Διεθνή

Αδύνατον, η ΕΕ να απογαλακτιστεί από τη Ρωσία - Ρεκόρ οι εισαγωγές ρωσικού LNG το 2023

Αδύνατον, η ΕΕ να απογαλακτιστεί από τη Ρωσία - Ρεκόρ οι εισαγωγές ρωσικού LNG το 2023
Το Βέλγιο και η Ισπανία ήταν οι δεύτεροι και τρίτοι μεγαλύτεροι αγοραστές ρωσικού LNG μετά την Κίνα
Σχετικά Άρθρα
Ρεκόρ αναμένεται να σημειώσουν οι εισαγωγές ρωσικού LNG στην ΕΕ, κατά το 2023, παρά τις προσπάθειες του μπλοκ να απογαλακτιστεί πλήρως από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα έως το 2027.
Σύμφωνα με ανάλυση των δεδομένων του κλάδου από τη ΜΚΟ Global Witness, που δημοσιεύουν οι Fiancial Times, τους πρώτους επτά μήνες του 2023, το Βέλγιο και η Ισπανία ήταν οι δεύτεροι και τρίτοι μεγαλύτεροι αγοραστές ρωσικού LNG μετά την Κίνα. Συνολικά, οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 40% μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου αυτού του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021, πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Ωστόσο, η εκτόξευση των εισαγωγών προέρχεται από μια χαμηλή βάση, καθώς η ΕΕ δεν εισήγαγε σημαντικές ποσότητες LNG πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία λόγω της εξάρτησής της από το φυσικό αέριο από τη Ρωσία. Η Global Witness επισημαίνει πάντως, ότι άνοδος είναι πολύ πιο έντονη από την παγκόσμια μέση αύξηση των εισαγωγών ρωσικού LNG, η οποία διαμορφώθηκε την ίδια περίοδο στο 6%.

H EE έχει αντικαταστήσει το ρωσικό φυσικό αέριο με... ρωσικό LNG

Η ανάλυση της NGO Global Witness βασίζεται σε δεδομένα από την Kpler, σύμφωνα με τα οποία η ΕΕ εισάγει περίπου 1,7% περισσότερο ρωσικό LNG από ό,τι όταν οι εισαγωγές έφτασαν σε υψηλό ρεκόρ πέρυσι. Η Global Witness είπε ότι το κόστος του LNG που εισήχθη από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο σε τιμές άμεσης αγοράς ανήλθε σε 5,29 δισ. ευρώ.
«Είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι οι χώρες της ΕΕ έχουν εργαστεί τόσο σκληρά για να απογαλακτιστούν από το ρωσικό ορυκτό αέριο που διοχετεύεται μέσω αγωγών μόνο για να το αντικαταστήσουν με το αντίστοιχο που αποστέλλεται», σχολιάζει στους FΤ, ο Jonathan Noronha-Gant, ανώτερος εκπρόσωπος της Global Witness για τα ορυκτά καύσιμα. «Δεν έχει σημασία αν προέρχεται από αγωγό ή σκάφος – σημαίνει ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες στέλνουν ακόμα δισεκατομμύρια στο πολεμικό σεντούκι του (Vladimir) Putin».
4_113.JPG

Oι περισσότεροι από τους ρωσικούς όγκους προέρχονται από την κοινοπραξία Yamal LNG, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στη ρωσική εταιρεία Novatek. Άλλα μερίδια κατέχουν η γαλλική Total Energies, η κινεζική CNPC και ένα κινεζικό κρατικό ταμείο. Η επιχείρηση απαλλάσσεται από εξαγωγικούς δασμούς αλλά υπόκειται σε φόρο εισοδήματος.

Εκτεθειμένη η ΕΕ

Σύμφωνα με τους Financial Times, εκτός από τα έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ που πηγαίνουν στη Ρωσία τη στιγμή που η ΕΕ συνεχίζει να αυστηροποιεί το καθεστώς κυρώσεων κατά της Μόσχας, τα επίπεδα των εισαγωγών αφήνουν την ΕΕ εκτεθειμένη σε οποιαδήποτε ξαφνική απόφαση του Κρεμλίνου να περικόψει τις προμήθειες όπως έκανε πέρυσι, με τους αγωγούς φυσικού αερίου.
Ο Alex Froley, ανώτερος αναλυτής LNG στην εταιρεία συμβούλων ICIS, είπε ότι «οι μακροπρόθεσμοι αγοραστές στην Ευρώπη λένε ότι θα συνεχίσουν να αγοράζουν συμβατικούς όγκους εκτός εάν απαγορευτεί από τους πολιτικούς». Πρόσθεσε επίσης, ότι η απαγόρευση των εισαγωγών από την ΕΕ θα προκαλούσε ορισμένες διαταραχές στη ναυτιλία καθώς θα πρέπει να αναδιαταχθούν τα πρότυπα του παγκόσμιου εμπορίου, «αλλά τελικά η Ευρώπη θα μπορούσε να βρει άλλους προμηθευτές και η Ρωσία άλλους αγοραστές».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης