Το ψυκτικό υγρό δεν είναι απλώς για να αποτρέψει την υπερθέρμανση - Παίζει κρίσιμο ρόλο στη σωστή λειτουργία του κινητήρα – και το χρώμα του μόνο τυχαίο δεν είναι
Το ψυκτικό υγρό (γνωστό και ως αντιψυκτικό ή παραφλού), δεν χρησιμεύει μόνο το χειμώνα για να αποτρέψει την «παγοποίηση» του κινητήρα. Είναι απαραίτητο όλο τον χρόνο, αφού διατηρεί τη θερμοκρασία λειτουργίας γύρω στους 90 °C, αποτρέποντας τόσο την υπερθέρμανση όσο και την ψύξη κάτω από τα επιτρεπτά όρια. Όμως, πέρα από τη λειτουργία του, ένα άλλο στοιχείο προκαλεί σύγχυση: το χρώμα.
Πολλοί οδηγοί διαπιστώνουν με έκπληξη ότι υπάρχουν ψυκτικά υγρά σε διάφορα χρώματα: ροζ, πράσινο, μπλε, κίτρινο κ.α.. Η απόχρωση δεν είναι απλώς για διαφοροποίηση στο ράφι. Κρύβει πληροφορίες για τη σύνθεση και τα πρόσθετα του υγρού, τα οποία επηρεάζουν άμεσα τη διάρκεια ζωής και την προστασία του κυκλώματος ψύξης.
Το ψυκτικό υγρό αποτελείται από απιονισμένο νερό και γλυκόλες (συνήθως αιθυλενογλυκόλη ή προπυλενογλυκόλη), εμπλουτισμένα με ειδικά πρόσθετα κατά της διάβρωσης, της αφρίζουσας δράσης και της δημιουργίας αλάτων. Για αυτό και η απλή προσθήκη νερού στο δοχείο διαστολής δεν είναι λύση.
Το ροζ ψυκτικό είναι από τα πιο διαδεδομένα στην ευρωπαϊκή αγορά και προσφέρει ισορροπία μεταξύ απόδοσης και διάρκειας. Το πράσινο προσφέρει καλή προστασία από διάβρωση, ενώ το μπλε, που εμφανίζεται πιο συχνά σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, έχει αυξημένη ικανότητα απορρόφησης θερμότητας αλλά και υψηλότερο κόστος.
Το κίτρινο, τέλος, είναι πιο οικονομικό αλλά με μικρότερη διάρκεια ζωής(Διαβάστε περισσότερα)
Πολλοί οδηγοί διαπιστώνουν με έκπληξη ότι υπάρχουν ψυκτικά υγρά σε διάφορα χρώματα: ροζ, πράσινο, μπλε, κίτρινο κ.α.. Η απόχρωση δεν είναι απλώς για διαφοροποίηση στο ράφι. Κρύβει πληροφορίες για τη σύνθεση και τα πρόσθετα του υγρού, τα οποία επηρεάζουν άμεσα τη διάρκεια ζωής και την προστασία του κυκλώματος ψύξης.
Το ψυκτικό υγρό αποτελείται από απιονισμένο νερό και γλυκόλες (συνήθως αιθυλενογλυκόλη ή προπυλενογλυκόλη), εμπλουτισμένα με ειδικά πρόσθετα κατά της διάβρωσης, της αφρίζουσας δράσης και της δημιουργίας αλάτων. Για αυτό και η απλή προσθήκη νερού στο δοχείο διαστολής δεν είναι λύση.
Το ροζ ψυκτικό είναι από τα πιο διαδεδομένα στην ευρωπαϊκή αγορά και προσφέρει ισορροπία μεταξύ απόδοσης και διάρκειας. Το πράσινο προσφέρει καλή προστασία από διάβρωση, ενώ το μπλε, που εμφανίζεται πιο συχνά σε αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, έχει αυξημένη ικανότητα απορρόφησης θερμότητας αλλά και υψηλότερο κόστος.
Το κίτρινο, τέλος, είναι πιο οικονομικό αλλά με μικρότερη διάρκεια ζωής(Διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών