Διάφορες έρευνες δείχνουν ότι η ομαλή και προβλέψιμη οδήγηση δεν είναι τελικά η καλύτερη επιλογή για τη μακροζωία της μπαταρίας. Αντιθέτως, η ποικιλία στον τρόπο οδήγησης και η σωστή φόρτιση είναι το «κλειδί».
Η καθημερινή οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με απόλυτα ήπιες συνθήκες μπορεί να φαίνεται ως η πιο «ενδεδειγμένη» προσέγγιση για την προστασία της μπαταρίας, όμως αρκετές πρόσφατες έρευνες αποκαλύπτουν το αντίθετο.
Μάλιστα, οι σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως αυτές που χρησιμοποιούνται κατά κανόνα στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, δεν φθείρονται από τις περιστασιακές έντονες απαιτήσεις, αλλά από τη… μονοτονία, όπως αναφέρει το γερμανικό AMS.
-Συγκεκριμένα, όταν ένα αυτοκίνητο κινείται για μεγάλα χρονικά διαστήματα με σταθερή ταχύτητα -όπως για παράδειγμα με χρήση cruise control στον αυτοκινητόδρομο- ενεργοποιούνται διαρκώς τα ίδια στοιχεία της μπαταρίας. Αυτό οδηγεί σε τοπική κόπωση, ενώ άλλα σημεία παραμένουν σχεδόν αχρησιμοποίητα. Αντίθετα, η χρήση σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα -πόλη, επαρχιακό δίκτυο και σποραδικά στον αυτοκινητόδρομο- προκαλεί πιο ισόρροπη κατανομή φορτίου στην μπαταρία, κάτι που βοηθά στη γενικότερη επιβράδυνση της φθοράς.
- Ένας ακόμη μύθος που καταρρίπτεται είναι ότι η ήπια επιτάχυνση είναι καλύτερη για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Στην πράξη, οι δυναμικές, σύντομες επιταχύνσεις φαίνεται να έχουν ευεργετική επίδραση. Βοηθούν στη σταθεροποίηση του προστατευτικού στρώματος SEI (Solid Electrolyte Interphase) στον αρνητικό πόλο, το οποίο προστατεύει τα υλικά του ανόδιου. Δεν χρειάζεται φυσικά κάθε ξεκίνημα να είναι σαν εκκίνηση σε… κόντρα, αλλά ένα ζωηρό πάτημα του γκαζιού κατά διαστήματα δεν βλάπτει (το αντίθετο μάλιστα) (διαβάστε περισσότερα)
www.bankingnews.gr
Μάλιστα, οι σύγχρονες μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπως αυτές που χρησιμοποιούνται κατά κανόνα στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, δεν φθείρονται από τις περιστασιακές έντονες απαιτήσεις, αλλά από τη… μονοτονία, όπως αναφέρει το γερμανικό AMS.
-Συγκεκριμένα, όταν ένα αυτοκίνητο κινείται για μεγάλα χρονικά διαστήματα με σταθερή ταχύτητα -όπως για παράδειγμα με χρήση cruise control στον αυτοκινητόδρομο- ενεργοποιούνται διαρκώς τα ίδια στοιχεία της μπαταρίας. Αυτό οδηγεί σε τοπική κόπωση, ενώ άλλα σημεία παραμένουν σχεδόν αχρησιμοποίητα. Αντίθετα, η χρήση σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα -πόλη, επαρχιακό δίκτυο και σποραδικά στον αυτοκινητόδρομο- προκαλεί πιο ισόρροπη κατανομή φορτίου στην μπαταρία, κάτι που βοηθά στη γενικότερη επιβράδυνση της φθοράς.
- Ένας ακόμη μύθος που καταρρίπτεται είναι ότι η ήπια επιτάχυνση είναι καλύτερη για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Στην πράξη, οι δυναμικές, σύντομες επιταχύνσεις φαίνεται να έχουν ευεργετική επίδραση. Βοηθούν στη σταθεροποίηση του προστατευτικού στρώματος SEI (Solid Electrolyte Interphase) στον αρνητικό πόλο, το οποίο προστατεύει τα υλικά του ανόδιου. Δεν χρειάζεται φυσικά κάθε ξεκίνημα να είναι σαν εκκίνηση σε… κόντρα, αλλά ένα ζωηρό πάτημα του γκαζιού κατά διαστήματα δεν βλάπτει (το αντίθετο μάλιστα) (διαβάστε περισσότερα)
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών