Αναλύσεις – Εκθέσεις

CNBC: Οι χαμένοι και οι... κερδισμένοι από το παγκόσμιο σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen

tags :
CNBC: Οι χαμένοι και οι... κερδισμένοι από το παγκόσμιο σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen
Τα πρόστιμα που θα επιβληθούν στη γερμανική εταιρεία αναμένεται να αγγίξουν τα 18 δισ. δολάρια
Toυς χαμένους και τους… κερδισμένους από το μεγαλύτερο σκάνδαλο των τελευταίων ετών στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία παραθέτει το αμερικανικό δίκτυο CNBC.
Φυσικά, νούμερο ένας χαμένος είναι η ίδια η Volkswagen, σπεύδει να επισημάνει το δημοσίευμα, αναλύοντας τις επιπτώσεις σε οικονομικό, προσωπικό και εταιρικό επίπεδο.
Τα πρόστιμα που θα επιβληθούν στη γερμανική εταιρεία αναμένεται να αγγίξουν τα 18 δισ. δολάρια.
Επίσης, στη ζημιά προστίθεται και η χρηματιστηριακή απώλεια, ύψους 17 δισ. δολαρίων, στην αξία των μετοχών, οι οποίες διαπραγματεύονται στο -24% της αξίας τους έναντι της προ-σκανδάλου περιόδου.
Η υπόθεση παράλληλα, στέρησε τη θέση εργασίας του διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen, Martin Winterkorn, o oποίος εξαναγκάστηκε σε παραίτηση.
Η μεγαλύτερη ζημιά ωστόσο, έρχεται στη φήμη της εταιρείας, η οποία θεωρούταν μέχρι πρότινος η ναυαρχίδα στην Ευρώπη.
Εκτός της Volkswagen, από το σκάνδαλο αναμένεται να πληγεί και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της.
Ήδη η BMW κατέγραψε σημαντικές χρηματιστηριακές απώλειες, λόγω των αναφορών περί χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων.
Ζημιές θα υποστούν και όσοι συνεργάζονται με την Vokswagen, όπως η Bosch που κατασκευάζει εξαρτήματα, με τα οποία παράγονται τα γερμανικά αυτοκίνητα.
Η Γερμανία, στην οποία μέχρι πρότινος αντικατοπτριζόταν η εμπιστοσύνη, η αποτελεσματικότητα και η αξιοπιστία, αναμένεται να πληγεί σημαντικά.
Η επιδείνωση της κατάστασης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα επηρεάσει δυσμενώς και τη γερμανική οικονομία, η οποία σε συνδυασμό με την ελληνική κρίση και την επιβράδυνση της κινεζικής ανάπτυξης, θα κληθεί να διαχειριστεί νέα προβλήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης στη Γερμανία, καθώς απασχολεί 270.000 εργαζόμενους.
Στους ηττημένους συγκαταλέγεται και η πλατίνα, η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον στα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Εκτός των άλλων, πλήγμα θα υποστεί και η αξιοπιστία των ελεγκτικών μηχανισμών, οι οποίοι απέφευγαν να εντοπίσουν επί αρκετά χρόνια, τις ατασθαλίες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Νικητές
Στον αντίποδα, το σκάνδαλο της Volkswagen έχει και ορισμένους νικητές, όπως για παράδειγμα οι ανταγωνιστές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Toyοta θα αποκομίσει το μεγαλύτερο όφελος από την αναταραχή στην Volkswagen.
Το ίδιο αναμένεται και για την Hyundai.
Στην ομάδα των κερδισμένων πρέπει να συγκαταλέγονται και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα δουν τη ζήτησή τους να εκτοξεύεται.
Αρκετοί καταναλωτές θα στραφούν προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όχι μόνο εξαιτίας των περιβαλλοντικών παραγόντων, αλλά και επειδή η τεχνολογία τους έχει βελτιωθεί κατά κόρον.
Τέλος, σε επίπεδο εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας, κέρδη θα αποκομίσει η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ, η οποία εντόπισε το ειδικό λογισμικό της Volkswagen…

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης