
«Το αεροπλάνο είναι χαλασμένο και δεν μπορεί να πετάξει… Πώς είναι δυνατόν να παραλάβαμε ένα χαλασμένο αεροσκάφος για $100 εκατομμύρια;», διερωτήθηκε με νόημα ο Boyko Borisov
Την 1η Μαΐου επιβεβαιώθηκε πως το πρώτο μαχητικό F-16 Block 70 της Βουλγαρίας αντιμετωπίζει κρίσιμη απόκλιση σε ζωτικό του σύστημα, γεγονός που διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια των επίσημων ελέγχων αποδοχής και οδήγησε στην καθήλωση του αεροσκάφους, μόλις λίγες εβδομάδες μετά την άφιξή του από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Σχεδόν αμέσως μετά την προσγείωσή του στη Βουλγαρία, στις 2 Απριλίου, το μαχητικό παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα, το οποίο εμπόδισε την ένταξή του σε ενεργό υπηρεσία.
Ο Διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας, Υποστράτηγος Nikolay Rusev, επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος δεν μπορεί να ενταχθεί στον στόλο έως ότου επιλυθεί το πρόβλημα.
Με τη σειρά του, ο Γραμματέας Άμυνας της Προεδρίας, Dimitar Stoyanov, δήλωσε ότι το F-16 είναι μη επιχειρησιακό λόγω κατεστραμμένου εξαρτήματος, με το απαραίτητο ανταλλακτικό να μην είναι διαθέσιμο.

Πολιτικό σκάνδαλο για την καθήλωση των μαχητικών αεροσκαφών
Οι αναφορές για την κατάσταση του αεροσκάφους ποικίλλουν, ωστόσο το περιστατικό έχει προκαλέσει σοβαρό σκάνδαλο στη χώρα.
Ο πρώην Πρωθυπουργός και επικεφαλής του κυβερνώντος κόμματος GERB, Boyko Borisov, φέρεται να δήλωσε σε δημοσιογράφους: «Το αεροπλάνο είναι χαλασμένο και δεν μπορεί να πετάξει… Πώς είναι δυνατόν να παραλάβαμε ένα χαλασμένο αεροσκάφος για $100 εκατομμύρια;»
Το συμβόλαιο για την αγορά οκτώ F-16 Block 70 υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2019, έναντι $1,26 δισεκατομμυρίων, το οποίο μεταφράζεται σε μέση τιμή $157,5 εκατομμυρίων ανά μαχητικό, συμπεριλαμβανομένων των συνοδευτικών οπλικών συστημάτων, ανταλλακτικών και υποδομών συντήρησης.
Η προμήθεια του F-16 Block 70 αποσκοπεί στη σταδιακή απόσυρση των σοβιετικών MiG-29A/UB, με τη νέα αυτή έκδοση του F-16 να θεωρείται μακράν η πιο προηγμένη που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.

Τα περίφημα μαχητικά MiG 29 σοβιετικής... προελεύσεως
Το συγκεκριμένο μαχητικό επωφελείται από ενισχυμένη εκδοχή της μηχανής F110-GE-129, αεροσκελετό με υψηλή περιεκτικότητα σε σύνθετα υλικά που μειώνει τις ανάγκες συντήρησης, και ραντάρ AN/APG-83 AESA, που εκσυγχρονίζει ριζικά την επίγνωση του επιχειρησιακού περιβάλλοντος.

Ένα από τα πλέον ξεπερασμένα αεροσκάφη σε ολόκληρο τον κόσμο
Σε μια περίοδο όπου χώρες του NATO υιοθετούν μαζικά το πέμπτης γενιάς F-35A, το F-16 Block 70 θεωρείται μια σαφώς πιο οικονομική επιλογή λόγω των χαμηλότερων λειτουργικών του εξόδων.
Οι αισθητά περιορισμένες απαιτήσεις συντήρησης του επιτρέπουν να είναι διαθέσιμο για επιχειρήσεις με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα σε σχέση με το διαβόητα απαιτητικό F-35, αν και το επιχειρησιακό του δυναμικό υπολείπεται σαφώς, λόγω λιγότερο εξελιγμένων ηλεκτρονικών, απουσίας χαρακτηριστικών stealth και μικρότερου ραντάρ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια η U.S. Air Force σταμάτησε να παραλαμβάνει νέα F-16 από το 2005, ενώ το μαχητικό θεωρείται πλέον ξεπερασμένο και δεν καταγράφει πωλήσεις σε χώρες με ανεπτυγμένες οικονομίες.
Η μόνη εξαίρεση είναι η Republic of China Air Force (Ταϊβάν), η οποία, παρά τον σημαντικό αμυντικό της προϋπολογισμό, δεν μπορεί για πολιτικούς λόγους να αποκτήσει F-35, με αποτέλεσμα να προχωρήσει το 2019 σε παραγγελία 66 F-16 Block 70 έναντι $8,2 δισεκατομμυρίων.
www.bankingnews.gr
Σχεδόν αμέσως μετά την προσγείωσή του στη Βουλγαρία, στις 2 Απριλίου, το μαχητικό παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα, το οποίο εμπόδισε την ένταξή του σε ενεργό υπηρεσία.
Ο Διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας, Υποστράτηγος Nikolay Rusev, επιβεβαίωσε ότι το αεροσκάφος δεν μπορεί να ενταχθεί στον στόλο έως ότου επιλυθεί το πρόβλημα.
Με τη σειρά του, ο Γραμματέας Άμυνας της Προεδρίας, Dimitar Stoyanov, δήλωσε ότι το F-16 είναι μη επιχειρησιακό λόγω κατεστραμμένου εξαρτήματος, με το απαραίτητο ανταλλακτικό να μην είναι διαθέσιμο.

Πολιτικό σκάνδαλο για την καθήλωση των μαχητικών αεροσκαφών
Οι αναφορές για την κατάσταση του αεροσκάφους ποικίλλουν, ωστόσο το περιστατικό έχει προκαλέσει σοβαρό σκάνδαλο στη χώρα.
Ο πρώην Πρωθυπουργός και επικεφαλής του κυβερνώντος κόμματος GERB, Boyko Borisov, φέρεται να δήλωσε σε δημοσιογράφους: «Το αεροπλάνο είναι χαλασμένο και δεν μπορεί να πετάξει… Πώς είναι δυνατόν να παραλάβαμε ένα χαλασμένο αεροσκάφος για $100 εκατομμύρια;»
Το συμβόλαιο για την αγορά οκτώ F-16 Block 70 υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2019, έναντι $1,26 δισεκατομμυρίων, το οποίο μεταφράζεται σε μέση τιμή $157,5 εκατομμυρίων ανά μαχητικό, συμπεριλαμβανομένων των συνοδευτικών οπλικών συστημάτων, ανταλλακτικών και υποδομών συντήρησης.
Η προμήθεια του F-16 Block 70 αποσκοπεί στη σταδιακή απόσυρση των σοβιετικών MiG-29A/UB, με τη νέα αυτή έκδοση του F-16 να θεωρείται μακράν η πιο προηγμένη που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα.
Τα περίφημα μαχητικά MiG 29 σοβιετικής... προελεύσεως
Το συγκεκριμένο μαχητικό επωφελείται από ενισχυμένη εκδοχή της μηχανής F110-GE-129, αεροσκελετό με υψηλή περιεκτικότητα σε σύνθετα υλικά που μειώνει τις ανάγκες συντήρησης, και ραντάρ AN/APG-83 AESA, που εκσυγχρονίζει ριζικά την επίγνωση του επιχειρησιακού περιβάλλοντος.

Ένα από τα πλέον ξεπερασμένα αεροσκάφη σε ολόκληρο τον κόσμο
Σε μια περίοδο όπου χώρες του NATO υιοθετούν μαζικά το πέμπτης γενιάς F-35A, το F-16 Block 70 θεωρείται μια σαφώς πιο οικονομική επιλογή λόγω των χαμηλότερων λειτουργικών του εξόδων.
Οι αισθητά περιορισμένες απαιτήσεις συντήρησης του επιτρέπουν να είναι διαθέσιμο για επιχειρήσεις με πολύ μεγαλύτερη συχνότητα σε σχέση με το διαβόητα απαιτητικό F-35, αν και το επιχειρησιακό του δυναμικό υπολείπεται σαφώς, λόγω λιγότερο εξελιγμένων ηλεκτρονικών, απουσίας χαρακτηριστικών stealth και μικρότερου ραντάρ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια η U.S. Air Force σταμάτησε να παραλαμβάνει νέα F-16 από το 2005, ενώ το μαχητικό θεωρείται πλέον ξεπερασμένο και δεν καταγράφει πωλήσεις σε χώρες με ανεπτυγμένες οικονομίες.
Η μόνη εξαίρεση είναι η Republic of China Air Force (Ταϊβάν), η οποία, παρά τον σημαντικό αμυντικό της προϋπολογισμό, δεν μπορεί για πολιτικούς λόγους να αποκτήσει F-35, με αποτέλεσμα να προχωρήσει το 2019 σε παραγγελία 66 F-16 Block 70 έναντι $8,2 δισεκατομμυρίων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών