτενέστερη διαδικασία SRA.
Συνολικά, το Ναυτικό των ΗΠΑ έχει σοβαρά προβλήματα με τα αεροπλανοφόρα του που πρέπει να αντιμετωπίσει. Η ναυπήγηση καθυστερεί, οι επισκευές και η συντήρηση παίρνουν περισσότερο χρόνο από το προγραμματισμένο, και η αξιοπιστία των αποβατικών πλοίων εφόδου παραμένει σοβαρή ανησυχία.
www.bankingnews.gr
Το μελλοντικό USS John F. Kennedy (CVN-79) του Ναυτικού των ΗΠΑ έχει καθυστερήσει κατά δύο χρόνια, και το δεύτερο αεροπλανοφόρο κλάσης Gerald R. Ford με πυρηνική πρόωση δεν αναμένεται να ενταχθεί στον στόλο πριν από τον Μάρτιο του 2027.
Επιπλέον, το επόμενο αεροπλανοφόρο κλάσης Ford, το μελλοντικό USS Enterprise (CVN-80), έχει δει την ημερομηνία παράδοσής του να μετατίθεται από τον Σεπτέμβριο του 2029 στον Ιούλιο του 2030.
Αν και πολλές από τις καθυστερήσεις με το CVN-79 οφείλονται ακόμη σε μεγάλο βαθμό στην παγκόσμια πανδημία COVID-19, η οποία διέκοψε την παραγωγή και στη συνέχεια προκάλεσε προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, άλλα ζητήματα περιλαμβάνουν την επίλυση προβλημάτων με το Advanced Arresting Gear και το Advanced Weapons Elevator, δύο κρίσιμα συστήματα του πολεμικού πλοίου.
Τα αεροπλανοφόρα με πυρηνική πρόωση δεν είναι τα μόνα πλοία του Ναυτικού των ΗΠΑ που αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις.

Σύμφωνα με τα νεοδημοσιευμένα έγγραφα προϋπολογισμού του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ (Department of Defense – DoD) για το Οικονομικό Έτος 2026 (FY26), το οποίο ξεκινά την 1η Οκτωβρίου 2025, τα επόμενα δύο αποβατικά πλοία εφόδου κλάσης America (“big deck”), το μελλοντικό USS Bougainville (LHA-8) και το μελλοντικό USS Fallujah (LHA-9), έχουν πλέον καθυστερήσει κατά ένα έτος.
Η έλλειψη εργατικού δυναμικού στις εγκαταστάσεις ναυπήγησης της HII’s Ingalls Shipbuilding στην Pascagoula, στο Μισισίπι, συνεχίζει να προκαλεί «προκλήσεις στο εργατικό δυναμικό του ναυπηγείου», όπως ανέφερε το έγγραφο του προϋπολογισμού.
Το LHA-9 αναμένεται τώρα να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2030, έναν χρόνο αργότερα από την περσινή εκτίμηση που τοποθετούσε την παράδοση τον Σεπτέμβριο του 2029.
«Το Ναυτικό και η HII-Ingalls εργάζονται συνεχώς για να διασφαλίσουν ότι τα Bougainville και Fallujah θα παραδοθούν με όλες τις δυνατότητες που χρειάζονται οι μαχητές μας το συντομότερο δυνατό», δήλωσε εκπρόσωπος του Ναυτικού στο USNI News σε ανακοίνωση.
Το πιο πρόσφατο αποβατικό πλοίο εφόδου που παραδόθηκε στο Ναυτικό των ΗΠΑ, το America-class USS Tripoli (LHA-7), επίσης αντιμετώπισε καθυστερήσεις αρκετών μηνών.

Το Ναυτικό έχει πολύ λίγα αεροπλανοφόρα στη διάθεσή του
Οι καθυστερήσεις αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ικανότητα του Ναυτικού των ΗΠΑ να προβάλλει ισχύ παγκοσμίως, ιδίως καθώς το παλαιότερο αεροπλανοφόρο με πυρηνική πρόωση, το USS Nimitz (CVN-68), προγραμματίζεται να αποσυρθεί το επόμενο έτος.
Αντί να έχει σε υπηρεσία 11 αεροπλανοφόρα, το Ναυτικό θα πρέπει να αρκεστεί σε μόλις 10. Ωστόσο, το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι η διαδικασία Refueling and Complex Overhaul (RCOH) του USS John C. Stennis (CVN-74) έχει επίσης καθυστερήσει.
Η εργασία στο USS John C. Stennis υποτίθεται ότι θα ολοκληρωνόταν έως τον Αύγουστο του 2025, αλλά μπορεί να μην τελειώσει πριν από το τέλος του 2026, οπότε το πλοίο θα παραδοθεί ξανά στο Ναυτικό. Επιπλέον, το USS Harry S. Truman (CVN-75) θα υποβληθεί στη συνέχεια στη διαδικασία RCOH, καθηλώνοντας το αεροπλανοφόρο για αρκετά χρόνια.
Ωστόσο, τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι χειρότερα.
Το 2019, το Ναυτικό των ΗΠΑ είχε εξετάσει το ενδεχόμενο να αποσύρει το CVN-75 δεκαετίες νωρίτερα από το προγραμματισμένο, για να μειώσει τα κόστη, εξοικονομώντας 30 δισεκατομμύρια δολάρια σε διάστημα 25 ετών και περιορίζοντας τον αριθμό των αεροπλανοφόρων με πυρηνική πρόωση σε μόλις 10. Ωστόσο, οι νομοθέτες του Κογκρέσου αντιτάχθηκαν έντονα στο σχέδιο αυτό, το οποίο ο Πρόεδρος Donald Trump μπλόκαρε κατά την πρώτη του θητεία. Το Ναυτικό θα έχει τελικά 10 αεροπλανοφόρα, χωρίς όμως αντίστοιχη οικονομική εξοικονόμηση.

Έλλειψη αποβατικών πλοίων εφόδου
Το σώμα έχει επίσης λιγότερα αποβατικά πλοία εφόδου σε υπηρεσία, μετά την καταστροφική πυρκαγιά τον Ιούλιο του 2020 στο Wasp-class USS Bonhomme Richard (LHD-6), ενώ το πλοίο βρισκόταν για επισκευές στο Σαν Ντιέγκο.
Η πυρκαγιά προκάλεσε ζημιές ύψους περίπου 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, οδηγώντας το Ναυτικό στην απόφαση να παροπλίσει και να διαλύσει το πλοίο.
Το USS Wasp (LHD-1) ξεκίνησε τη διαδικασία Selected Restricted Availability (SRA) για συντήρηση και εκσυγχρονισμό στο BAE Systems Norfolk Ship Repair τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους και δεν θα επιστρέψει σε υπηρεσία πριν από τον Φεβρουάριο του 2026.
Επιπλέον, το USS Bataan (LHD-5) μπήκε σε δεξαμενή επισκευών τον περασμένο Νοέμβριο και οι εργασίες σε αυτό το αποβατικό πλοίο αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τον Μάιο του 2026.
Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο αριθμός των αεροπλανοφόρων σε υπηρεσία, αλλά και η πραγματική τους ικανότητα να αναπτυχθούν όταν χρειαστεί.
Μια έκθεση της Government Accountability Office (GAO), που δημοσιεύτηκε τον Δεκέμβριο, προειδοποίησε ότι τα αποβατικά πλοία εφόδου του Ναυτικού είχαν ποσοστό ετοιμότητας 46%, κάτω από το απαιτούμενο ποσοστό του 50% για επιχειρησιακή ανάπτυξη.
Επιπλέον, ένα τρίτο Wasp-class πλοίο ενδέχεται επίσης να χρειαστεί να καθηλωθεί λόγω συνεχιζόμενων μηχανικών προβλημάτων.
Τον Απρίλιο του 2024, το USS Boxer (LHD-4) αντιμετώπισε πρόβλημα στο σύστημα πηδαλίου, αναγκάζοντάς το να επιστρέψει στο Σαν Ντιέγκο για επισκευές λίγο μετά την ανάπτυξή του.
Εκείνη τη στιγμή, το πολεμικό πλοίο μήκους 843 ποδιών είχε περάσει περισσότερο χρόνο σε επισκευές παρά σε αποστολές.
Το πρόβλημα «επιλύθηκε» όταν το πλοίο επέστρεψε στην υπηρεσία τον περασμένο Ιούλιο, αλλά ουσιαστικά επρόκειτο για προσωρινή λύση μέχρι να υποβληθεί σε εκτενέστερη διαδικασία SRA.
Συνολικά, το Ναυτικό των ΗΠΑ έχει σοβαρά προβλήματα με τα αεροπλανοφόρα του που πρέπει να αντιμετωπίσει. Η ναυπήγηση καθυστερεί, οι επισκευές και η συντήρηση παίρνουν περισσότερο χρόνο από το προγραμματισμένο, και η αξιοπιστία των αποβατικών πλοίων εφόδου παραμένει σοβαρή ανησυχία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών