Τα φρένα BbW έχουν καλύτερη απόκριση σε δυναμικές καταστάσεις, όπως το φρενάρισμα ενώ το αυτοκίνητο στρίβει, ενώ βοηθούν στην πιο αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
ηλεκτρονική πέδηση υπόσχεται καλύτερη απόκριση, μικρότερη φθορά και πλήρη εναρμόνιση με τα εξηλεκτρισμένα και αυτόνομα αυτοκίνητα του αύριο.
Αν και η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, υπάρχουν ορισμένα μηχανικά συστήματα που έχουν παραμείνει σχεδόν αμετάβλητα εδώ και δεκαετίες. Ένα από αυτά είναι το υδραυλικό σύστημα φρένων, που έκανε την εμφάνισή του στις ΗΠΑ λίγο μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα.
Η ZF Friedrichshafen, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων στον κόσμο, με πάνω από τρία δισεκατομμύρια εξαρτήματα φρένων στην τελευταία τριετία, δηλώνει πως η εποχή των υδραυλικών φρένων πλησιάζει στο τέλος της.
Ο λόγος είναι η σταδιακή μετάβαση προς την ηλεκτρονική πέδηση, ή αλλιώς brake-by-wire (BbW).
Τα ηλεκτρομηχανικά φρένα της ZF προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις για αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, πλήρη ανάκτηση ενέργειας και εφεδρικές επιλογές λειτουργίας, μέχρι και την πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση για επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Σε αυτό το σύστημα, η δύναμη που απαιτείται για να πιέσουν τα τακάκια τους δίσκους δεν προέρχεται πλέον από την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ, ούτε από υδραυλικά υγρά. Αντίθετα, χρησιμοποιούνται ηλεκτροκινητήρες στους δαγκάνες.
Το πεντάλ συνδέεται με ηλεκτρονικά αισθητήρια που μετρούν την πίεση και στέλνουν εντολή στους ηλεκτρομηχανικούς μηχανισμούς πέδησης (EMB – Electromechanical Brakes), οι οποίοι ενεργοποιούνται ηλεκτρικά.
Με ένα λεγόμενο «ξηρό» σύστημα Brake-by-Wire δεν απαιτείται υγρό φρένων.
Η πίεση πέδησης δεν παράγεται πλέον μέσω της πίεσης υγρών στο υδραυλικό σύστημα, αλλά μέσω ηλεκτροκινητήρων. Αυτή η σχεδίαση είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην ασιατική αγορά.
Σύμφωνα με την ZF, α φρένα BbW έχουν καλύτερη απόκριση σε δυναμικές καταστάσεις, όπως το φρενάρισμα ενώ το αυτοκίνητο στρίβει, ενώ βοηθούν στην πιο αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με την αύξηση του βάρους των σύγχρονων αυτοκινήτων, η ανάγκη για άμεση οικοδόμηση πίεσης στο σύστημα φρένων είναι ακόμη πιο κρίσιμη.
Κάτι που η τεχνολογία by-wire μπορεί να επιτύχει πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά υδραυλικά φρένα
Διαβάστε περισσότερα
Αν και η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς, υπάρχουν ορισμένα μηχανικά συστήματα που έχουν παραμείνει σχεδόν αμετάβλητα εδώ και δεκαετίες. Ένα από αυτά είναι το υδραυλικό σύστημα φρένων, που έκανε την εμφάνισή του στις ΗΠΑ λίγο μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα.
Η ZF Friedrichshafen, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων στον κόσμο, με πάνω από τρία δισεκατομμύρια εξαρτήματα φρένων στην τελευταία τριετία, δηλώνει πως η εποχή των υδραυλικών φρένων πλησιάζει στο τέλος της.
Ο λόγος είναι η σταδιακή μετάβαση προς την ηλεκτρονική πέδηση, ή αλλιώς brake-by-wire (BbW).
Τα ηλεκτρομηχανικά φρένα της ZF προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις για αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, πλήρη ανάκτηση ενέργειας και εφεδρικές επιλογές λειτουργίας, μέχρι και την πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση για επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
Σε αυτό το σύστημα, η δύναμη που απαιτείται για να πιέσουν τα τακάκια τους δίσκους δεν προέρχεται πλέον από την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο πεντάλ, ούτε από υδραυλικά υγρά. Αντίθετα, χρησιμοποιούνται ηλεκτροκινητήρες στους δαγκάνες.
Το πεντάλ συνδέεται με ηλεκτρονικά αισθητήρια που μετρούν την πίεση και στέλνουν εντολή στους ηλεκτρομηχανικούς μηχανισμούς πέδησης (EMB – Electromechanical Brakes), οι οποίοι ενεργοποιούνται ηλεκτρικά.
Με ένα λεγόμενο «ξηρό» σύστημα Brake-by-Wire δεν απαιτείται υγρό φρένων.
Η πίεση πέδησης δεν παράγεται πλέον μέσω της πίεσης υγρών στο υδραυλικό σύστημα, αλλά μέσω ηλεκτροκινητήρων. Αυτή η σχεδίαση είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στην ασιατική αγορά.
Σύμφωνα με την ZF, α φρένα BbW έχουν καλύτερη απόκριση σε δυναμικές καταστάσεις, όπως το φρενάρισμα ενώ το αυτοκίνητο στρίβει, ενώ βοηθούν στην πιο αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Με την αύξηση του βάρους των σύγχρονων αυτοκινήτων, η ανάγκη για άμεση οικοδόμηση πίεσης στο σύστημα φρένων είναι ακόμη πιο κρίσιμη.
Κάτι που η τεχνολογία by-wire μπορεί να επιτύχει πολύ πιο γρήγορα από τα παραδοσιακά υδραυλικά φρένα
Διαβάστε περισσότερα
Σχόλια αναγνωστών