Bosch, Continental και ZF παρουσιάζουν λύσεις που μειώνουν τις αναταράξεις στο χαμηλής ταχύτητας φρενάρισμα, ώστε ο καφές… να μένει στην κούπα και να μην χύνεται απέξω.
Όσοι οδηγούν με καφέ στο ποτηροθήκη γνωρίζουν καλά το πρόβλημα: ένα ξαφνικό φρενάρισμα σε χαμηλή ταχύτητα αρκεί για να χυθεί και να τα κάνει όλα μαντάρα. Η αιτία οφείλεται στη φυσική: η αδράνεια μεταφέρει το βάρος μπροστά, το υγρό μετατοπίζεται στην κούπα και χύνεται απέξω. Οι Bosch, Continental και ZF έχουν εξελίξει τεχνολογίες που μειώνουν αυτή τη μεταφορά βάρους, «μαλακώνοντας» την αίσθηση του φρεναρίσματος. Το αποτέλεσμα είναι μια πιο ομαλή ακινητοποίηση, έστω και με μικρή αύξηση στη συνολική απόσταση πέδησης.
Η Bosch διαθέτει ήδη στην αγορά την τεχνολογία Comfort Stop, που παρουσιάστηκε πρώτα στην Κίνα το 2021 στο BYD Han και αναμένεται να φτάσει στη Βόρεια Αμερική το 2028. Η Continental έχει το δικό της SoftStop, που διατίθεται ήδη σε μοντέλα Κινέζων και Ευρωπαίων κατασκευαστών, ενώ η ZF έχει ολοκληρώσει την ανάπτυξη του δικού της συστήματος και αναμένει πράσινο φως για παραγωγή.
Η βασική αρχή είναι απλή: μεταβαλλόμενη πίεση στα φρένα ακριβώς πριν την ακινητοποίηση. Η Bosch, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί το Integrated Power Brake, έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανισμό που αντικαθιστά τον παραδοσιακό ενισχυτή κενού και το μηχανικό κύκλωμα. Οι αισθητήρες καταγράφουν την πίεση στο πεντάλ, και το λογισμικό προσαρμόζει τη δύναμη πέδησης ώστε η επιβράδυνση να είναι πιο ομαλή (διαβάστε περισσότερα)
Η Bosch διαθέτει ήδη στην αγορά την τεχνολογία Comfort Stop, που παρουσιάστηκε πρώτα στην Κίνα το 2021 στο BYD Han και αναμένεται να φτάσει στη Βόρεια Αμερική το 2028. Η Continental έχει το δικό της SoftStop, που διατίθεται ήδη σε μοντέλα Κινέζων και Ευρωπαίων κατασκευαστών, ενώ η ZF έχει ολοκληρώσει την ανάπτυξη του δικού της συστήματος και αναμένει πράσινο φως για παραγωγή.
Η βασική αρχή είναι απλή: μεταβαλλόμενη πίεση στα φρένα ακριβώς πριν την ακινητοποίηση. Η Bosch, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί το Integrated Power Brake, έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μηχανισμό που αντικαθιστά τον παραδοσιακό ενισχυτή κενού και το μηχανικό κύκλωμα. Οι αισθητήρες καταγράφουν την πίεση στο πεντάλ, και το λογισμικό προσαρμόζει τη δύναμη πέδησης ώστε η επιβράδυνση να είναι πιο ομαλή (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών