Διεθνή

Γερμανία: Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει 100.000 και πλέον θέσεις εργασίας έως το 2025

Γερμανία: Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα κοστίσει 100.000 και πλέον θέσεις εργασίας έως το 2025

Η μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτείνουν τις προσπάθειες για την ανάπτυξη νέων τεχνικών δεσξιοτήτων από τους εργαζόμενούς τους, σύμφωνα με μελέτη του ινστιτούτου Ifo 

Σχετικά Άρθρα

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να οδηγήσει στην απώλεια 100.000 και πλέον θέσεων εργασίας στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία και συγκεκριμένα στην παραγωγή των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2025, εφόσον οι εταιρείες δεν επιτείνουν τις προσπάθειές τους στην ανάπτυξη νέων τεχνικών δεξιοτήτων εκ μέρους των εργαζομένων, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters την Πέμπτη 6 Μαΐου 2021.
Το ανωτέρω συμπέρασμα προκύπτει έπειτα  από έρευνα που διεξήγαγε το γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο Ifo, η οποία του ανατέθηκε από τη γερμανική ρυθμιστική αρχή για την αυτοκινητοβιομηχανία VDA και τα στοιχεία της επικαλείται το δημοσίευμα.

Συναρμολόγηση

Καθώς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα απαιτούν λιγότερη εργασία στη διαδικασία συναρμολόγησης σε σχέση με τα συμβατικά, η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της μείωσης των θέσεων εργασίας, εξαιτίας της αναντιστοιχίας που θα προκύψει στις δεξιότητες των υπαλλήλων και την επανεκπαίδευσή τους.
«Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μια μεγάλη πρόκληση, ειδικά για τους μεσαίου μεγέθους προμηθευτές», υπογραμμίζει στην έρευνα ο πρόεδρος του Ifo, Clemens Fuest.
Επομένως, είναι βασικό να αναπτυχθούν οι θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στην εναπομένουσα παραγωγή των κινητήρων εσωτερικής καύσης και στον νεοσυσταθέντα κλάδο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων χωρίς να σταματήσουν οι διαρθρωτικές αλλαγές, προσθέτει ο Fuest.

Νέες δεξιότητες

Το Ifo υπολόγισε ότι τουλάχιστον 175.000 θέσεις εργασίας θα τεθούν σε κίνδυνο έως το 2025 και ότι μόνο 73.000 εργαζόμενοι στην παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης θα έχουν συνταξιοδοτηθεί μέχρι τότε.
Αυτό σημαίνει περίπου 100.000 εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαν να βρεθούν αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να μείνουν άνεργοi εάν δεν μπορέσουν να αποκτήσουν νέες δεξιότητες τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με την έρευνα.

Η μετάβαση

«Δεδομένου ότι το κενό είναι ήδη γνωστό, οι εταιρείες έχουν την ευκαιρία να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα εγκαίρως, όπως η επανεκπαίδευση και η περαιτέρω εκπαίδευση», τονίζει από τη μεριά του ο ερευνητής του Ifo, Oliver Flack.
Η έρευνα του Ifo, δεν έλαβε υπόψη τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην κατασκευή ηλεκτροκινήτων αυτοκινήτων και στην παραγωγή κυψελών μπαταριών για τα οχήματα αυτά.
Κάτι που σημαίνει ότι ο συνολικός αντίκτυπος της μετάβασης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην αγορά εργασίας της Γερμανίας, είναι πιθανό να είναι μικρότερος από τις εκτιμώμενες απώλειες για 100.000 θέσεις εργασίας έως το 2025.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης