Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Ορόσημο ο Δεκέμβριος για το πετρέλαιο - Γιατί οι αναλυτές βλέπουν το αργό ακόμη και 30 δολ. ακριβότερο

Ορόσημο ο Δεκέμβριος για το πετρέλαιο - Γιατί οι αναλυτές βλέπουν το αργό ακόμη και 30 δολ. ακριβότερο
Ένας συνδυασμός γεγονότων θα επιδράσει στην αγορά πετρελαίου τους επόμενους μήνες
Η αγορά κινδυνεύει να χάσει ρωσικά βαρέλια πετρελαίου τον Δεκέμβριο, καθώς οι περιορισμοί της ΕΕ στις εισαγωγές και τη ναυτιλία ενδεχομένως αποτρέπουν τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων από τη μετακίνηση του αργού της χώρας αυτής.
Αυτό προειδοποίησε η Amrita Sen, συνιδρύτρια και διευθύντρια ερευνών στην εταιρεία συμβούλων Energy Aspects, η οποία εκτιμά ότι οι τιμές του πετρελαίου "θα κατευθυνθούν αρκετά πάνω από τα 100 δολάρια, ίσως και 30 δολάρια επιπλέον" τον Δεκέμβριο, ενώ οι βραχυπρόθεσμες τιμές πιέζονται από τις απεργίες στη Γαλλία και τα λουκέτα στην Κίνα που καταστέλλουν τη ζήτηση.
Ωστόσο, μόλις αυτά εξαντληθούν, η Ευρώπη θα πρέπει να σταματήσει να εισάγει 1 έως 1,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως ρωσικού αργού όταν τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο στις θαλάσσιες μεταφορές τον Δεκέμβριο- τα βαρέλια αυτά -όπως εξηγούσε ο Zoltan Pozsar της Credit Suisse από τον Μάρτιο και τον Απρίλιο- θα πρέπει να μεταφερθούν σε πιο απομακρυσμένες αγορές με χρόνους μεταφοράς 30-50 ημερών έναντι μόνο 3-4 ημερών στην Ευρώπη, προκαλώντας εκτίναξη του κόστους και σημαντικές καθυστερήσεις.
Αν μάλιστα οι πλοιοκτήτες αποφασίσουν ότι ο κίνδυνος των κυρώσεων είναι πολύ υψηλός για να μεταφέρουν ρωσικό αργό "αυτό θα δεσμεύσει περισσότερο πετρέλαιο", ανέφερε ο αναλυτής.

Ανησυχίες και από την Goldman Sachs

Αυτό θυμίζει την εκτίμηση της Goldman Sachs, όταν προειδοποιούσε ότι "ανησυχεί όλο και περισσότερο για την προσφορά στην αγορά πετρελαίου πέρα από τις ενδιάμεσες εκλογές στις ΗΠΑ.
Όπως μάλιστα σημείωσε το Bloomberg, "σε περίπτωση που ένα πλοίο υπό τη σημαία τρίτης χώρας έχει μεταφέρει ρωσικό αργό πετρέλαιο ή προϊόντα πετρελαίου που αγοράστηκαν σε τιμή πάνω από το ανώτατο όριο τιμών, θα πρέπει να απαγορεύεται η παροχή τεχνικής βοήθειας, υπηρεσιών διαμεσολάβησης, χρηματοδότησης ή οικονομικής βοήθειας, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλισης, σχετικά με οποιαδήποτε μεταφορά στο μέλλον από το εν λόγω πλοίο αργού πετρελαίου ή προϊόντων πετρελαίου"
Αυτό θα προκαλέσει σίγουρα ένα βαθύτατο αρνητικό αποτέλεσμα σε ολόκληρο τον κλάδο.

Τα στρατηγικά αποθέματα των ΗΠΑ

Αλλά τι γίνεται με την μείωση των στρατηγικών αποθεμάτων (SPR) των ΗΠΑ, τα οποία μειώνονται με γοργούς ρυθμούς από την κυβέρνηση Biden;
Σύμφωνα με την Goldman Sachs, τα όρια για το πόσο χαμηλά μπορούν να υποχωρήσουν τα αποθέματα σημαίνουν ότι οι πωλήσεις δεν θα είναι τόσο μεγάλες όσο περιμένουν ορισμένοι.
Αλλά η σαφέστερη εξήγηση γιατί η τελευταία απελευθέρωση των SPR δεν θα κάνει τίποτα, προέρχεται από τους στρατηγικούς αναλυτές εμπορευμάτων της Goldman με επικεφαλής τον Jeff Currie, οι οποίοι δημοσίευσαν ένα σημείωμα, στο οποίο γράφουν τα εξής:
Μετά την αιφνιδιαστική μείωση του ΟΠΕΚ+ κατά 2εκατ. ημερησίως στις 5 Οκτωβρίου, η κυβέρνηση Biden έσπευσε να υπονοήσει μια πολιτική απάντηση, ανησυχώντας για την αύξηση των τιμών της βενζίνης ενόψει ενδιάμεσων εκλογών.
Στις 18 Οκτωβρίου, ο Λευκός Οίκος δημοσίευσε μια ενεργειακή πολιτική.
Εκεί υπογραμμίζει διάφορες ανησυχίες και δράσεις που αναλαμβάνει η αμερικανική κυβέρνηση για την "ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας, την ενθάρρυνση της παραγωγής και τη μείωση του κόστους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης