Η νυχτερινή οδήγηση έχει γίνει πολύ πιο κουραστική από παλιά, κυρίως λόγω των υπερβολικά έντονων LED που έχουν αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς προβολείς
Η υπερβολική φωτεινότητα στους προβολείς των σύγχρονων μοντέλων δεν είναι τυχαία. Έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, με ένα μπλεγμένο κουβάρι από αδυναμίες στην τεχνολογία, στις ρυθμίσεις και στις προδιαγραφές.
Η νυχτερινή οδήγηση έχει γίνει πολύ πιο κουραστική από παλιά, κυρίως λόγω των υπερβολικά έντονων LED που έχουν αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς προβολείς.
Η εξάπλωση τους στην αγορά έγινε ραγδαία, χάρη στη χαμηλή τιμή και τη διαθεσιμότητά τους από aftermarket εταιρίες που συχνά αγνοούν τις βασικές προδιαγραφές ή απλώς δεν δίνουν σημασία στην ποιότητα.
Παράλληλα, η ολοένα και μεγαλύτερη παρουσία SUV και pick-up με αυξημένη απόσταση από το έδαφος έχει φέρει τα φώτα τους κυριολεκτικά στο ύψος των ματιών, με αποτέλεσμα η τύφλωση από τα φώτα στο αντίθετο ρεύμα να είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο.
Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη στις ΗΠΑ, όπου οι ρυθμιστικές αρχές επί χρόνια κρατούσαν πίσω την εξέλιξη της τεχνολογίας, επιμένοντας σε παρωχημένες προδιαγραφές. Όταν τελικά άνοιξαν τον δρόμο για τα πιο σύγχρονα φωτιστικά σώματα, δεν έλαβαν υπόψη τους τις παρενέργειες, όπως η κακή ρύθμιση ή η αλόγιστη χρήση φωτεινών μονάδων. Αντιθέτως, στην Ευρώπη η χρήση προσαρμοζόμενων προβολέων έχει ήδη ανεβάσει τα επίπεδα στην ασφαλή οδήγηση στο σκοτάδι.
Πέρα όμως από τους κατασκευαστές, μεγάλο μέρος της ευθύνης βαραίνει την ανεξέλεγκτη aftermarket αγορά. Οι πιο φθηνές επιλογές προβάλλουν υποσχέσεις τύπου «ένα δισεκατομμύριο lumens», αλλά αγνοούν παντελώς τη σωστή κατανομή της φωτεινότητα.
Διαβάστε περισσότερα
Η νυχτερινή οδήγηση έχει γίνει πολύ πιο κουραστική από παλιά, κυρίως λόγω των υπερβολικά έντονων LED που έχουν αντικαταστήσει τους παραδοσιακούς προβολείς.
Η εξάπλωση τους στην αγορά έγινε ραγδαία, χάρη στη χαμηλή τιμή και τη διαθεσιμότητά τους από aftermarket εταιρίες που συχνά αγνοούν τις βασικές προδιαγραφές ή απλώς δεν δίνουν σημασία στην ποιότητα.
Παράλληλα, η ολοένα και μεγαλύτερη παρουσία SUV και pick-up με αυξημένη απόσταση από το έδαφος έχει φέρει τα φώτα τους κυριολεκτικά στο ύψος των ματιών, με αποτέλεσμα η τύφλωση από τα φώτα στο αντίθετο ρεύμα να είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο.
Η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη στις ΗΠΑ, όπου οι ρυθμιστικές αρχές επί χρόνια κρατούσαν πίσω την εξέλιξη της τεχνολογίας, επιμένοντας σε παρωχημένες προδιαγραφές. Όταν τελικά άνοιξαν τον δρόμο για τα πιο σύγχρονα φωτιστικά σώματα, δεν έλαβαν υπόψη τους τις παρενέργειες, όπως η κακή ρύθμιση ή η αλόγιστη χρήση φωτεινών μονάδων. Αντιθέτως, στην Ευρώπη η χρήση προσαρμοζόμενων προβολέων έχει ήδη ανεβάσει τα επίπεδα στην ασφαλή οδήγηση στο σκοτάδι.
Πέρα όμως από τους κατασκευαστές, μεγάλο μέρος της ευθύνης βαραίνει την ανεξέλεγκτη aftermarket αγορά. Οι πιο φθηνές επιλογές προβάλλουν υποσχέσεις τύπου «ένα δισεκατομμύριο lumens», αλλά αγνοούν παντελώς τη σωστή κατανομή της φωτεινότητα.
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών